رفتن به کنسرت (راهنما)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1-سعی کنید همیشه نیم ساعت قبل از شروع کنسرت در محل حضور داشته باشید و زمان خود را بر اساس شرایط جوی و ترافیک طوری تنظیم کنید که دیر نرسید،چون تاخیر ورود شما به سالن اجرا ،همیشه موجب ایجاد مشکلات برای حضار وبرگزار کنندگان خواهد شد.

2-از خوردن و آشامیدن هنگام اجرای کنسرت(خصوصا خوراکی‌های صدادار) خودداری کنید.

3-از آوردن کودکان به سالن خودداری کنید ،به خصوص اگر کنسرت موسیقی در یک سالن بسته اجرا می‌شود.

4-بهتر است لباس هماهنگ با نوع کنسرت بپوشید.مثلا اگر قرار است دریک کنسرت موسیقی سنتی یا کلاسیک شرکت کنید خوب است که لباس رسمی بپوشید.

5-در زمان بین موومان‌ها (بخشهای مختلف یک سمفونی) از تشویق نوازندگان و گروه خودداری کنید.معمولا درموسیقی کلاسیک غربی(البته به جز اپرا) رسم نیست که شنوندگان پس از پایان هر موومان یا در طول زمان اجرا،نوازندگان را تشویق کنند و این کار پس از اتمام کامل اثر انجام می‌شود.

6-از گرفتن عکس و فیلم در حین اجرا، اکیدا خودداری کنید.

7-همیشه سعی کنید طبق شماره صندلی و بلیط، در جای خودتان بنشینید و از هجوم به ردیف و صندلی‌های جلو، خودداری کنید.

8-در تمام دنیا هنگام ورود به سالن کنسرت،ماموران امنیتی شما را بازرسی بدنی می‌کنند،نباید به خاطر این موضوع ناراحت شوید و سر و صدا ایجاد کنید.

9-از رفت و آمدهای غیر ضروری به بیرون سالن، هنگام برگزاری کنسرت خودداری کنید و این کار را به زمان تنفس بین اجراها موکول کنید.

10-در کنسرت‌های پاپ،تا زمانی که خود خواننده از شما درخواست نکرده است با او همخوانی نکنید،افراد دور و بر شما پول بلیط برای شنیدن صدای خواننده محبوبشان را پرداخت کرده‌اند نه صدای زیبای!! شما.

11-رفتن روی صحنه در هنگام برگزاری کنسرت در اکثر کشورها تجاوز به حریم هنرمند بوده و خلاف قانون است.تحت هیچ شرایطی این کار را انجام ندهید،چون ممکن است برای شما دردسرهای بزرگی ایجاد کند.

12-تشویق را فراموش نکنید،حتی اگر برنامه مطلوب شما نبود.این کار شما بمب انرژی برای هنرمند روی صحنه است.

13-اگر در زمینه نوازندگی ساز و موسیقی  و یا اجرا تخصص ندارید پیش داوری و قضاوت نکنید و این کار را به اساتید فن بسپارید.

14-احترام هنرمندان را نگه دارید،آنها برای هر اجرا ساعتها تمرین می‌کنند تا بتوانند لحظات خاطره انگیزی را برای شما ایجاد کنند.

15-از نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال مواد مخدر قبل و در حین اجرا خودداری کنید.

16-از پرتاب کردن گل و یا هر شی دیگر بر روی صحنه خودداری کنید،این کار تمرکز هنرمند را به هم می‌زند.

17-قبل از رفتن به سالن کنسرت حتما دوش بگیرید.چون در بیشتر سالنها فاصله صندلی‌ها کم است و تحرک و هیجان شما در هنگام اجرای کنسرت باعث تعریق بدن و آزار اطرافیانتان خواهد شد.ضمن اینکه بهتر است از ادوکلن‌های ملایم در فضاهای بسته استفاده کنید.

18-در صورتیکه از شرایط سالن و یا اجرای برنامه راضی نیستید داد و فریاد نکنید و غر نزنید.شما می‌توانید به شیوه‌های قانونی اعتراضتان را به گوش مسئولین سالن برسانید و ازآنها بخواهید که فورا مشکل را برطرف کنند.در برخی از ایالات آمریکا،چنانچه شخصی به شرایط بد سالن و یا اجرای برنامه اعتراض داشته باشد،تهیه کننده و مسئول سالن باید فورا مشکل را برطرف کند،در غیر اینصورت ممکن است منجر به تعطیلی کنسرت شود.در این حالت کنسرت گذار موظف است هزینه‌های دریافتی را مسترد کند.

19-هنگام اجرای کنسرت هرگز خمیازه نکشید و چرت نزنید.ضمن اینکه در طول برنامه موبایلتان را در حالت سایلنت و یا خاموش قرار دهید.چون ممکن است نویز ایجاد شده از موبایل بر روی تجیزات کنسرت تاثیر منفی داشته باشد.

20-انتظارات خود را از یک کنسرت،  قبل از خرید بلیط مشخص کنید.اگر به دنبال تحرک و سر و صدا هستید باید در کنسرتهای پاپ و راک شرکت کنید.معمولا هیجان و تحرک در بین تماشاگران کنسرت موسیقی کلاسیک بسیار کمتر می‌باشد.

.
منابع:
.http://bahareandishe.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت