فوتبال حبابی (راهنما)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

 تا حالا در مورد فوتبال حبابی چیزی شنیدید ؟ فوتبال حبابی یا زُرب فوتبال(Zorb Football) ورزشیه که از انجمن فوتبال گرفته شده و بازیکنان در اون حباب هایی بادی می‌پوشن که به اون زُرب گفته می‌شه و به صورت کامل بالاتنه بازیکنان از کمرتا سر اون‌ها را می‌پوشونه.فوتبال حبابی یک ورزش فیزیکی، نشاط آور و از قول خیلی‌ها خنده داره که در سطح‌های مختلفی از تفریحی گرفته تا رقابتی بازی می‌شه.

.

کشور سازنده فوتبال حبابی

این ورزش برای اولین بار در کشور نروژ توسط Henrik Elvestad  و Johan Golden  در سال 2011 اختراع شد و وقتی برای اولین بار این بازی از تلوزیون در قالب برنامه ای بنام Golden Goal به نمایش در اومد توسط سرمایه گذاری فردی بنام Lee Moseley  در کشور انگلستان نیز گسترش پیدا کرد و تا سال 2014 در کشور‌های مختلفی از جمله زلاند نو مورد استقبال قرار گرفت و چند سالی میشه که در کشور هایی مثل آمریکا وهمچنین کشورخودمون ایران مورد پذیرش قرار گرفته و طرفداران زیادی پیدا کرده.

.

مکان بازی فوتبال حبابی

فوتبال حبابی رو می‌شه هم در مکان‌های داخلی و سرپوشیده و هم خارجی و سر باز بازی کرد.سایز زمین بازی معمولا هم اندازه زمین فوتبال سالنیه و مثل فوتبال عادی دو دروازه در دو طرف زمین بازی قرار می‌گیره .

.

قوانین

قسمت جذاب فوتبال حبابی به قوانینش بر می‌گرده.بازیکنان آزادند که در مسیر دیگر بازیکنان قرار بگیرن و به بازیکنان حریف ضربه بزنن و اون‌ها رو نقش بر زمین کنن. بدون در نظر گرفتن اینکه اون‌ها صاحب توپ باشن یا نه.کلا درفوتبال حبابی رایجه که بازیکنان مدام به هم برخورد کنن و همدیگرو به زمین بندازن و از اونجایی که بازیکنان با حباب بادی محافظت شدن خطر و ریسکی از بابت مصدومیت وجود نداره.این ورزش بین 2 تیم 5 نفره انجام میشه و مثل قوانین فوتبال عادی بعد از به ثمر رسیدن گل بازیکنان سر جای مشخص شده خودشون قرار می‌گیرن و توپ در وسط زمین قرار گرفته و بازی دوباره از اونجا شروع می‌شه و بازیکنان برای زدن گل بعدی با هم رقابت می‌کنن.

.

ورزشی نو در ایران

این نوع فوتبال تو ایران هم تقریبا قوانین شبیه به قوانین جهانی داره و بازی بین 2 تیم 4 تا 5 نفره انجام میگیره.مدت زمان بازی معمولا 30 دقیقه هست و بسته به باشگاه برگزار کننده اون میتونه شرایط و مقررات خاص خودش رو داشته باشه.یکی از باشگاه‌های فوتبال حبابی شیراز این امکان رو به شما میده که به صورت خانوادگی یا با دوستاتون در قالب تیم‌های 4 نفره و به مدت 30 دقیقه در زمین چمن طبیعی بازی کنید و در کنار دوستان و خانواده لحظات شاد و به یاد موندنی رو رقم بزنید.در ضمن عکس و فیلم فراموش نشه!

.
منابع:
.https://blog.offkado.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت