چای ماسالا (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم برای 2 نفر
چای سیاه 1 قاشق چایخوری
شیر 2 لیوان
دانه هل 4 عدد
چوب دارچین 1 عدد
زنجبیل 1 تکه کوچک
دانه میخک 4 عدد
فلفل سیاه 4 عدد

دستور تهیه چای ماسالا

مرحله اول

ابتدا ادویه‌ها را (فلفل سیاه، دارچین، هل و دانه میخک) را داخل مخلوط کن می‌ریزیم و به صورت خرد شده در می‌آوریم (نباید پودر شوند). البته اگر می‌خواهید به روش سنتی عطر ادویه‌ها را در بیاورید می‌توانید از هاون استفاده کنید.

مرحله دوم

اگر از زنجبیل خشک شده استفاده می‌کنید که می‌توانید به همراه دیگر ادویه‌ها آنرا پودر کنید یا بکوبید ولی اگر از زنجبیل تازه استفاده می‌کنید که عطر و طعم بسیار بهتری دارد آنرا با رنده ریز رنده کنید و به همراه چای سیاه در یک قوری می‌ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه 1 لیوان آب جوش به همراه ادویه‌ها به قوری اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم چای به مدت 15 دقیقه درون قوری روی حرارت ملایم بماند تا حجم آب به یک سوم برسد. در مرحله بعدی شیر را به قوری اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم شیر به آرامی گرم شود.

مرحله چهارم

در هند معمولا برای تهیه این چای از شیر غیر لبنی مثل شیر نارگیل، شیر بادام و … استفاده می‌شود، البته اگر غیر لبنی در دسترس ندارید می‌توانید از شیر گوسفند یا گاو استفاده کنید. برای شیرین کردن چای هم  در صورت تمایل باید از شیرین کننده طبیعی استفاده شود.

.

نکات تهیه چای ماسالا

طرز تهیه چای ماسالا , چای ماسالا , طرز تهیه چای ماسالا به روش هندی , خواص چای ماسالا

ادویه گرام ماسالا هندی

در کشور هند برای تهیه این چای از ادویه گرام ماسلا استفاده می‌شود که نوعی ادویه ترکیبی با طعم و عطر بسیار عالی می‌باشد. در صورتی که تمایل دارید این ادویه را در منزل درست کنید توصیه می‌کنیم مطلب زیر را مشاهده نمایید.

.
منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت