تمام فوت و فن‌های انتخاب رنگ برای بالیاژ مو

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
خانم‌ها معمولا برای زیبایی، ناپدید شدن موهای سفید و یا حتی برای اینکه جوان‌ و جذاب‌تر به نظر بیایند موهای خود را رنگ می‌کنند. اما گاهی از رنگ‌ها خسته شده و یا مجبور می‌شوند هزینه‌های بالا برای تمدید رنگ مو پرداخت کنند که باعث نارضایتی افراد شده… در این مطلب از آرایش یاب تصمیم گفتیم در مورد یکی از انواع هایلایت مو صحبت کنیم و اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. اگر به دنبال رنگ موی طبیعی و متفاوتی برای موهای خود هستید و دوست دارید تغییر زیادی را ببینید
اما وقت و زمان کافی برای رنگ کردن دائمی مو خود را ندارید با تکنیک بالیاژ مو بیشتر آشنا شوید!
.

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو یک نوع رنگ موی فرانسوی که در سال 1970 برای اولین بار انجام شد. در آن زمان بیشتر افراد از روش‌های سنتی مانند کلاه یا فویل برای رنگ کردن موی خود استفاده می‌کردند و آمدن این فن باعث شد انقلاب بزرگی رخ دهد. از سال 2014 میلادی تا به امروز این تکنیک محبوبیت بسیار زیادی بین افراد پیداکرده است.
بالیاژ کلمه فرانسوی و به معنی نقاشی است. با رنگ کردن ساقه مو و برخی از قسمت‌های موی خود می‌توانید درخشندگی و تغییر را احساس کنید.
فراموش نکنید زمانی رنگ موی شما طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد که از محصولات باکیفیت بالا استفاده کرده باشید. بالیاژ مو یک تکنیک برجسته برای رنگ کردن مو است که در هوای آزاد بدون استفاده از کلاه و به‌صورت دستی صورت می‌گیرد.

تفاوت بالیاژ یا آمبره مو چیست؟

آمبره به معنی سایه زدن است و موهای ریشه سر رنگ تیره‌تری نسبت به انتهایی مو دارد. اما بالیاژ مثل یک فرایند رنگرزی است که باعث طبیعی به نظر آمدن مو و زیبایی آن می‌شود. بالیاژ معمولا بر روی موی طبیعی افراد انجام می‌شود و قسمت‌های پایین مو رنگ متفاوتی نسبت به قسمت بالای سر دارد.
این تکنیک بر روی هر نوع رنگ مویی سازگار است و به‌طور طبیعی انجام می‌شود علاوه بر این در صورت رویش مجدد مو زیبایی و رنگ خود را از دست نمی‌دهد. به کمک این تکنیک دیگر لازم نیست رنگ مو را مرتبا تمدید و یا برای رنگ کردن مو از کلاه یا فویل استفاده کنید.

بالیاژ مو برای چه کسانی مناسب است؟

بالیاژ برای تمام کسانی که دوست دارند موهای خود را طبیعی رنگ کنند مناسب است. این نوع تکنیک برای تمام افرادی که موی بلند یا کوتاه دارند خوب است اما موهای بلند جلوه بهتری دارد و قشنگ‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر موهای خود را قبلا رنگ کردید برای استفاده از این نوع تکنیک ابتدا باید رنگ موی خود را به رنگ اولیه تبدیل و سپس بالیاژ کنید تا بهتر خود را نشان دهد.
.

روش انجام بالیاژ مو

خانم‌ها برای بالیاژ کردن مو ابتدا باید رنگ مورد نظر خود را انتخاب و سپس به یک آرایشگاه حرفه‌ای و کاربلد مراجعه کنند. آرایشگر معمولا ابتدا موهای شما را به چند قسمت تقسیم می‌کند و بدون نیاز به وسیله یا کلاهی بالیاژ را انجام می‌دهد.

آیا بالیاژ کردن مو نیاز مراقبت و تمدید دارد؟

  • برای پاسخ به این سوال باید بگوییم این تکنیک مانند هر رنگ موی دیگری نیاز به مراقبت دارد.
  • برای جلوگیری از زبر و خشک شدن مو حتما آن را با شامپو و نرم‌کننده‌ مناسبی بشویید.

موهای شما با یک‌بار بالیاژ کردن رنگ خوبی نمی‌گیرد و باید حداقل 3 الی 4 بار یا به مدت 6 هفته این کار انجام شود تا رنگ کاملا بر روی مو تثبیت گردد. شستن بیش‌ از حد مو مخصوصا در اوایل ممکن است باعث خراب شدن و یا تغییر رنگ شود.
.

آشنایی با انواع بالیاژ مو

اگر قصد دارید موهای خود را بالیاژ کنید اما نمی‌دانید چه رنگی مناسب شما است و زیبایی و درخشندگی دارد در ادامه همراه ما باشید. البته فراموش نکنید رنگ مو در نهایت به سلیقه و نظر شمابستگی دارد.

1- بالیاژ شرابی یا قرمز

اگر رنگ موهای‌ شما تیره یا سیاه‌رنگ است و به دنبال رنگ قشنگی می‌گردید می‌توانید از هایلایت شرابی استفاده کنید تا درخشندگی موهای شما صدبرابر شود.

2- قهوه‌ای مایل به روشن

  • این رنگ برای افرادی که قصد بالیاژ کردن در فصل تابستان را دارند مناسب است.
  • اگر موهای بلند و قهوه‌ای تیره‌ای دارید حتما این رنگ را امتحان کنید.

3- بالیاژ خاکستری

  • فردی که رنگ موهای او تیره و ترجیحا مشکی باشد می‌تواند از این نوع بالیاژ استفاده کند.
  • هایلایلت خاکستری بر روی موی مشکی امروزه در بین خانم‌ها طرفدار زیادی پیدا کرده است.

4- بالیاژ کاراملی

  • یکی دیگر از انواع بالیاژ که محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و بیشتر برای خانم‌هایی مناسب است که رنگ صورت گرم و تیره‌ای دارند.
  • این رنگ برای موهای قهوه‌ای تیره هم زیبا به‌نظر می‌آید و خطوط کاراملی به آن جلوه خاصی می‌بخشد.

5- موهای سیاه با بالیاژ شکلاتی

با زدن این نوع هایلایت بر روی موهای خود ممکن است تغییر چشمگیری مشاهده نکنید و تنها امواجی در بین موها دیده شود و براق به‌نظر آید.

6- بالیاژ بنفش و صورتی

جوانان معمولا دوست دارند در مهمانی‌ها به بهترین شکل ممکن حاضر شوند. بالیاژ بنفش و صورتی در کنار هم به موهای شخص زیبایی و جلوه خاصی می‌دهد از طرفی باعث می‌شود موهای شما در جمع مورد توجه افراد قرار گیرد.

7 بالیاژ مو رز گلد

یکی دیگر از بالیاژ‌ها که در فصل زمستان و پاییز استفاده می‌شود این نوع رنگ است که بر روی موهای تیره زیبایی خاصی دارد. گاهی اوقات رنگ‌هایی مانند بنفش، آبی و یا رنگ‌های شاد دیگری بر روی موها دارای زیبایی خاص هستند و اگر قصد بالیاژ کردن مو به رنگ‌های گفته شده را دارید ابتدا کمی تحقیق کنید.
بعد از انتخاب رنگ موی مناسببا آرایشگر خود مسئله را درمیان بگذارید تا بتواند شما را راهنمایی کند. اگر دوست دارید زیبایی موهای شما بیشتر به چشم بیاید بهتر است موهای بلند خود را فر کنید.
.

همه چیز درباره بالیاژ مو

امروزه موهای بالیاژ شده بسیار محبوب شده‌اند و افراد با توجه به رنگ موها و سلیقه خود بالیاژ متنوعی را انتخاب می‌کنند که جلوه و قشنگی زیادی در بین دیگر تکنیک‌های رنگ موی سر دارد. در روش گفته‌شده در هوای آزاد و به کمک دست و بدون هیچ وسیله‌ای موهای شما را بالیاژ می‌کنند به همین دلیل بسیار سریع‌تر از روش سنتی رنگ می‌گیرد.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت