پنج اشتباه خشک کردن مو که نمی دانستید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
همه دوست دارند به زیباترین شکل ممکن بدرخشند واین درخشش را می‌توانند به کمک موهای زیبا از آن خود کنند. همین الان موهایشان را دکلره کنند. یک قدم اشتباه که می‌تواند موهایتان را وز دائمی کند. اما یکی از کارهای ساده ای که ما روزانه انجام می‌دهیم، خشک کردن موها است. در این مطلب ما قصد داریم شما را با اشتباهات خشک کردن مو آشنا نماییم. با ما همراه باشید.
.

اشتباهات خشک کردن مو

ترفندهای زیبایی زیادی را تا به امروز شنیدیم و در طی سال‌ها بعد متوجه شدیم همگی اشتباه بودند (مثل تا دیروقت در حمام آب داغ لم دادن- که چربی‌های پوست را به خطر می‌اندازد)، پلینگ پوست (باعث برجسته تر شدن نقاط مشکل دار) و هماهنگ کردن سایه چشم با لباس (این در هر سطحی اشتباه است). اما وقتی درباره سلامت موها صحبت می‌شود، ممنوعیت‌ها مشخص نیستند و افراد با اینکه تصورهای غلط همگانی را انجام دهند مشکلی ندارند. در ادامه با اشتباهات خشک کردن مو آشنا خواهید شد.

1- از حوله استفاده می‌کنید

پیچیدن موهایتان با حوله بعد از حمام امری اجتناب ناپذیر است ولی اگر می‌خواهید موهای خوبی داشته باشید، باید در این کار تجدید نظر کنید. اتفاقا پیچیدن موهایتان با حوله، باعث فرفری و پیچ دار شدن موها می‌شود. به جای آن، موهایتان را کمی تر کنید، و با تیشرتی قدیمی که نمی خواهید آبش را بگیرید، پس از ان کمی موهایتان نم خواهد داشت و از حالت دار شدنش جلوگیری می‌شود.

2- از محصولات مخصوص مو استفاده نمی کنید

بله، موهایتان را خشک می‌کنید، ولی به این معنی نیست که کار دیگری نباید انجام دهید. “خشک کردن موها به این معنی نیست که چیز دیگری روی موهایتان استفاده نکنید”. تریکمونی پیشنهاد می‌کند “کمی ژل روی سرتان بگذارید و کمی با دست هایتان موهایتان را بمالید. این کمک می‌کند که فری موهایتان کمتر شود.”

3- اشتباهات خشک کردن مو ؛ با موهایتان بازی می‌کنید

دست هایتان را در موهایتان نکنید و موهایتان را سفت شانه نکنید، این باعث می‌شود موهایتان فر شود. اما اگر این کار را دوست دارید، پیش از این کار کمی به موهایتان محصولات مخصوص به مو بزنید. اگر موهایتان فر شد، از سرم بلو درای استفاده کنید؛ سرم بزنید و بعد شانه کنید- این سرم از فر شدگی جلوگیری می‌کند.”

4- موهایتان را حالت نمی دهید

“برای بهترین نتیجه از خشک کردن مو، باید موهایتان را حالت بدهید. وقتی موهایتان مرطوب است، با پیچه‌های خرگوشی بپیچید. این موهایتان را بلند و مدل فر آن را طبیعی می‌کند. وقتی موهایتان کاملا خشک است، پیچه‌ها را باز کنید و با انگشت به آرامی شانه کنید.” همچنین پیشنهاد می‌کنیم موهایتان را در دو نوار قرار دهید.” از محصولی لوسیون مانند به طور مداوم استفاده کنید، در نتیجه موهایتان پایین نمی افتد. وقتی کار خشک کردن موهایتان تمام شد، خیلی آرام نوارها را باز کنید و آن‌ها را پیچ و تاب بدهید. مراقب باشید طولانی مدت نبندید.

5- قبل از خواب حمام می‌کنید

برای داشتن موهای خشک شده زیبا، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواب حمام نکنید. “وقتی می‌خوابید، موهایتان حالت دار می‌شود، گره خورده و زشت می‌شود. اگر مجبورید حمام کنید، با کلاه سر و کمی کرم بخوابید.”

6-اشتباهات خشک کردن مو |سشوار را در بالاترین درجه حرارت قرار می‌دهید

یکی دیگر از اشتباهاتی که حین خشک کردن موهای سر خود انجام می‌دهید، این است که سشوار را در بالاترین درجه قرار می‌دهید. قراردادن سشوار در بالاترین درجه، تمامی رطوبت موهای شما را می‌گیرد و در نتیجه سبب خشک شده آب‌های مورد نیاز مو می‌شود. از طرف دیگر احتمال سوختگی موها بالاتر می‌رود و در نتیجه شما شاهد وز شدن موهای خود خواهید بود. از این رو لازم است تا سشوار را روی درجه حرارت متعادل تنظیم کرده و یا از محصولات مراقبت مو حتما استفاده نمایید تا آسیب کمتری ضمن سشوار کشیدن به موهای خود وارد سازید.
.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، این کارها از رایج ترین خطاها و اشتباهات خشک کردن مو است که اغلب ما آن‌ها را انجام می‌دهیم. برای داشتن موهایی زیبا این نکات را به خاطر سپرده و از آن‌ها استفاده نمایید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت