راهنمای استفاده از ماینوکسیدیل که باید بدانید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
داشتن موهای زیبا و پرپشت برای بسیاری از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه موها نقش بسزایی را در زیبایی چهره خانم‌ها و آقایان بازی می‌کند. اما با بالا رفتن سن، مصرف داروهای مختلف، رسیدگی نکردن به موها و .. سبب ریزش موها می‌شود. از این رو افراد برای مبارزه با ریزش مو و یا تحریک سر به منظور رویش مجدد موهای سر، از ماینکوسیدیل استفاده می‌کنند. اما برای بهره گیری از خواص این دارو، می‌بایست راهنمای استفاده از ماینوکسیدیل را بدانید. با ما در این مطلب همراه باشید تا راهنمای استفاده از ماینوکسیدیل را فراگیرید.
.

ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل یک درمان موضعی است که به طور بالینی ثابت می‌کند که ریزش مو را کاهش می‌دهد و باعث افزایش رشد مو برای مردانی می‌شود که طاسی الگوی مردانه را تجربه می‌کنند. محلول مینوکسیدیل و یا فوم آن یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن طاسی در آقایان محسوب می‌شود. همچنین محلول 2 درصد آن برای خانم هایی مناسب است که تارهای موی سر آن‌ها نازک است.
ماینوکسیدیل در دسته ای از داروها قرار می‌گیرد که به داروی عروقی معروف هستند و همچنین برای استفاده از افراد کمتر از 18 سال پیشنهاد نمی شود. در صورتی که ریزش مو در دختران یا پسران کمتر از 18 سال دیده شد، بهتر است از روش‌های جایگزین استفاده کنند.
برای به دست آوردن تأثیر کامل این محلول موضعی (به منظور کاهش سرعت ریزش مو و رویش مجدد موهای از دست رفته) لازم است هر روز دو بار ماینوکسیدیل را استفاده کنید. بیشتر مردان بعد از چهار تا شش ماه دو بار در روز استفاده شاهد نتیجه چشمگیر استفاده از این محلول خواهند بود.
.

چگونه از ماینوکسیدیل استفاده کنیم؟

  • مطمئن شوید مو و پوست سر شما خشک است (لازم نیست قبل از هر بار استفاده از ماینوکسیدیل موهای سر خود را با شامپو بشویید).
  • قطره چکان را با اندازه 1ML پر کنید. (البته این دوزی می‌بایست توسط دکتر تعیین شود)
  • روزی دو بار از این میزان دوز به قسمت هایی که ریزش مو داشتید، بریزید و ماساژ دهید.
  • در هر قسمت از بخش طاس سر خود، یک قطره بریزید و ماساژ دهید تا ماینوکسیدیل به خورد سر برود.
  • حداقل پس از چهار ساعت پس از استفاده از ماینوکسیدیل، از شستن سر خودداری نمایید.
  • بسیار مهم است که شما دوز تجویز شده از این دارو را استفاده کنید که اغلب توسط پزشکان تعیین می‌شود، چرا که استفاده بیش از اندازه از این محصول می‌تواند عوارضی را در پی داشته باشد. استفاده بیش از اندازه از ماینوکسیدیل، میزان جذب آن را بالا می‌برد که این می‌تواند روی قلب و رگ‌های خونی تاثیر سو داشته باشد.

.

راهنمای استفاده

  • هنگامی که از ماینوکسیدیل استفاده می‌کنید، از هیچ محلول پوستی دیگر استفاده نکنید. یعنی به هیچ عنوان موهای خود را رنگ نکنید و از صاف کننده‌ها و فرکننده‌ها استفاده نکنید.
  • نباید 24 ساعت قبل و بعد از هرگونه عملیاتی که روی سر انجام می‌دهید، از ماینوکسیدیل استفاده نمایید.
    اگر یک دوز استفاده از ماینوکسیدیل را از دست دادید، برای جبران آن میزان مصرف را بالا نبرید.
  • بعد از استفاده از محلول مینوکسیدیل از سشوار برای خشک کردن پوست سر استفاده نکنید. سشوار کردن موها ممکن است تاثیر این روش درمانی را کمتر کند.
  • به محلول ماینوکسیدیل اجازه دهید 2 تا 4 ساعت بعد از استفاده، از جمله قبل از رفتن به تخت خواب، روی سر بماند و کاملاً خشک شود. به هیچ وجه جای نگرانی نیست و از آن جایی که این محلول بر پایه آب ساخته شده است، نباید از بابت آلودگی و چرب شدن بالشت یا رختخواب خود، معذب باشید. به واقع در صورتی که این زمان را به ماینوکسیدیل ندهید، نمی توانید انتظار عملکرد نتیجه بخشی از آن را داشته باشید.

.

سخن پایانی

دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. دستورات پزشک یا دستورالعمل‌های موجود روی جعبه ماینوکسیدیل را اجرا کنید. میزان دارویی که شما مصرف می‌کنید به قدرت دارو بستگی دارد. همچنین تعداد دوزهایی که هر روز مصرف می‌کنید، زمان مجاز بین دوزها و مدت زمانی که دارو مصرف می‌کنید همگی می‌بایست به دستور پزشک باشد. همان طور که مشاهده کردید، راهنمای استفاده از ماینوکسیدیل بیمار به بیمار متفاوت خواهد بود و بهتر است شما پیش از هرگونه اقدام خودسرانه، از پزشک و یا متخصص این حوزه کمک و مشاوره بگیرید تا شاهد نتایج فوق العاده و رویش مجدد موهای ریخته خود باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت