مزایای برس حرارتی چیست؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
برای آنکه بتوان موها را به زیبایی حالت داد و آرایش کرد، می‌توان از وسایل و ابزارهای آرایش موی مختلفی استفاده نمود. یکی از این وسایل آرایش مو که به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، برس‌های حرارتی هستند. شاید از خود بپرسید که این برس‌های حرارتی آیا مزایای بیشتری نسبت به اتوی مو و یا سشوار دارند؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مزایای برس حرارتی آشنا شوید.

مزایای برس حرارتی

همان طور که از نام آن پیداست، این برس به گونه ای طراحی شده است تا ضمن برس کشیدن موها، کار سشوار را نیز انجام دهد. شاید بتوانیم به جرات اولین مزیت آن را، صرفه جویی در وقت بنامیم، به خصوص که اگر موهای فر و بلندی داشته باشید، برس کشیدن و خشک کردن آن‌ها می‌تواند کار سخت، طاقت فرسا و البته زمان بری باشد.
این ابزار جدید، امروز توانسته جای خود را در صنعت آرایشگری و زیبایی مو به خوبی باز کند. برس حرارتی وسیله ای برقی است و درست ظاهری شبیه به برس‌های معمولی دارد. با این تفاوت که این برس به برق وصل شده و ضمن برس کردن موها، آن‌ها را اتو، سشوار، صاف و لخت می‌کند. می‌توانیم بگوییم که این برس‌ها برای موهای بلند بیشترین کاربرد را دارند.
برای ساخت این برس، از صفحه سرامیکی با ترکیبات ویژه ای استفاده شده است تا با اتصال به برق، بتواند حرارت تولید شده توسط اشعه مادون قرمز را، به دندانه‌های شانه برساند و از آن جا این حرارت را به موها انتقال دهد. این برس‌ها اغلب قابلیت تنظیم دما را دارند و می‌توانند برای موهای مختلف و برای حالت دادن به آن ها، مورد استفاده قرار گیرند. دندانه‌های این برس آهنی بوده و کاوری سرامیکی دارند و می‌توانند حرارت را به شکلی یکنواخت و ملایم به موهای سر برسانند.
از بزرگ ترین مزایای برس حرارتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
-صرفه جویی در وقت
-صرفه جویی در هزینه
-کارایی آسان
برس‌های حرارتی کاربردهای متفاوتی دارند و این البته تا حدودی می‌تواند به مدل این دستگاه نیز بستگی داشته باشد. اما در کل این برس می‌تواند مو را شانه کرده، به آن حالت داده و موها را صاف کند. تمامی این ویژگی‌ها تنها در یک وسیله جمع شده است و شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه، کار چند دستگاه را به راحتی انجام دهید.
از سوی دیگر شاید شما مدت زمان زیادی را در طول روز صرف آرایش موهای خود می‌کنید، به خصوص که اگر موهای فر و بلندی داشته باشید! در این حالت است که استفاده از این برس می‌تواند کمک زیادی به شما کند. چرا که کافیست آن را به برق بزنید و تنها به کمک آن، موهای خود را برس زنید تا همزمان چند کار روی موهای شما صورت گیرد.
همان طور که گفتیم، یکی از مزایای برس حرارتی، استفاده آسان از آن است. شاید براشینگ موها و یا صاف کردن آن‌ها برای شما به کمک سشوار کار آسانی نباشد. یا اصلا برای این کار مجبور شوید از شخص دیگری کمک بگیرید. برای رفع این مشکل شما می‌توانید از برس حرارتی استفاده کنید. چرا که برای صاف کردن و حالت دادن به موهای خود، احتیاجی به شخص دیگری نیست و شما می‌توانید به راحتی موهای خود را آراسته نمایید.
شاید برایتان جالب باشد، اما آسیب رسانی کمتر به موها از دیگر مزایای برس حرارتی محسوب می‌شود. همان طور که می‌دانید، بیشتر وسایل آرایش مو، به دلیل حرارتی که به موها وارد می‌کنند، می‌توانند آسیب رسان باشند. اما لازم به ذکر است که حرارت برس‌های حرارتی کنترل شده بوه و سبب سوختگی پوست و مو نخواهد شد.
.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم، برس‌های حرارتی از جمله وسایل آرایش مو محسوب می‌شوند که این روزها طرفداران زیادی دارند. اگر شما هم به دنبال محصولی برای زیبا کردن موهای خود هستید، می‌توانید این وسیله را خریداری کرده و بدون نیاز به حضور در آرایشگاه ها، موهایی زیبا و جذاب داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت