بستنی لیمویی (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم برای 2 نفر
خامه صبحانه 200 میلی لیتر
لیمو ترش 2 عدد
رنده پوست لیمو 1 قاشق چایخوری
شکر 1٫5 فنجان
ماست چکیده 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه بستنی لیمویی

مرحله اول

برای تهیه بستنی لیمویی خوشمزه ابتدا ماست را به همراه آب لیمو ترش و رنده پوست لیمو داخل مخلوط کن می‌ریزیم و میکس می‌کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند. حتما ماست باید بدون آب باشد و اگر ماست آب داشت باید آب آنرا بگیریم.

مرحله دوم

نکته دیگر اینکه باید پوست لیمو ترش رنده شده کاملا از قسمت زرد یا سبز رنگ لیمو باشد و نباید از قسمت سفید رنگ داخل پوست لیمو استفاده کنیم. استفاده از قسمت سفید رنگ پوست لیمو باعث می‌شود که طعم بستنی تلخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله شکر و خامه را به مخلوط کن اضافه می‌کنیم و مواد را مجددا میکس می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا مایه بستنی را از مخلوط کن خارج می‌کنیم و داخل یک ظرف مناسب مثل استیل می‌ریزیم و در فریزر قرار می‌دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت 40 دقیقه بستنی را از فریزر خارج می‌کنیم و چند دقیقه هم می‌زنیم، سپس مجددا در فریزر قرار می‌دهیم. این کار را هر 40 دقیقه یک بار 4 تا 5 مرتبه اناج می‌دهیم تا بستنی کاملا منسجم و کشدار شود.

مرحله پنجم

در پایان پس از اینکه آخرین بار بستنی را هم زدیم، آنرا به مدت 6 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا آماده شود. پس از گذشت این زمان بستنی را با اسکوب شکل می‌دهیم و در ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم، سپس با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

.

منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت