با روش‌های ساده و طبیعی پاک کردن رنگ مو آشنا شوید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
حتما برای شما هم پیش آمده است که پس از رنگ کردن موهایتان، به هر دلیلی از رنگ موی خود راضی نبوده و دوست داشته باشید که آن رنگ را از موهای خود پاک کنید. از طرف دیگر شاید یک رنگ اشتباه را انتخاب کرده و به موهای خود زده باشید. در این حالت احتمالا دوست دارید که رنگ را از روی موهای خود پاک کرده و به موهای اصلی خود بازگردانید. راه‌های مختلفی برای پاک کردن رنگ مو وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید، اما ما در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های ساده پاک کردن رنگ مو آشنا نماییم. با ما همراه باشید.
.

روش‌های ساده پاک کردن رنگ مو

یکی از روش‌های پاک کردن رنگ مو که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند، دکلره کردن موها و استفاده از رنگ پاک کن‌ها است. اما اگر شما علاقه ای به استفاده از این مواد شیمیایی ندارید، به شما استفاده از روش‌های طبیعی تر را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه با این راه‌ها آشنا خواهید شد:

آب داغ

شاید برایتان جالب باشد بدانید استفاده از آب داغ می‌تواند رنگ را از روی موهای شما زودتر پاک کند. لازم به ذکر است که تمامی رنگ موها پس از 15 الی 20 بار شست و شو از روی مو پاک می‌شوند. البته این زمان می‌تواند بسته به جنس مو و نوع رنگ مو متفاوت باشد. اما اگر می‌خواهید رنگ مو با سرعت بیشتری از روی موهای شما پاک شود، بهتر است که از آب داغ برای شستن موهایتان استفاده نمایید. همچنین خوب است تا در نهایت موهایتان را به نرم کننده آغشته کرده تا از شکننده شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

روغن و آب داغ

یکی دیگر از روش‌های ساده پاک کردن رنگ مو، استفاده از روغن و آب داغ است. پس از آنکه موهای خود را با آب داغ شسته و به آن شامپو زدید و آن را شستید، موهایتان را به طور کامل خشک نکنید. ظرفی کوچک آورده و روغن نارگیل مخصوص مو را درون آن ریخته و به ظرف آب داغ اضافه نمایید. این محلول را با دمایی به سرتان بزنید که سرتان نسوزد. موهایتان را با این ترکیب ماساژ دهید و برای مدت یک ساعت با حوله بپوشانید.
بعد از گذشت یک ساعت، مجدد موهای خود را با آب داغ بشویید و در آخر با آب سرد آبکشی نمایید. حتما از نرم کننده استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا با شست و شوی کمتر، زودتر رنگ را از روی موهای خود پاک نمایید.

پاک کردن رنگ مو با آبلمیو

یکی دیگر از مواد طبیعی که می‌توانید از آن برای پاک کردن رنگ مو استفاده کنید، آبلیمو است. آبیلمو یکی از سفیدکننده‌های طبیعی محسوب می‌شود که برای پوست نیز بسیار موثر خواهد بود. کاسه ای آورده و درون آن آبلیمو بریزید و سپس پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. مقداری آب لیمو نیز به موهایتان بزنید. نیم ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را با آب داغ و بعد با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که نباید سرتان را زیاد چنگ بزنید، چرا که احتمال سوختن با آبلیمو وجود دارد. در نهایت برای جلوگیری از شکننده شدن موهایتان، به آن‌ها نرم کننده بزنید.

مواد شوینده و مایع ظرفشویی

شاید برایتان جالب باشد، اما مواد شوینده و مایع ظرفشویی می‌تواند رنگ مو را از موهایتان بزداید. برای استفاده از این روش، یک چهارم قاشق مایع لباس شویی یا یک چهارم قاشق مایع ظرفشویی را به شامپویتان اضافه کنید و از این ترکیب برای شستن موهایتان استفاده نمایید. به این صورت خواهید دید که رنگ به سرعت از روی موهای شما پاک خواهد شد.
پیشنهاد می‌کنیم از شامپوهای ضدشوره استفاده نمایید تا هم موهایتان شوره نزند و هم نتیجه سریع تر رخ دهد. البته به طور مدام از این روش استفاده نکنید و در آخر هم موهای خود را با آب داغ شست و شو دهید.

ویتامین سی و آب

روشی دیگر برای پاک کردن رنگ مو استفاده از قرص ویتامین سی و آب است. برای این منظور، درون ظرفی ویتامین سی را خرد کرده و کمی آب به آن بیفزایید. مقدار آب و ویتامین سی باید به گونه ای باشد که تبدیل به خمیری گردد که بتوانید به پوست سرتان بزنید. اگر رنگ مویی که استفاده کردید، طول عمر زیادی دارد، می‌توانید از این روش استفاده نمایید. این خمیر را 30 ثانیه روی موهای خود نگه دارید و سپس موهایتان را با آب گرم بشویید. به کمک این روش می‌توانید سخت ترین رنگ موها را با 10 بار استفاده از این راه، از روی موهایتان پاک کنید.
.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، راه‌های مختلفی برای پاک کردن رنگ مو وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. اگر روش‌های شیمیایی را دوست ندارید، این راه‌ها می‌توانند گزینه‌های مناسب تری باشند.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت