برای داشتن موهای صاف و ابریشمی چه کنیم؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
داشتن موهای صاف ابریشمی، واقعا رضایت بخش اند! آن‌ها براق و صاف هستند و همه دوست داریم تا دستی به آن بکشیم. متأسفانه، اگر به اتو مو، سشوار و فرکننده و بقیه چیزها وابسته هستید، ممکن است موهایتان براق و صاف به نظر نرسند. به همین دلیل ما قصد داریم راهکارهایی را برای داشتن موهای صاف و ابریشمی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.
.

راهکارهایی برای داشتن موهای صاف و ابریشمی

 

1- به جای حوله از تی شرت برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید

هرچند که ممکن است شما بخواهید موها را بعد از حمام  با حوله خوب خشک کنید، اما این کار باعث ایجاد اصطکاک می‌شود و کوتیکول‌ها را بالا می‌برد و سبب ایجاد گره‌ها و شکستگی می‌گردد. به جای آن، برای خشک کردن موهای خود، یک پیراهن نخی صاف بردارید و آن‌ها را خشک کنید. مالش ندهید، و با آن، خیسی مو را بگیرید.

2- فقط انتهای مو را نرم کننده بزنید

به ریشه موهایتان نرم کننده نزنید – این موها جوان و سالم هستند! در عوض، نرم کننده را از وسط موها به سمت پایین بمالید و با یک شانه دندان پهن پخش کنید تا مطمئن شوید هر رشته با نرم کننده پوشیده است.

3- گرما را به دام بیاندازید

داخل یک کلاه نخی را با آب گرم مرطوب کنید و موقع خشک کردن خود، ده دقیقه بپوشید. کلاه حمام، بخاری که فولیکول‌های مو را باز می‌کند را به دام می‌اندازد؛ درنتیجه موهای شما خوب خیس می‌شوند.

4- برای داشتن موهای صاف و ابریشمی آن‌ها را خیلی زیاد نشویید!

آنقدر موهایتان را نشویید تا برق بیفتد! بعد از استفاده از نرم کننده، مورا با آب سرد بشویید تا موهای شما کمی لیز شود. نرم کننده که در موهایتان باقی مانده است، در طول روز کار خود را ادامه خواهد داد.

5- درمان مناسبتان را انتخاب کنید.

اگر موهای نازک و خشک است: از نرم کننده با  ویتامین E استفاده کنید. از روغن هایی که موها را به سمت پایین می‌ریزند استفاده نکنید.

6- هنگامی خیسی مو،شانه بزنید؛ هنگام خشکی، برس بزنید.

ممکن است ساعت‌ها موهای گره خورده تان را شانه کنید، اما در واقع با این عمل آسیب بیشتری به موهایتان وارد می‌کنید. درعوض، موهایتان را هنگام خیسی شانه کنید و بعد از خشک شدن، برس بزنید.

7-برای داشتن موهای صاف و ابریشمی از بالش ابریشمی استفاده کنید.

روشی بسیار آسان برای صاف کردن موهایتان می‌خواهید؟ بالش ابریشمی بخرید. پنبه رطوبت را جذب می‌کند و تمام روغن‌های لازم را از موهایتان می‌گیرد، ولی ابریشم این روغن‌ها را حفظ می‌کند، بعلاوه بسیارراحت است!

8- موهایتان را به مراتب کوتاه کنید.

داشتن یک مدل مو می‌تواند کمی اضطراب آور باشد، اما کوتاه کردن موهایتان در هر چند ماه می‌تواند به ظاهر کلی موهای شما کمک کند. هر دفعه شکل جدیدی می‌بینید و فقط درگیر یک مدل نمی شوید.

سخن پایانی

همان طو که خواندید، شما می‌توانید برای داشتن موهای صاف و ابریشمی، از راهکارهای مختلفی استفاده نمایید. این روش‌ها را در پیش بگیرید تا به این صورت موهایی زیبا داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت