شاتل سواری (راهنما)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

شاتل سواری چیست؟

سوالی خوبی برای شروع است، شاتل به یک تیوپ بادی بزرگ اشاره می‌کند که توسط یک قایق موتوری کشیده می‌شود. همان‌طور که حتما متوجه شده‌اید، در تفریح شاتل سواری شما روی این تیوپ بزرگ نشسته و یک قایق موتوری شما را به دل دریا می‌برد تا از یک موج‌سواری ایمن، کم‌خطر و هیجان‌انگیز لذت ببرید. این تفریح آبی بی‌نظیر، آدرنالین خونتان را بالا برده و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از موج سواری در دریا برای شما فراهم خواهد کرد. شاتل سواری به‌صورت یک نفره و چند نفره انجام می‌شود و می‌توانید با جمعی از دوستان خود این تفریح آبی را تجربه کنید.

 

در شاتل سواری چه می‌گذرد؟

در شاتل سواری معلوم نیست سرعت شاتل تا چه حد بالا رفته و چه اتفاقی قرار است برایتان بیفتد. شاید سرعتی ماورای باورتان را تجربه کنید، شاید هم هنگام دور زدن قایق‌تان وارونه شده و در آب بیفتید. خدا را چه دیده‌اید! هر اتفاق هیجان‌انگیزی ممکن است رخ دهد تا تفریحی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. البته که همه موارد گفته شده با برنامه‌ریزی انجام می‌شود و هیچ‌کدام بدون رعایت نکات ایمنی نخواهد بود.

در واقع اگر سرعت حرکت بالا ‌رود یا بین راه قایق وارونه شده و داخل آب بیفتید، باید بدانید چنین برنامه‌ای از پیش در نظر گرفته شده و از روی سهل‌انگاری نیست. همچنین این‌کار با رعایت نکات ایمنی و تجهیزاتی نظیر کلاه و جلیقه‌ نجات انجام خواهد شد.

 

فرق شاتل با تفریح بنانا چیست؟

تفریح شاتل شباهت زیادی به تفریح بنانا دارد و در اصل هر دو یک تفریح هستند، با این‌ تفاوت که در تفریح بنانا تیوپ به ‌شکل یک موز است و سرنشینان به‌ شکل قطاری روی تیوپ سوار می‌شوند. همچنین از نظر افرادی که این دو تفریح را تجربه کرده‌اند، گاهی میزان ایمنی شاتل از بنانا بیشتر است.

 

در کدام یک از سواحل کیش می‌توانیم شاتل سواری را تجربه کنیم؟

برای تجربه تفریح شاتل در کیش چهار ساحل پیش‌روی شماست که می‌توانید در آن‌ها این تفریح هیجان انگیز را تجربه کنید:

1. ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ در جنوب‌شرقی و مجاورت هتل مارینا پارک و دلفیناریوم جزیره کیش قرار دارد. در این ساحل کنار تجربه شاتل سواری، چشم‌انداری زیبا از سواحل شنی و دریا را خواهید داشت. همچنین می‌توانید از مناظر زیبای پارک ساحل سیمرغ نیز لذت ببرید.

2. ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش از زیباترین و معروف‌ترین سواحل کیش است. این ساحل در قسمت شرقی جزیره قرار دارد. در این ساحل می‌توانید ضمن تماشای کشتی به گل نشسته یونانی و بهره بردن از پارک ساحلی مرجان، از شاتل سواری نیز لذت ببرید.

3. اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش از جمله اصلی‌ترین مراکز تفریحی کیش است. امکانات فراوان و نزدیکی این اسکله به مراکز خرید از مهم‌ترین ویژگی‌های این اسکله است. در این اسکله تقریبا همه نوع تفریحی از جمله شاتل را می‌توانید تجربه کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

4. ساحل اسکله دامون

اسکله دامون شمال جزیره قرار دارد و کمی از مرکز کیش دور است، اگرچه این ساحل به‌اندازه اسکله تفریحی کیش یا ساحل مرجان معروف و محبوب نیست، اما سکوت حاکم در آن را نمی‌توان با هیچ چیز عوض کرد. در این ساحل ضمن لذت از سکوت و تماشای خرگوش‌های بازیگوش بین درختان نخل، می‌توانید شاتل سواری را نیز تجربه کنید.

چه موقع بهترین زمان برای تجربه شاتل سواری است؟

باتوجه به اینکه آب‌وهوای جنوب ایران در همه فصل‌های سال گرم است، محدودیت زمانی برای تجربه شاتل سواری وجود ندارد و در هر فصلی می‌توانید از این تفریح لذت ببرید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در فصل زمستان دمای آب دریا پایین‌تر آمده و کمی سرد می‌شود. پس اگر میانه خوبی با آب سرد ندارید، بهتر است در سایر فصل‌ها این تفریح را تجربه کنید.

 

هزینه بلیط شاتل چقدر است؟

در حال حاضر (زمستان 99) هزینه تجربه تفریح هیجان‌انگیز شاتل در جزیره کیش بین 50 تا 70 هزار تومان است. بدیهی است که این قیمت ثابت نمانده و در سایر فصل‌ها ممکن است با تغییر قیمت همراه باشد. پیشنهاد کاغذرنگی این است که همیشه برای اینکه هزینه کمتری برای تجربه این تفریح بپردازید، بلیط خود را از سایت‌های تخفیف خریداری کنید.

 

نکات تکمیلی درباره تفریح آبی شاتل

شاتل سواری جزو تفریحات فوق‌العاده کم خطر است و تقریبا هیچ خطری برای شما ندارد. برای تجربه این تفریح انجام کار خاصی نیاز نیست و لباس یا وسیله خاصی هم مورد نیازتان نخواهد بود. گوش دادن به توصیه‌های ایمنی و پوشیدن جلیقه و کلاه ایمنی کافی است تا تفریحی بی‌خطر ولی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. فقط به یاد داشته باشید که این تفریح برای سالمندان، خانم‌های باردار و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل مشکلات تنفسی، قلبی و… دارند، مناسب نیست و تجربه این ورزش می‌تواند خطرات جدی برایشان داشته باشد.

همچنین اگر عینکی هستید، عینک خود را برداشته یا آن را محکم ببندید تا طی حرکات نمایشی تیوب داخل آب نیفتد.

به‌عنوان حرف آخر هم اینکه اگر عاشق تفریحاتی هستید که با تجربه آن‌ها سطح آدرنالین خون‌تان بالا برود، شاتل یک تفریح عالی برای شماست. با این تفریح موج سواری روی آب‌های نیلگون خلیج فارس را با چاشنی آب تنی در دریا تجربه خواهید کرد.

.
منابع:
.https://kaghazrangi.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت