بستنی نسکافه ای (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم بستنی نسکافه ای
خامه صبحانه 250 گرم
خامه قنادی 150 گرم
شیر عسلی 250 گرم
نسکافه 2 قاشق سوپخوری
پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری
آب جوش یک هشتم پیمانه
شکلات چیپسی 2 قاشق سوپخوری

دستور تهیه بستنی نسکافه ای

مرحله اول

برای تهیه بستنی نسکافه ای خوشمزه ابتدا خامه قنادی را داخل یک کاسه استیل می‌ریزیم و با همزن به خوبی می‌زنیم تا فرم بگیرد. در صورتی که خامه قنادی در دسترس ندارید می‌توانید به جای آن 100 گرم خامه صبحانه استفاده کنید.

مرحله دوم

البته استفاده از خامه قنادی باعث می‌شود بستنی سبک تر و اسفنجی تر شود. پس از اینکه خامه قنادی را فرم دادیمف انرابه خامه صبحانه اضافه می‌کنیم و با هم ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند، فقط نباید زیاد مخلوط کنیم که شل شوند.

مرحله سوم

در این مرحله پودر کاکائو و پودر نسکافه را داخل آب جوش حل می‌کنیم و به صورت داغ به شیر عسلی اضافه می‌کنیم و با هم به خوبی مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا مخلوط نسکافه ای را کنار می‌گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله چهارم

پس از اینکه مخلوط نسکافه ای هم دمای محیط شد، آنرا به مخلوط خامه‌ها اضافه می‌کنیم و در حدی که با هم یکدست شوند مخلوط می‌کنیم. نیاز به مخلوط کردن بیش از حد نیست، چون باعث شل شدن بیش از حد خامه‌ها می‌شود.

مرحله پنجم

در این مرحله شکلات چیپس را اضافه می‌کنیم و کمی مخلوط می‌کنیم تا به صورت یکدست در تمام مایه بستنی پخش شود. در صورتی که شکلات چیپسی نداشتیم می‌توانیم از شکلات تخته ای خرد شده استفاده کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله بستنی را داخل یک ظرف درب دار می‌ریزیم و به مدت 12 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا به صورت کامل آماده شود. پس از گذشت این زمان بستنی را از فریزر خارج می‌کنیم و اسکوپ می‌زنیم و در نهایت سرو می‌کنیم.

نکات تهیه بستنی نسکافه ای

شیر عسلی خانگی

با توجه به افزایش قیمت شیر عسلی، خرید آن از بیرون خیلی به صرفه نیست، به همین جهت می‌توانید با قیمت خیلی پایین تری آنرا در منزل تهیه کنید. در صورت تمایل برای تهیه شیر عسلی در منزل در ادامه با آموزش زیر همراه باشید.

.
منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت