زیپ لاین سواری (راهنما)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

تجهیزات زیپ لاین

برای راه اندازی زیپ لاین به سیم بکسل، سیم کش، یک دستگاه ترولی و نگه دارنده انتهای خط نیاز است. کسانی هم که می‌خواهند از زیپ لاین استفاده کنند باید مجهز به لباس مخصوص (هارنس)، کارابین، دستکش و کلاه ایمنی باشند که اپراتور زیپ لاین در اختیارشان می‌گذارد.

نکات ایمنی

هر زیپ لاین برای محدوده قدی و وزنی مشخصی طراحی شده است؛ پس این نکته را در نظر داشته باشید.

اگر بیماری قلبی یا فشار خون دارید، به سراغ زیپ لاین نروید.

در صورت مشکل در ستون فقرات و هر مشکل خاص دیگر حتما اپراتور را در جریان بگذارید.

1. با یک راهنمای حرفه ای به زیپ لاین سواری بروید.

کل پروسه‌ی زیپ لاین سواری بر خلاف تصوری که ممکن است بعضی افراد داشته باشند بسیار امن و مطمئن است. اما به شرطیکه با تجهیزات ایمن و یک راهنمای حرفه ای همراه باشد.

خب پس بهتر است قبل از اینکه برای یک تجربه‌ی شیرین زیپ لاین سواری هزینه ای پرداخت کنید از خودتان چند سوال ساده بپرسید:

نظر بقیه مردم راجع به این تیم زیپ لاین سواری چیست؟

آیا ویدئویی از تجارب زیپ لاین سوارهای قبلی وجود دارد که شما یک بار آن را ببینید و خیالتان از بابت تجهیزات و یک همراه مطئن راحت شود؟

وقتی به محلی که قرار است زیپ لاین در آن نقطه انجام شود رسیدید اگر در هرلحظه احساسی از نا امنی و عدم وجود تجهیزات ایمن دست داد خیلی راحت از این تجربه‌ی شیرین دست بکشید.

2. خجالت نکشید و وزن دقیق خود را بدانید

بله لطفا قبل از رفتن به زیپ لاین یک بار روی ترازو بروید و خود را وزن کنید و سعی کنید با واقعیت اضافه وزن یا کاهش وزن خود مواجه شوید.

خب ما برای گرفتن رژیم‌های تغذیه از شما نمی خواهیم که وزن دقیق خودتان را بدانید بلکه برای یک راهنمای زیپ لاین سواری دانستن وزنی که شما دارید و داقل و حداکثر وزنی که دستگته زیپ لاین می‌تواند تحمل کند بسیار مهم است.

3. قبل از آمدن به زیپ لاین خوب استراحت کنید

خب بگذارید یک نکته‌ی مهم را به شما بگوییم. زیپ این سواری یک فعالیت بسیار سنگین است. سنگین از آن جهت که از شما انرژی زیادی به واسطه‌ی تخلیه بالای هیجانی می‌گیرد.

4. شب قبل حتما خوب بخوابید تا به اندازه کافی انرژی داشته باشید.

بدترین حالت هم زمانی اتفاق می‌افتد که شما با داشتن سر درد تصمیم بگیرید زیپ لاین سواری کنید. فقط به شما می‌گوییم که خب در اینصورت سر درد شما بدتر خواهد شد.

5.  صندل نپوشید

خب مسأله این نیست که کسی به صندل پوشیدن شما کار دارد یا نه. نکته‌ی مهم این است که وقتی بین زمین و آسمان در حال سر خوردن روی یک بند هستید خیلی راحت صندل یا کفشی که تماس خوب و محکمی با پای شما نداشته باشد به داخل جنگل‌های زیر پایتان یا دره ای که آن زیر وجود دارد پرتاب می‌شود.

بهترین گزینه برای انتخاب کفش زیپ لاین پوشیدن یک کفش بندی است که داخل پای شما حسابی محکم بسته شده باشد.

6. سبک لباس بپوشید

شما باید لباسی راحت، گشاد و سبک بپوشید. دستگیره‌های زیپ لاین به اندازه کافی به شما حس تنگ بودن و کش آمدن می‌دهند پس بهتر است حداقل روی سطح بدنتان و لباسی که پوشیده این این احساس را نداشته باشید.

7. جیب هایتان را خالی کنید

خب با خواندن این مورد حتما با خودتان می‌گویید:” کسی هم پیا می‌شود که این را نداند و با جیب پر زیپ لاین سواری کند؟”

باید بگوییم بله. خیلی از افراد فراموش می‌کنند که جیب هایشان را کاملا خالی کنند. همه چیز را خالی کنید مخصوصا تلفن همراهتان .

8. با شکم پر نیایید

یک صبحانه‌ی سبک بخوردید و حداقل از یک ساعت قبل چیزی نخورید. حتی یک تکه میوه یا آب میوه هم لطفا برای یک ساعت فراموش کنید.

حتی صبحانه ای که می‌خورید هم بهتر است سبک باشد. تخم مرغ یا بیکن برای صبح روزی که قرار است به زیپ لاین سواری بروید اصلا گزینه خوبی نیست.

9.  قبل از زیپ لاین سواری با راهنمای تور یا زیپ لاین صحبت کنید:

تورهای گردشگری زیادی هستند که در خلال برنامه‌های کویر نوردی، کمپینگی یا حتی آفرود سواری خود برنامه زیپ لاین سواری برگزار می‌کنند. اگر قصد شرکت در برنامه‌ی زیپ لاین را دارید حتما با لیدر تور مشورت کنید و از آن‌ها بخواهید اطلاعات کاملی از دستگاه خود را در اختیار شما قرار دهند.

10. به دوربین‌ها لبخند بزنید

خب این را قبول داریم که لبخند زدن را باید در حین زیپ لاین سواری انجام دهید نه قبل از آن. اما اگر می‌خواهید به شما حسابی خوش بگذرد بهتر است قیافه تان پر از حس ترس نباشد و سعی کنید از این تجربه‌ی شیرین خود لذت ببرید.

.
منابع:

.https://www.mihmansho.com
.https://www.karnaval.ir
.https://funzi.co

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت