اسکای دایوینگ (راهنما)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

شاید شما تاکنون یک پرش اسکای دایوینگ را از نزدیک ندیده باشید. اما حتما در تلویزیون تصاویر چتربازانی که از هواپیما به پایین می‌پرند و به صورت تکی یا گروهی به انجام حرکات نمایشی می‌پردازند و با نزدیک شدن به زمین چتر خود را باز می‌کنند را دیده اید.
به این ورزش پر هیجان “چتر بازی سقوط آزاد” یا “اسکای دایوینگ” می‌گویند.

این ورزش در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و با فراهم شدن امکانات و زیر ساخت لازم در ایران نیز در سال‌های اخیر امکان‌پذیر شده و طرفداران زیادی در بین آقایان و بانوان ماجراجو پیدا کرده است.
با توجه به حساسیت فوق العاده و شرایط خاص ورزش اسکای دایوینگ، لوازم و ابزار هایی که در این رشته مورد استفاده قرار می‌گیرند از بالاترین کیفیت ممکن و بهترین استاندارد‌های جهانی برخوردار می‌باشد. به همین علت اسکای دایوینگ به یکی از ایمن ترین و کم خطر ترین ورزش‌های اکشن روز دنیا تبدیل شده است.

چتر بازان ابتدا چترهای مخصوص را که در کیف‌های کوچکی تا و بسته بندی شده و در کوله پشتی چتر تعبیه شده را به وسیله بندهای هارنس به خود می‌بندند. بندهای مخصوص پا، بندهای شانه و بند سینه، چتر را به بهترین حالت به چترباز متصل می‌نماید.
سپس با هواپیما به ارتفاع مورد نظر صعود کرده و اگر همه چیز مرتب بود از هواپیما پرش خود را انجام می‌دهند. با سرعت حدی خود به سمت زمین سقوط آزاد می‌کنند و در پرهیجان ترین لحظات زندگی خود از انفجار آدرنالین در سلول‌های بدنشان لذت می‌برند.
.
منابع:
.https://owjclub.com
.https://www.eligasht.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت