شربت به لیمو (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم برای 2 نفر
به 2 عدد
برگ به لیمو 1 عدد
آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری
شکر نصف لیوان
آب 2 لیوان

دستور تهیه شربت به لیمو

مرحله اول

برای تهیه شربت به لیمو مجلسی ابتدا به‌ها را تمیز می‌شوییم، سپس پوست آن‌ها را می‌گیریم و از وسط نصف می‌کنیم. در ادامه هسته‌های آن را خارج می‌کنیم، سپس به‌ها داخل آبمیوه گیری می‌اندازیم و آب آن‌ها را می‌گیریم.

مرحله دوم

اگر تمایل داشته باشیم که پالپ‌های میوه به در شربت دیده شود می‌توانید میوه به را با رنده ریز رنده کنیم. در صورتی که بخواهیم شربت صاف شده باشد، آب به را داخل صافی می‌ریزیم و پس از صاف کردن کنار می‌گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله آب را داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و  روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. در ادامه شکر را اضافه می‌کنیم و کمی هم می‌زنیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. هم زدن زیاد شربت باعث شکرک زدن دیواره‌های قابلمه می‌شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شربت به جوشیدن کرد و شکر به طور کامل حل شد، حرارت زیر قابلمه را کمتر می‌کنیم و آب به صاف شده را اضافه می‌کنیم. حالا صبر می‌کنیم تا شربت با حرارت ملایم بجوشد تا به قوام و غلظت مناسب برسد.

مرحله پنجم

برای اینکه مطمئن شویم شربت به غلظت مناسب رسیده است، یک قطره از آن را داخل یک لیوان حاوی آب سرد می‌ریزیم. اگر به صورت سالم به ته لیوان رسید یعنی شربت به قوام رسیده است، ولی اگر متلاشی شد باید هنوز روی حرارت بماند.

مرحله ششم

پس از اینکه شربت به قوام رسید، برگ به لیمو را به همراه آب لیمو ترش اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم شربت به مدت 5 دقیقه دیگر روی حرارت بماند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم شربت به دمای محیط برسد.

مرحله هفتم

پس از اینکه شربت خنک شد، انرا داخل ظرف شیشه ای درب دار می‌ریزیم و در یخچال نگهداری می‌کنیم. برای هر بار مصرف هم 1 تا 2 قاشق غذاخوری از شربت را به همراه یک لیوان آب سرد ترکیب کرده و سرو می‌کنیم.

.
منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت