نکات مهم استفاده از ماسک مو که باید بدانید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
برای داشتن موهایی زیبا و جذاب، راه حل‌های مختلفی پیش روی ما است. اما یکی از ساده ترین راه هایی که می‌توان از آن استفاده کرد، بهره گیری از یک ماسک موی فوق العاده است. ماسک‌های مو می‌توانند به موها ظاهری آراسته و جذاب هدیه کنند در حالی که آسیب هایی که می‌تواند به آن وارد شوند را نیز کم کنند. در ادامه نکات مهم استفاده از ماسک مو را خواهید خواند.

انتخاب ماسک مو

یکی از بهترین ابزارهایی که می‌توانیم برای ترمیم موهای آسیب دیده خود از آن استفاده کنیم، ماسک مو است. در عین حال این ماسک ها، به موها حالت داده و در ثابت نگه داشتن رنگ مو نیز بسیار موثر عمل می‌کنند. اما برای آنکه بهترین انتخاب را داشته باشیم، بهتر است به این نکات حین استفاده ماسک مو، توجه کنیم:

یک بار استفاده در طول هفته کافی است

به گمان برخی ها، برای بهره گیری از نتایج ماسک مو، لازم است تا هر روز از ماسک مو استفاده کنند. اما باید بدانید که یک بار استفاده از ماسک مو در طول هفته کافی است. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که می‌بایست این کار را به صورت هفتگی و منظم انجام دهید. به این صورت شکنندگی موی خود را کم کرده، آن را تقویت می‌کنید و موخوره کمتری روی موهای شما ظاهر می‌شود.

به قسمت انتهای موی خود ماسک مو بزنید

از آنجایی که قسمت‌های انتهایی مو، بسیار شکننده هستند، بهتر است تمرکز استفاده از ماسک مو را، روی قسمت‌های انتهایی موی خود بگذارید. با این کار امکان بروز موخوره را به حداقل می‌رسانید و موهای زیباتری خواهید داشت.

به زمان استفاده از ماسک مو توجه کنید

هر ماسک مو، با دیگری تفاوت دارد. به همین دلیل حین استفاده از این ماسک ها، بهتر است که به مدت زمانی که روی آن درج شده، توجه نمایید. استفاده بیش از اندازه از ماسک مو می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد. برخی از ماسک‌ها تنها لازم است 5 دققه روی سر بمانند در حالی که برخی دیگر به 30 دقیقه زمان نیاز دارند.

از کلاه و حوله حمام استفاده کنید

بهترین منبع گرما، برای جذب این ماسک ها، گرمای بدن است. پس برای آنکه این روغن‌ها و ماسک را جذب سر و موی خود کنید، می‌توانید از گرمای بدن خود کمک بگیرید. برای رسیدن به این منظر، از کلاه و حوله حمام استفاده نمایید. حتما هم موهای خود را در بالای سر جمع کنید و سپس کلاه روی سر خود بگذارید.  این کلاه‌ وحوله‌ها کمک می‌کنند تا گرمای مو و پوست حفظ شده و مواد موثر ماسک به شکل بهتری جذب شوند. اگر به کلاه حمام دسترسی نداشتید کافیست یک حوله را با استفاده از اتو یا بخاری گرم کرده و دور سر خود بپیچید.

بیش از اندازه ماسک مو نزنید

یکی از نکاتی که حین استفاده از ماسک مو باید بدانید این است که نباید پیش از اندازه به موهای خود، ماسک بزنید. در این صورت شما هیچ نتیجه ویژه ای نخواهید دید بلکه تنها پول خود را هدر خواهید داد. نکته مهم دیگر این است که اگر هر بار چند عدد ماسک را خریداری می‌کنید، آنها را باید در شرایط مناسبی نگهداری کنید. برای استفاده از ماسک مو کافیست موهای خود را به لایه‌ای نازک از آنها آغشته کنید و بر روی قسمت انتهایی تمرکز داشته باشید.
.

سخن پایانی

ماسک مو یکی از بهترین وسایل آرایش مو است که شما می‌توانید از آن برای زیبایی موهای خود استفاده نمایید. اما مانند هر وسیله آرایشی دیگری، شما باید در مصرف این ماسک ها، با احتیاط عمل نمایید. چرا که در صورتی که دستورالعمل را رعایت نکنید، نمی توانید آن نتیجه‌های دلخواهی که می‌خواهید از زیبایی موهای خود به دست آورید. از این رو شما لازم است تا پیش از مصرف این ماسک ها، حتما به شیوه مصرف آن‌ها توجه نمایید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم این نکات را به خاطر بسپارید و از آن‌ها برای داشتن موهایی زیبا بهره بگیرید. بدون تردید می‌توانید نتیجه مورد نظرتان را کسب نمایید و موهایی زیبا و جذاب داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت