چگونگی جلوگیری از وز شدن موها هنگام خشک کردن

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

چرا موها وز می‌شوند؟

وز شدن موها دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به خشکی و نبود رطوبت در بافت موها اشاره کرد. وقتی موی شما خشک است یعنی مو تمایل دارد تا تمام رطوبت موجود در محیط را جذب کند. پس چه اتفاقی می‌افتد؟ موهایتان به طور ناخواسته وز می‌شود.
به همین دلیل است که به طور طبیعی موهای مجعد و فر تمایل به وز شدن دارند. از آنجا که موهای مجعد و فر مستعد خشک شدن هستند با کوچکترین رطوبتی وز می‌شوند.اگر موهایتان خیلی چرب نیست یک یا دو روز در میان موهایتان را با شامپو ملایم روزانه بشویید، بدین ترتیب رطوبت طبیعی موی شما حفظ خواهد شد.
.

چه راه حل هایی وجود دارد؟

اولین راهکار این است که شامپوی مناسب موی خود را انتخاب و استفاده کنید. شامپویی که به مقدار کافی رطوبت داشته باشد و موهایتان را به حالت صاف و انعطاف پذیر و نرم دربیاورد.
بعد از حمام کردن موی خود را با حوله به آرامی فشار دهید تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک شود. هیچ وقت حوله را به صورت ناگهانی و با حرکات سریع روی سرتان نمالید.

روغن تراپی

راهکار دوم استفاده از ماسک‌های مغذی و مرطوب کننده مو داخل حمام است. این ماسک‌ها را یک بار در هفته استفاده کنید. بهترین ماسک مو محصولی است که حاوی روغن نارگیل یا روغن کرچک باشد. هر دو این مواد آبرسان‌های فوق العاده‌ای هستند که به موهای شما زیبایی و درخشندگی باور نکردنی می‌دهند.
اگر موهای شما به شدت خشک و آسیب دیده هستند، توصیه می‌شود از ماسک مو هفته‌ای دو تا سه مرتبه یا به جای نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از محصولات ضد حرارت

راه حل بعدی این است که قبل از خشک کردن موها با سشوار از کرم‌ها یا اسپره‌های ضد حرارت به مو استفاده کنید. این کرم‌ها و اسپره‌ها جلوی خشکی ناگهانی و ضعیف شدن ریشه مو را می‌گیرد. این محصولات برای کسانی که موهای وز دارند یک موهبت به شمار می‌روند. لازم است تا این محصولات را زمانی که موها خیس هستند روی موی خود بزنید ، سپس با سشوار خشک کنید.
موهای خیس هنگام شانه کردن خیلی آسان‌تر می‌شکنند و وز می‌شوند. پس بهتر است موهای خیس، گره خورده و نم‌دار خود را با شانه‌های دندانه درشت شانه کنید. تا حد امکان، با ملایمت موها را شانه بزنید.
سعی کنید کمتر از سشوار و یا اتوی مو استفاده کنید. چون حرارت زیاد آسیب‌های زیادی به مو می‌زند، مثل مو خوره، دندانه دار شدن انتهای مو، خشک و خشن شدن بافت مو، ریزش بیش از حد و وز شدن.
افرادی که موهایی آسیب دیده دارند توجه داشته باشند که موها به آسانی می‌شکنند. و مو درخشش خود را از دست می‌دهد. موها خشک و غیرقابل کنترل شده و حالت نمی گیرند. در برخی موارد آسیب به بخش اصلی مو حتی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. همه این‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که شما از حرارت زیاد روی موهای خود استفاده کنید.

نوک گیری موها

یکی از روش هایی که به سالم ماندن مو کمک شایانی می‌کند کوتاه کردن هر چند وقت یک بار موها است.
هر تار مو 2 تا 6 سال عمر می‌کند و در پایان عمر خود ضعیف تر می‌شود که منجر به موخوره می‌شود. البته دکلره و رنگ کردن‌های مکرر هم باعث می‌شود مو خشک شود و لطافت و سلامت خود را از دست دهد. برای پیشگیری از موخوره هم بهترین روش کوتاه کردن پائین موها هر چند وقت یک بار است.

.

چگونگی جلوگیری از وز شدن موها هنگام خشک کردن

یکی دیگر از روش هایی که از وز شدگی موها جلوگیری می‌کند رساندن ویتامین‌های مناسب به بدن است.
می دانید که موها به ویتامین‌های خاصی برای سالم بودن احتیاج دارند. ویتامین A ، ویتامین C ، بیوتین (که گاهی به آن ویتامین H گفته می‌شود) و آهن معدنی همگی در داشتن موهایی موثر هستند.
نکته قابل توجه دیگر هنگام شستشو موهاست. هیچ گاه موهای خود را با آب بسیار داغ نشورید دوش سرد مزایایی برای سلامتی دارد که رشد سریع موها می‌تواند یکی از آنها باشد. بعد از شامپو  موهای خود را زیر دمای خنک به مدت یک یا دو دقیقه بشویید تا رشته‌های مو را احیا کند و پوست سر را تازه کند.
و در پایان مورد مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که بگذارید موها پس از حمام به حالت طبیعی خشک شوند. زیرا در این صورت رطوبت داخل فولیکول‌های مو حفظ میشود و موها حالت درخشان خود را حفظ خواهند کرد.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت