کاپوچینو (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم برای  2 نفر
نسکافه گلد 2 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
آب 4 قاشق غذاخوری
شیر داغ 1 لیوان

دستور تهیه کاپوچینو

مرحله اول

ابتدا نسکافه را به همراه شکر و آب مخلوط می‌کنیم، سپس با دستگاه french press ( فرنچ پرس ) یک تا دو دقیقه به صورت سریع پرس می‌کنیم تا مخلوط مان به شکل کرم در بیاید. مایع کرم مانند را داخل 2 فنجان می‌ریزیم.

مرحله دوم

حالا شیر را داخل شیر داغ کن می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم جوش شود. پس از اینکه شیر داغ شد به اندازه نصف لیوان از آن را داخل فرنچ پرس می‌ریزیم و باقیمانده آنرا به طور مساوی داخل فنجان‌ها روی مخلوط نسکافه و شکر می‌ریزیم.

مرحله سوم

حالا شیری را که داخل فرنچ پرس ریخیتم را چند دقیقه پرس می‌کنیم تا کف کند، سپس انرا روی فنجان‌ها می‌ریزیم. اگر کاپوچینو را با طعم شیرین دوست دارید به جای 1 قاشق غذاخوری شکر از 2 قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.

مرحله چهارم

در صورت تمایل برای تزیین روی کاپوچینو هم می‌توانید از پودر کاکائو یا پودر دارچین یا حتی خامه فرم گرفته استفاده کنید. یک نکته هم برای کسانی که فرنچ پرس در منزل ندارند می‌توانند به جای استفاده از آن از همزن برقی استفاده کنند.

.

نکات تهیه کاپوچینو

خواص کاپوچینو

کاپوچینو دارای طبع سرد و خشک می‌باشد و در صورتی که در یک رژیم صحیح غذایی قرار بگیرد می‌تواند برای سلامتی بدن مفید باشد. از مهم ترین خواص این نوشیدنی می‌توان به هضم آسانتر غذا، درمان سردرد، خاصیت ضد افسردگی و دیورتیک آن اشاره کرد.

.
منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت