کیبل اسکی (راهنما)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نام دیگر کیبل اسکی Cable skiing اسکی روی آب با استفاده از کابل است. کیبل اسکی به نوعی یک ورزش است که در آن طناب و دسته اسکی‌باز با یک کابل الکتریکی کشیده می‌شود. این ورزش در گذشته یعنی پیش از ابداع کیبل اسکی با یک قایق موتوری انجام می‌شده است و قایق طناب و فرد اسکی‌باز را با خود به اطراف می‌کشانده است. سیستم کیبل اسکی مدرن نخستین بار توسط مهندس آلمانی،‌ برونو ریکسن، ابداع شد. او اولین پیست کیبل اسکی روی آب خود را، روی دریاچه‌ای در بوردسهولم آلمان در سال 1959 ساخت و نخستین سیستم تجاری را در سال 1966 به فروش رساند. کیبل اسکی ورزش بسیار محبوبی در اروپا محسوب می‌شود و البته محبوبیت آن در آمریکا کمی کمتر است. در نظر داشته باشید که به طور مثال فقط در کشور لهستان 40 کیبل اسکی ساخته شده است و در آمریکا تنها در حدود 50 عدد از آن وجود دارد. نخستین کیبل اسکی در شمال آفریقا نیز در کشور مصر در سال 2014 ساخته شد که آن هم یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کیبل اسکی در تمام جهان محسوب می‌شود.

جزیره زیبای کیش دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. انجام ورزش‌های آبی قطعاً در هوای گرم لذت‌بخش‌تر خواهد بود چراکه باعث می‌شود گرمای هوا برای شما تا حد زیادی تعدیل پیدا کند و ملایم‌تر شود. بارانی یا طوفانی بودن هوا نیز منجر به این می‌شود که اقامت طولانی مدت در ساحل امکان‌پذیر نباشد و برای انجام ورزش‌های آبی و ساحلی با مشکل روبرو شوید. بهترین زمان برای حضور در جزیره کیش و انجام ورزش‌های ساحلی فصل بهار، به ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت است؛ چراکه از گرمای هوا تا حدودی کاسته شده و دما ملایم‌تر است. کم بودن تعداد روزهای پربارش نیز مزید بر علت می‌شود که بگویم بهار بهترین زمان برای سفر کردن به این منطقه است با این وجود این نکته را نیز در نظر بگیرید که این محل شلوغ‌ترین روزهای خود را نیز در همین فصل بهار تجربه می‌کند چراکه تعطیلات نوروز هم مردم را به این اماکن می‌کشاند.

همچنین تورهای مسافرتی معمولا تخفیفات خود را در ماه‌های دیگر قرار می‌دهند با این هدف که تا حد زیادی کمبود مسافر را در فصل‌های دیگر سال جبران کنند پس اگر جز آن ‌دسته از افرادی هستید که شلوغی و ازدحام جمعیت اذیت‌شان نمی‌کند،‌ بهترین گزینه برای شما یقیقاً‌ فصل بهار است. در مورد تابستان هوای این منطقه شدت بالا می‌رود و رطوبت و گرمای بیش از حد باعث کلافه شدن شما می‌شود. فصل پاییز و زمستان به مانند تابستان گرم نیستند‌ و هوا تا حدودی خنک‌تر شده است. با این حال در این فصول تعداد روزهای پرباران نیز بیشتر می‌شود و بارش‌ها به خصوص در زمستان شدیدتر و طولانی‌تر است. به همین دلیل شاید این زمان برای کیبل اسکی کیش که یک ورزش آبی است مناسب نباشد. نکته مثبت اینکه در زمستان و پاییز با تخفیفات شگفت‌انگیز هتل‌ها و تورهای مسافرتی روبرو می‌شوید و سفر ارزان‌تری تجربه می‌کنید.

.
منابع:
.https://www.raheeno.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت