آشنایی با 3 روش عالی برای فر کردن مو

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
آیا دوست دارید با کمترین هزینه موهای خود را فر کنید؟ آیا وقت و زمان کافی برای فر کردن موهای خود را ندارید؟ یا جزء افرادی هستید که به‌علت استفاده بالا از وسایل حرارتی، سلامتی و رشد موها ازدست رفته و بسیار شکننده شده است؟
اگر شما هم دوست دارید به‌جای صرف هزینه‌های بالا و وقت و زمان زیاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون نیاز به بابلیس موهای خود را فر کنید تا انتهای این مطلب از آرایش یاب ما را همراهی کنید. چرا که تصمیم گرفتیم 3 روش‌ راحت، سریع و جدید برای فر کردن مو در خانه را به شما آموزش دهیم.
.

فر کردن مو

یکی از بزرگترین نگرانی اغلب خانم‌ها فر کردن مو است که در گذشته با مراجعه به آرایشگاه و پرداخت هزینه‌های گزاف امکان پذیر بود اما استفاده مداوم از آن‌ها باعث ازبین رفتن سلامتی مو می‌شد.
قبل از ارائه راحت‌ترین روش‌ها برای فر کردن مو نیاز است دو روش ابتدایی برای فر کردن مو را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چگونه‌ موهای خود را بدون استفاده از وسایل برقی، فر کنیم؟

  1. فر کردن مو با بافت
  2. خوابیدن با موهای مرطوب

در روش اول ابتدا نیاز است به حمام بروید و بعد از شستن کامل مو، با حوله تا حدود چند سانت پایین‌تر از ریشه (برای جلوگیری آسیب به ریشه) را کمی خشک کنید تا مرطوب شود.
وقتی رطوبت مو گرفته شد کافی است موهای خود را از وسط باز کنید و باتوجه به سلیقه به‌صورت ریز یا درشت ببافید. سپس به رختخواب خود بروید و تا صبح با آرامش بخوابید. بعد از بیدار شدن موهای خود را باز کنید. همانطور که قابل مشاهده است موهای شما حالت‌دار و فر شده است.
روش دوم هم مثل روش اول ابتدا کمی موها را مرطوب کنید سپس مقدار کمی ژل یا موس بر روی موهای خود بزنید و چند ساعتی صبر کنید سپس با دست موهای خود را حالت دهید.
نکته جالب این است که این دو حالت ممکن است برای تمام جنس موها به یک شکل دیده نشود. شخصا این دو روش را بر روی موهای خود تست کرده‌ام که در روش اول موها فر شد اما در روش بعدی موها تنها حالت‌دار شده بود.
.

فر کردن مو با دستمال کاغذی

همانطور که صحبت کردیم استفاده دائمی از وسایل گرمایی مانند بابلیس می‌تواند باعث آسیب جدی بر روی موی سر شما داشته باشد. می‌توانید موهای سر خود را با دستمال توالت یا آشپزخانه ببندید و بعد از گذشت یک شب موهای فر شده خود را ببینید. اما چه‌طور؟؟
موارد مورد نیاز برای فر مو:
در مرحله اول و قبل از شروع کار نیاز است یک رول دستمال کاغذی ترجیحا مشابه دستمال توالت که محکم باشد و زود پاره نشود را برای پیچاندن موهای خود انتخاب کنید. البته اگر دسترسی به این نمونه دستمال‌ها نداشتید می‌توانید حوله‌های کاغذی یا نوع دیگری از دستمال کاغذی را به نوارهای باریکی تقسیم و از آن استفاده کنید.
مرحله دوم نیاز است یک شانه دستی برای جدا کردن مو انتخاب و البته باز هم جای نگرانی نیست چراکه می‌توانید از وسیله دیگری مانند قلم مو استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام تقسیم مو به‌هیچ ‌عنوان قلم مو را به کف سر خود نزنید چراکه ممکن است به پوست سر شما آسیب برساند.
قبل از پیچاندن موی سر با دستمال کاغذی نیاز است به حمام بروید سپس با حوله موهای خود را خشک کنید تا کمی مرطوب بماند و یا به کمک اسپری آب، موهای خود را مرطوب کنید.
روش انجام کار

  1. ابتدا دستمال کاغذی را بردارید و از رول آن چند قسمت مساوی جدا کنید تا بتوانید کل موها را با آن بپیچانید.
  2. یک عدد کاغذ توالت را بردارید و از سمت عمودی، آن را برای پیچیدن مو تا کنید این را درنظر داشته باشید که آن را بیش‌از‌حد به‌ دور موهای خود نپیچانید. اگر  قصد دارید فر درشت‌تر باشد نیاز به نوارهای ضخیم‌تری دارید.
  3. حالا قسمت مویی را که قصد فر کردن آن دارید از سایر قسمت‌ها جدا و آن را کمی با اسپری آب مرطوب کنید.
  4. اگر قصد دارید از قسمت پایین تا بالای مو فر شود نیاز است نوار دولاشده دستمال کاغذی را بر روی موی جداشده خود قرار دهید و تا قسمت بالای مو آن را بپیچانید.
  5. قسمت سخت ماجرا دقیقا همین مرحله است که پس از بالا آوردن موی لوله شده سر، لازم به گره زدن آن بر روی موی سر است. (اما فراموش نکنید گره کمی شل باشد تا پاره نشود)
  6. مرحله 5 ام را برای تمامی موهای خود انجام دهید البته درصورت پاره شدن نوار نیاز است مو را باز و دوباره با نوار سالم دیگری شروع به پیچانده و گره زدن کنید.
  7. بهتر است یک شب صبر و بعد از آن موهای خود را باز کنید البته در صورت عجله به مدت 20 الی 30 دقیقه برای اطمینان از حالت‌ گرفتن، موهای خود را با سشوار خشک کنید.
  8. در آخر دستمال را از روی موهای خود باز کنید و موها را با اسپری حالت دهید درنتیجه شما موهای فر و زیبایی خواهید داشت.

.

فر مو با نی نوشابه

برای فر کردن مو با نی نیاز به انجام کار پیچیده‌ای نیست. فقط ابتدا کمی موهای خود را با آب مرطوب کنید و یا مثل همیشه به حمام بروید و پس از آن موهای خود را تا مرز مرطوب بودن، خشک کنید.
موهای خود را به چند قسمت مساوی تقسیم و نی را برروی موهای جداشده خود قرار دهید و با حرکت به سمت بالا آن را بر روی مو بپیچانید. حالا نی را به کمک گیره سر بر روی موی خود ثابت و بعد از گذشت چند ساعت آن را باز کنید. با انگشتان دست خود و به کمک اسپری، مو را حالت دهید.
.

فر درشت مو با جوراب

یکی از روش‌های ساده و بدون حرارت برای فر کردن مو استفاده از جوراب است.

  • ابتدا یک جوراب نو و تمیز را با توجه به اندازه موهای خود انتخاب کنید.
  • به کمک قیچی قسمت سر آن که انگشتان پا در آن جای می‌گیرد را ببرید و سمت داخل آن را جمع کنید تا شکل کش سر را بگیرد.
  • اگر به حمام رفته‌اید و موهای شما خیس است نیاز به خشک کردن مو نیست تنها باید موهای خود را شانه کنید تا صاف شود.
  • درصورتی که مرحله قبل را انجام نداده‌اید ابتدا موهای خود را با اسپری آب مرطوب و سپس شانه کنید.
  • حال موهای خود را از درون جوراب رد کنید تا فاصله کمی با ریشه مو پیدا کند سپس دور جوراب را با تمام موهای خود بپوشانید و برای جلوگیری از باز شدن با سنجاق سفت کنید.
  • اجازه دهید موهای شما یک شب کامل به این صورت باقی بماند.
  • صبح روز بعد به آٰرامی بدون باز شدن فر مو، جوراب و سنجاق را از روی موهای خود باز کنید.
  • اگر قبل از بستن مو با جوراب، کش استفاده کرده بودید آن را نیز باز کنید.
  • از اسپری برای حالت دادن مو استفاده کنید و حال موهای فرشده شما قابل دیدن است.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت