نکات مهم رنگ کردن مو در خانه که خوب است بدانید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
با گستردگی محصولات رنگ مو، سایه مو (shade option) و روش‌های موجود، پیدا کردن اینکه کدام یک از این روش‌ها برای رنگ کردن در خانه مناسب است، سخت شده است. خواه به بالیاژ، قهوه تیره، طلایی، بلوند، هایلایت و غیره فکر کنید، باید نکات مهم رنگ کردن مو در خانه را بدانید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.
.

نکات مهم رنگ کردن مو در خانه

نکته مهم که باید به خاطر بسپارید این است که “تغییرات بزرگ را در سالن زیبایی انجام دهید.” بزرگترین اشتباه وقتی خودتان این کار را انجام می‌دهید، اینست که مثلا فکر می‌کنید می‌توانید از مشکی به پلاتینی تغییر رنگ دهید (یا حتی از قهوه ای به بلوند). تغییر از یک خانواده رنگ مو به دیگیر نیازمند پروسه ای چندگانه است، که بهتر است به متخصصین در سالن‌های زیبایی واگذار شود تا باکمترین خسارت به موهایتان رو به رو شوید.
کاری هیلز، رنگ شناس معروف در Meche Salon می‌گوید” وقتی خودتان رنگ کردن مو در خانه را آغاز می‌کنید، در دو طیف تیره تر یا روشن تر از همان رنگ سر خودتان بمانید.” به یاد داشته باشید که رنگ موی نهایی چیزی میان رنگ موی الانتان و عکس روی کاتالوگ در می‌آید.
.

آیا رنگ کردن مو در خانه، امن است؟

بله، به طور کلی رنگ کردنمو در خانه مشکلی ندارد به شرطی که تمام راهنمایی‌های گفته شده روی جعبه رنگ را قدم به قدم انجام دهید.
چند استثنا: سارا اشلوسر، رئیس Clairol Consumer Relations می‌گوید “اگر به تازگی موهایتان را فر کردید، نباید آن را خانگی رنگ کنید زیرا هر دو(موی فر شده تان و رنگ مو) دچار مشکل می‌شوند. اگر نمی توانید به سالن بروید، حداقل هفت روز صبر کنید تا از فر مویتان یا هر کاری دیگری که کردید بگذرد. همینطور به یاد داشته باشید موهای سالم زودتر رنگ می‌شوند.”

آنچه نیاز دارید:

•جعبه بهترین رنگ موی آزمایش شده
• برس و کاسه رنگ
• دستمال مرطوب آرایش
• درپوش دوش یکبار مصرف
• آینه دستی
• دستکش یکبار مصرف بدون لاتکس
• موم لب محکم

.

روش‌های رنگ کردن خانگی مو

1- بهترین رنگ را انتخاب کنید.

برای پیدا کردن بهترین رنگ مو در مغازه، به دنبال آن هایی باشید که به رنگ موی الانتان نزدیک تر است. جعبه‌های رنگ معمولا طرحی از رنگشان روی جلد دارند؛ قسمتی از مویتان را در دست بگیرید تا بهترین رنگ که به موی تان می‌خورد را پیدا کنید.

2- دو جعبه رنگ بخرید.

حتما نمی خواهید وسط رنگ کردن مو در خانه رنگتان تمام شود. اگر موهایتان تا شانه یا بلندتر است، احتمالا به دو جعبه نیاز دارید. اگر مقداری باقی ماند، می‌توانید برای دفعه بعدی نگه دارید.

3- رنگ را براساس “رنگ دلخواه” ترکیب نکنید.

اگر متخصص این کار نیستید، ترکیب کردن چند رنگ اصلا توصیه نمی شود. هیچ کدام از شرکت‌های بزرگ رنگ، تضمینی برای نتیجه مطلوب از ترکیب چند رنگشان نمی دهند. در حقیقت حتی وقتی فقط یک رنگ را می‌گذارید، حاصل کار ممکن از مقداری متفاوت باشد. بهترین کار این است که اول مقداری تست کنید و پس از دیدن نتیجه بقیه را انجام دهید.

4- برای رنگ کردن مو در خانه اکسیدان را فراموش نکنید

یکی دیگر از مواردی که حین رنگ کردن مو باید به آن توجه کنید، کیفیت اکسیدان است. همان طور که می‌دانید یک رنگ مو باید با اکسیدان ترکیب شود تا بتواند تغییراتی را روی رنگ موی سر شما ایجاد کند. از این روی باید به کیفیت اکسیدان خریداری شده دقت کنید تا به موی شما آسیب وارد نشود. از طرف دیگر شما باید ترکیب‌های مناسب از رنگ مو و اکسیدان را بدانید تا بتوانید به رنگ موی مدنظرتان دست یابید. مقدار کم و یا اضافی اکسیدان می‌تواند رنگ مو را تغییر داده، روشن تر یا تیره تر و یا حتی آن را متمایل به قرمزی نماید.
.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، شما می‌توانید خود اقدام به رنگ کردن مو در خانه نمایید. اما اگر می‌خواهید به رنگ‌های فانتزی دست یابید، باید بدانید که این اقدامات را باید به دست افراد متخصص بسپارید تا هم رنگ زیبایی به دست آید و هم سلامت موهایتان تضمین شود.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت