چگونگی رنگ کردن موهای رنگ شده

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
چگونگی رنگ کردن موهای رنگ شده ، برخی مواقع بعد از این که موهای خود را رنگ می‌کنید با چند رنگ شدن موها مواجهه می‌شوید که نمای خوبی ندارد وشاید شما را نیز از این چند رنگ شدن کلافه کند . دلیل به وجود آمدن این مشکل این است که یا مهارت کافی برای رنگ کردن مو نداشته و یا شناخت درستی از تکنیک رنگ کردن ندارید . گاهی اوقات رنگ کردن همیشه‌ی موها نیز این مشکل را به وجود می‌آورد.

علت چند رنگ شدن موها

یکی از دلایل چند رنگ شدن موها در این است که موها از ریشه رنگ نشده و یا موهای مش شده را با روش‌های غلط رنگ میکنند.

روش پاک کردن رنگ مو

برای این که بتوانید رنگ موهای خود را از بین ببرید بهتر است که از شامپو‌های پاک کننده‌ی رنگ مو استفاده نموده و یا می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد.

روش استفاده از جوش شیرین

مواد لازم برای این کار شامل جوش شیرین ، استفاده از شامپوی ضد شوره و نرم کننده می‌باشد . برای انجام این کار ابتدا موهای خود را با شامپوی ضد شوره شسته و سپس آن را خوب آبکشی نمایید . بهتر است که از شامپوهایی استفاده نمایید که سطح PHPبالایی دارند . داشتن سطح PHPبالا به موهای شما  کمک می‌کند که زود تر رنگ خود را از دست بدهد.
بعد از آن جوش شیرین را با شامپو درون یک کاسه ریخته آن را مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. این ترکیب را به موهای خود زده و آن را ماشاژ دهید . تمامی موهای خود را از ریشه تا نوک آن به این ترکیب آغشته کنید و بعد از آن بگذارید که مواد به مدت 5تا 10دقیقه بر روی موهایتان باشد و بعد آن را بشویید.
بعد از انجام این کارها دوباره موهای خود را با شامپوی ضد شوره بشورید و بگذارید که یه مدت این شامپو بر روی موهایتان بماند . در مرحله‌ی آخر موهای خود را با نرم کننده شسته و خشک نمایید .

.

دکلره کردن موهای رنگ شده

برای موهای چند بار رنگ شده استفاده از دکلره‌ی مو روش مناسبی می‌باشد اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید زیرا این کار باعث نفوذ مواد به بافت مو می‌کند.
دکلره کردن مو بک ماده‌ی اصلی را تولید می‌کند به نام پر اکسید هیدروژن که این ماده رنگ دانه‌های مشکی و تیره‌ی مو را از بین می‌برد و باعث طبیعی نشان دادن رنگ موهای شما می‌شود . اگر به دنبال موهای روشن هستید موهای خود را دکلره نکنید.
.

رنگ موی زیاد  چه عوارضی را به همراه دارد؟

اگر از آن دسته از افراد هستید که مرتب موهای خود را رنگ می‌کنید بهتر است که این کار را به دفعات کمتری انجام دهید زیرا با رنگ کردن زیاد موهای شما حالت اولیه‌ی خود را از دست داده و جنس آن خراب می‌شود . رنگ کردن زیاد باعث ریزش مو نمی گردد اما به مرور زمان و رنگ کردن مرتب ریشه‌ی موهایتان ضعیف می‌شود.
می توانید سالی به مراتب 5 بار موهای خود را رنگ نمایید زیرا این کار به موهای شما آسیب چندانی وارد نمیکند . استفاده‌ی بیش از حد از رنگ مو باعث می‌شود که موهایتان تازگی و شادابی خود را به مرور از دست دهد و باعث موخره شود. توجه داشته باشید که رنگ کردن موها باعث ضخیم شدن آن نمی شود و روش مناسبی برای این کار نیست اگر موهای نرم و بی‌حالتی دارید بهتر است که درمان آن را پیدا کنید و از این طریق به موهای خود حالت دهید.
.

رفتن به آرایشگاه برای رفع موهای چند رنگ

شما اگر به دفعات بالا موهای خود رنگ میکنید و از چند رنگه شدن موهای خود خسته شده اید بهتر است که به آرایشگاه رفته تا او بتواند موهای شما را یک دست رنگ کند .
.

هایلایت برای موهای چند رنگ

اگر شما موهایتان را از قبل مش کرده اید و در حال حاضر ریشه‌ی آن‌ها در آمده و قصد یک دست کردن موهای خود را دارید بهتر است که کل موهایتان را دکلره نمایید تا بتوانید آن را رنگ کرده و یک دست نمایید .
شاید شما دکلره‌ی مو را نپسندید و یا نمی خواهید آن را دکلره نمایید می‌توانید با استفاده از رنگ پایه‌ی شماره‌ی 7 یا 8 و اکسیدان 6 درصد ریشه‌ی موهایتان را روشن نمایید . به مقدار کمی واریاسیون و بنفش به موهایتان بزنید تا از قرمزی و زردی دکلره جلوگیری شود. بهتر است برای یک دست کردن موهایتان از دکلره استفاده نمایید زیرا تنها دکلره می‌تواند موهایتان را یک دست نماید.
.

واریاسیون کردن برای موهای چند رنگ

برای این که بتوانید موهایتان را از رنگ‌های ناخواسته حذف کنید بهتر است که از واریا سیون استفاده نمایید مثلا برای این که قرمزی موهایتان حذف شود می‌توان رنگ‌های زیتونی را با واریاسیون سبز ترکیب کرد و یا این بخواهید زردی موهایتان را حذف کنید می‌توانید رنگ‌های دودی را با واریا سیون دودی و بنفش ترکیب نمایید.
.

اگر موهایتان چند رنگ دارد آن را کوتاه نمایید:

زمانی که موهای خود را رنگ میکنید موهایتان یک دست نمی شود زیرا ریشه‌ی مو‌ها رنگ دانه‌ی بیشتری جذب می‌کند برای به وجود نیامدن این مشکل بهتر است که انتهای موهایتان را کوتاه نمایید . کوتاه کردن موها باعث سلامت مو شده و موهایتان یک دست رنگ می‌شود.
.

 در انتخاب رنگ موی خود دقت نمایید:

زمانی که می‌خواهید رنگ مو بخرید بهتر است که به پایه‌ی آن توجه نمایید . رنگ‌های روی کاتالوگ همه روی موهای دکلره امتحان می‌شوند حتی موهای مشکی و تیره. اگر میخواهید که همان رنگ روی موهایتان ایجاد شود بهتر است که آن را دکلره نمایید یا همان رنگ را دوباره به موهای خود بزنید که این کار نیاز به چند بار رنگ کردن دارد.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت