7 ماسک مو برای رشد، تقویت و پیشگیری از ریزش

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
برخی از افراد به‌خصوص خانم‌ها معتقدند که موهای پرپشت و بلند نشانه شیک بودن و زیبایی یک زن است. برخی با وجود هزینه‌ی بسیار بالا و صرف زمان زیاد نتیجه دلخواه خود را نمی‌گیرند. گاهی حتی مأیوس می‌شوند و به سراغ راه‌های غیراصولی می‌روند. ولی دیگر نگران رشد و تقویت موهای خود نباشید ما در آرایش یاب بهترین ماسک‌‌ها برای رشد سریع مو را به شما معرفی می‌کنیم. ماسک مو می‌تواند  به عنوان عامل تقویت و رشد مو مورد استفاده قرار گیرد.

شایع ترین دلایل ریزش مو چیست

برای داشتن موهای بلند و پرپشت نیاز است توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

  • تهیه ماسک‌های طبیعی و خانگی
  • استفاده از مواد غذایی مناسب برای رشد مو
  • شانه نکردن مو بلافاصله پس از حمام کردن
  • استفاده نکردن از حوله حمام برای خشک کردن مو
  • نبستن مو با کش سر
  • استفاده کمتر از مواد و محصولات شیمیایی
  • جلوگیری از موخوره و در صورت بروز، کوتاه کردن مو
  • قرار دادن بالش ابریشمی در زیر سر

.

طرز تهیه ماسک برای رشد سریع مو

اگر از ماسک‌های خانگی برای رشد و تقویت موهای خود استفاده کنید علاوه برداشتن موهای پرپشت و بلند کمتر دچار ریزش مو خواهید شد. ریزش مو به دلیل سن، ژنتیک و رژیم‌های غذایی نادرست به وجود می‌آید و باعث می‌شود موهای کوتاه و کم‌پشتی داشته باشید. در مقالات پیشین به روش‌های درمانی ریزش مو پرداختیم.
رشد طبیعی مو در یک سال بین 15 تا 30 سانتی‌متراست که با توجه به خورد و خوراک، سن، ژنتیک این مقدار متفاوت خواهد بود. اما می‌توانید به کمک ماسک‌های زیر موهای خود را تقویت و رشد آن را تسریع بخشید.

1- سیب‌زمینی برای رشد سریع مو

سیب‌زمینی علاوه بر اینکه یک وعده‌ غذایی بسیار غنی شناخته می‌شود می‌تواند یک روش عالی برای رشد سریع موهای سر شما باشد. سیب‌زمینی سرشار از ویتامین‌های مختلف مانند A، B، C و B1 است که برای رشد مو بسیار مفید هستند. در اثر کمبود این ویتامین ممکن است موهای شما خشک و شکننده شود. به کمک دو روش زیر می‌توانید موهای محکم‌ و بلند‌تری داشته باشید.

ماسک سیب‌زمینی برای جلوگیری از ریزش مو

می‌توانید 3 عدد سیب‌زمینی متوسط را با زرده تخم‌مرغ و یک قاشق چایی‌خوری عسل در یک کاسه باهم مخلوط کنید و به مدت 90 دقیقه بر روی سر خود قرار دهید و سپس موهای خود را با آب و شامپو بشویید.

خواص آب سیب زمینی

آب سیب‌زمینی را بگیرید و در ظرفی بریزید و آن را به مدت 15 دقیقه بر روی سر مانند شامپو بمالید. در نهایت موهای خود را کامل شست و شو دهید.

2- رشد سریع مو با ماسک پیاز

پیاز به دلیل داشتن گوگرد برای رشد مو بسیار مفید است. البته اگر از پیاز قرمز استفاده کنید ریشه موهای قوی‌تری خواهید داشت خب حالا برای درست کردن ماسک نیاز به 3 پیاز و یک قاشق غذاخوری عسل دارید. ابتدا پیاز را درون کاسه‌ای رنده کنید و سپس مقدار بسیار کمی عسل به آن اضافه کنید. محتوای ظرف را باهم مخلوط و به مدت 40 دقیقه بر روی سرخود قرار دهید.
البته می‌توانید از آب پیاز هم برای رشد موهای خود استفاده کنید که نیاز است بعد از شستن سرخود با شامپو، آن را روی سرخود بمالید. اگر از بوی پیاز خوشتان نمی‌آید کافی است مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید تا ماسک شما عطر و بوی بهتری پیدا کند.

3- ماسک تخم‌مرغ و عسل برای رشد مو

کمبود پروتئین در موهای شما ممکن است باعث ریزش مو شود اما برای بهبود و افزایش مقاومت مو نیاز است از تخم‌مرغ برای جذب پروتئین استفاده کنید اما چه طور؟؟ برای تهیه ماسک لازم است 1 یا 2 عدد تخم‌مرغ را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی موی سر خود قرار دهید و سپس موهای خود را با شامپو بشویید.
یکی دیگر از ماسک‌های تخم مرغ که برای رشد مو بسیار مناسب است مخلوط  یک لیوان شیر با تخم‌مرغ و 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و روغن زیتون می‌باشد که نیاز است به مدت 20 دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید.

4- ماسک مو موز

موز سرشار از ویتامین، پتاسیم، آنتی اکسیدان و روغن‌های طبیعی که برای تقویت مو بسیار مفید است. این ماسک از ریزش مو جلوگیری به عمل می‌آورد. برای تهیه ماسک کافی است که دو عدد موز رسیده شده را با 1 قاشق غذاخوری از روغن زیتون و  نارگیل را با  یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ماسک  را به مدت 5 دقیقه برروی سر خود قرار دهید. همچنین می‌توانید موز‌های رسیده شده را با 5 الی 8 قطره روغن بادام مخلوط و به موهای سر خود بزنید.

مزایای ماسک موز

  • شفافیت مو
  • رمی و لطافت
  • کاهش شوره سر

5- ماسک ماست

ماست یک منبع عالی ویتامینD و B و پروتئین برای بدن که مناسب برای رشد مو و باعث نرمی مو شما می‌شود. برای درست کردن ماسک ماست نیاز است یک فنجان ماست را با سرکه سیب و عسل مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه بر روی موی خود قرار دهید.

6- ماسک رزماری

رزماری به علت دارا بودن آنتی اکسیدان، برای افزایش رشد مو مناسب است. برای ساخت این ماسک کافی است 2 یا 3 برگ رزماری را در یک فنجان آب جوش بریزید مدت کوتاهی صبر  کنید تا محلول سرد شود. سپس را به مدت نیم ساعت روی مو قرار دهید.

7- ماسک هویج

یک عدد آووکادو را با آب هویج و 1 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیر شما شکل بگیرد. در صورت تمایل می‌توانید روغن رزماری را نیز به مخلوط خود اضافه کنید. در این مرحله نیاز است موهای خود را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و با کمک قلمو ماسک را بر روی مو خود قرار دهید و 10 دقیقه به صورت دایره‌وار سر خود را ماساژ دهید. بعد از 1 ساعت موهای خود را با شامپو بشویید.

مزایای هویج برای رشد مو

  • هویج به دلیل داشتن ویتامین‌های K، A و C به جز چشم برای رشد مو بسیار مناسب است.
  • این محصول حاوی آنتی اکسیدان است که فولیکول‌های آسیب دیده مو را تعمیر می‌کند.
  • به دلیل داشتن ویتامین‌های 3B، B1، B2، B6  و B رطوبت مو را حفظ می‌کند.
  • باعث تقویت ریشه مو و تحریک جریان خون می‌شود چرا که ویتامین C دارد.
  • سرشار از منیزیم و ویتامین E است که باعث افزایش میزان اکسیژن می‌شود.

ماسک‌های زیادی برای رشد سریع مو وجود دارد که در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین ماسک‌ها را به شما معرفی کنیم تا رشد موهای شما افزایش یابد و همچون طلا در مجالس خود بدرخشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت