آموزش دکوپاژ مو در منزل

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

در اصل معنی دکوپاژ این است که بخواهید موهایی که رنگ شده راحذف کنید و یا برداشتن رنگ از روی مو است .در واقع همان دکلره است اما نسبت به آن  مواد شیمیایی سبکتری دارد. از دکوپاژ میتوان برای موهای رنگ شده و موهای معمولی استفاده نمود به این صورت که برای موهای رنگ شده بخواهیم موها را روشن تر کنیم و خود رنگ مو قادر به روشن کردن مو نیست می‌توان استفاده کرد و برای موهای معمولی نیزرنگ دانه‌های مو، رنگ موی مورد نظر را جذب نکند و یا موها رنگ نشود می‌توان از دکوپاژ استفاده کرد.
دکوپاژ هر چند نسبت به دکلره مواد شیمیایی کمتری دارد اما نباید زیاد استفاده کرد زیرا باعث آسیب رساندن به موها می‌شود. دکوپاژ مو، فرآیندی برای حذف رنگ مویی است که نمی‌خواهید. این تکنیک زمانی کاربرد دارد که مو تیره‌تر از رنگ اصلی خود رنگ شده ‌است و به عنوان مقدمه‌ای برای تصحیح رنگ به کار می‌رود و این بدان معناست که مو بعد از دکوپاژ، دوباره رنگ می‌شود تا به رنگ دلخواه برسد.احتمالا می‌دانید که روش دکوپاژ با این‌که از مواد شیمیایی سبک‌تری نسبت به دکلره در آن استفاده می‌شود باز هم برای موها سنگین است و تا حد امکان باید از آن بپرهیزید و بهتر است برای این کار به آرایشگاه مراجعه کنید. بعد از اتمام کار، برای آب‌رسانی به موها، باید تا چند ماه از حالت دهنده‌های مو استفاده کنید..

.

معایب دکوپاژ:

  • باعث شکنندگی مو می‌شود( باعث باز شدن کوتیکول مو می‌شود )
  • زیاد شدن موخوره در مو
  • خشک وزبر شدن مو
  • بی حالت شدن موها یعنی از حالت طبیعی خود خارج می‌شود.
  • استفاده‌ی طولانی مدت از دکوپاژ باعث آسیب جدی به مو و پوست سر می‌شود.

.

زمان استفاده از دکوپاژ

هنگامی که به رنگ دلخواه خود نرسیدید و یا دوست دارید که قبل رشد کامل موها، آن‌ها را رنگ نمایید و یا موهای خود را رنگ کرده اید و از رنگ مد نظر شما دور است می‌توان از دکوپاژ استفاده کرد. دکوپاژ، با دارا بودن مواد شیمیایی در خود لایه‌های مو را زود تر باز می‌کند که می‌توان رنگ قبلی که دوست ندارید یا موهای شما دو رنگ است با مواد شیمیایی از این حالت خارج شوید.
اما توجه داشته باشید که این کار را با احتیاط انجام دهید زیرا مانند دکلره عمل می‌کند و ممکن است که رنگ اصلی را نیز از بین ببرد. به طور مثال، اگر فردی رنگ موهایش روشن است وبعد از این کار موهایش از قهوه ای به سبز تبدیل شود باید دو بار رنگ را انجام دهد یک بار رنگ اصلی را از بین برده و بار دیگر رنگ کند تا رنگ مورد علاقه اش به دست آید. 
.

آموزش دکوپاژ در منزل

در مرحله‌ی اول باید مواد مورد نظر آن را تهیه نموده و آماده نمایید مواد برای این کار عبارتند از:

  • پودر دکلره
  • اکسیدان 6 درصد
  • نرم کننده

بعد از ترکیب این مواد با هم، آن را به مدت 10 دقیقه به موهای خود بزنید و برای شستشو از نرم کننده استفاده نمایید، بعد از آن موهای خود را رنگ نمایید.
 
نکته‌های مهمی که باید در هنگام دکوپاژ و بعد از آن رعایت کرد:

  • اولین نکته این که می‌توان در هنگام دکوپاژ ار قطره‌ی آنتی دمیج استفاده کرد زیرا از آسیب زدن به مو جلوگیری می‌کند.
  • نکته دوم این که از ماسک برای موهایتان استفاده نمایید، می‌توانید از روغن آرگان برای تقویت موی خود استفاده کنید.

برای سالم ماندن موها و خوش حالت ماندن آن بعد از رنگ کردن حتما از ماسک‌های ضروری استفاده نمایید زیرا هم رنگ موی شما را زیبا نشان خواهد داد و هم از خشکی و زبری مو جلوگیری می‌کند، پس در انتخاب رنگ مو‌ی خود دقت نمایید.
.

محافظت مو بعد از دکوپاژ

برای آن که موهایتان سالم بماند قبل از رفتن به حمام، موهای خود را با روغن زیتون آغشته کرده و آن را ماساژ دهید تا کامل جذب موهایتان شود زیرا این کار باعث می‌شود که موهایتان از حالت زبری بیرون آمده و نرم شود و هنگام حمام کردن به خوبی موهای خود را بشورید و نسبت به موهای خود خشن نباشید و آن را زیاد چنگ نزنید. استفاده از روغن زیتون باعث می‌شود که موهایتان شکننده نشود و از گرفتن موخوره جلو گیری می‌کند.
نکته مهم :
بعد از آن که موهای خود را دکوپاژ نمودید بهتر است که از سشوار، اتو و اسپره‌های حالت دهنده کمتر استفاده کنید زیرا این کار باعث سوزاندن مو شده و موهایتان را بیشتر شکننده می‌کند برای محافظت از موهای خود بهتر است که این نکات را رعایت نمایید .
.

انواع ماسک برای مو

 

ماسک سرکه‌ی سیب

ترکیب سرکه‌ی سیب با روغن زیتون، ترکیبی فوق العاده برای موهای اسیب دیده و سوخته  می‌شود زیرا این دو ترکیب با هم به ترمیم مو کمک به سزایی می‌کند. برای ساخت این ماسک دو قاشق روغن زیتون، یک قاشق سرکه‌ی سیب همراه با دو عدد زرده‌ی تخم مرغ ترکیب کرده و به مدت 30 دقیقه بگذارید بر روی موهایتان باشدو بعد آن را آب کشی نمایید.

 ماسک کره

ماسک کره خاصیت زیادی دارد که برای تقویت موها مفید می‌باشد زیرا به راحتی می‌توان آن را تهیه نمود و از ساده ترین روش هاست . برای تهیه‌ی این ماسک، باید در ابتدا کره را از یخچال بیرون آورده تا آب شود سپس مقداری از آن را به موها بمالید و پس از گذشت نیم ساعت با آب ولرم و شامپو بشویید.

ماسک تخم مرغ

همان طور که میدانید تخم مرغ از خواص بالایی برخوردار بوده که اصلی ترین آن پروتئین است .پروتئین به طور مستقیم میتواند در موی سر نفوذ کند. این ماسک روشی مناسب برای  تقویت مو از خشکی و وز بودن است پس برای تهیه‌ی این ماسک، شامپوی خود را در هفته دوبار با تخم مرغ آغشته کرده و به مدت 5 دقیقه بگذارید بر روی موهایتان بماند و بعد آن را آب کشی نمایید.

ماسک روغن زیتون و بادام

ترکیب روغن زیتون با روغن بادام ( شیرین ) یکی از بهترین ماسک‌ها برای مو می‌باشد . می‌توان این دو روغن را با هم ترکیب کرده و موها را با آن ماساژ دهید تا مدت زمان 30 دقیقه بر روی موهایتان بماند و بعد به حمام رفته و با شامپو، موهای خود را بشورید. ترکیب این دو روغن با هم باعث درخشان و زیبا تر شدن مو می‌شود.
.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت