طرز تهیه کرم سفید کننده پوست

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
بسیاری از افراد دوست دارند تا پوستی یکدست و صاف داشته باشند، از این رو برآنند تا با خرید کرم‌های سفید کننده پوست، به این هدف خود برسند. اما جالب است بدانید که شما می‌توانید در خانه نیز کرم‌های سفید کننده پوست درست کنید. چگونه؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا با طرز تهیه کرم سفید کننده پوست در خانه آشنا شوید.
اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند همه چیز را خود درست کنند، می‌توانید به راحتی با یادگیری طرز تهیه کرم سفید کننده پوست در خانه، این کرم‌ها را درون خانه درست کنید. در ادامه مطلب شما می‌توانید با چند نمونه از این کرم‌ها آشنا شوید:
.

طرز تهیه کرم سفید کننده پوست با عسل و پاپایا

عسل و پاپایا هر کدام برای پوست خاصیت هایی دارند، اما جالب است بدانید که اون دو در کنار یکدیگر می‌توانند همانند یک کرم سفید کننده عمل کنند. برای درست کردن این کرم در خانه، به روش زیر عمل کنید:
یک قاشق چای خور عسل را با نصف فنجان پاپایای تازه را کنار بگذارید. اول از همه لازم است تا تکه‌های پاپایان را به خوبی له کنید تا زمانی که تبدیل به خمیر غلیظی شود. بعد می‌بایست عسل را به این خمیر به دست آمده بیفزایید و این دو را خوب هم بزنید. بعد ا آنکه پاپایا و عسل به خوبی با هم ترکیب شدند، آن را به صورت خود بزنید و برای مدت 20 دقیقه صبر کنید تا جذب پوستتان شود. بعد صورت خود را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. در آخر از یک پد برای خشک کردن صورت خود، استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به نتیجه مطلوب، این کار را هر شب پیش از خواب انجام دهید. همچنین لازم به ذکر است که این ماسک بیشتر برای پوست‌های چرب و طبیعی مناسب است.
توجه داشته باشید که به دلیل وجود پاپائین که در پاپایا وجود دارد، ممکن است برای برخی از افراد ایجاد حساسیت نماید. از این رو اگر شما به موارد مشابه حساسیت دارید، بهتر است از این کرم سفید کننده استفاده نکنید.
.

طرز تهیه کرم سفید کننده در خانه با ماست و عسل

ماست می‌تواند یکی از بهترین ماسک‌های پوست باشد. حال اگر ماست را با عسل ترکیب کنید، می‌توانید یک سفید کننده پوست خانگی درست کنید. برای درست کردن این کرم خانگی، می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید:
یک قاشق غذاخوری عسل، نصف فنجان ماست ساده، دو قاشق غذاخوری آبلیمو و 4 عدد بادام پودر شده را به همراه کمی زردچوبه باهم مخلوط کنید. سپس هر شب پوست خود را تمیز کنید و این مخلوط را قبل از خواب به صورت خود بزنید و فردا صبح بشویید. به این صورت شما می‌توانید پوستی شاداب و یکدست داشته باشید.
.

طرز تهیه کرم سفید کننده پوست با گلاب و آبلیمو

گلاب و آبلیمو نیز از جمله موادی هستند که برای سلامتی پوست مفید خواهند بود. شما می‌توانید با ترکیب این دو با یکدیگر، ماسک و کرمی سفید کننده خانگی درست کنید. برای رسیدن به این منظور، به شیوه زیر عمل کنید:
15 قطره گلاب را درون 1 فنجان آبلیمو بریزید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس یک توپ پنبه ای آورده و آن را درون این مخلوط فرو برید. بعد این پنبه را به شکل دورانی روی پوست خود بزنید و پس از گذشت 15 دقیقه صورتتان را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا شاهد پوستی شفاف و یکدست باشید.
.

طرز تهیه کرم خانگی با زردچوبه با آبلمیو

کرم سفید کننده خانگی دیگری وجود دارد که شما می‌توانید آن را در خانه درست کنید:
دو قاشق چای خوری آرد گندم را با کمی زرد چوبه و 10 قطره آبلیمو با هم مخلوط نمایید. مخلوط شما یک کرم سنگین ایجاد می‌کند. سپس هر شب از این کرم به صورت تمیز شده خود بزنید و صبح روز بعد بشویید. البته اگر پوست شما حساس است، آبلیمو را از این کرم حذف کنید و به جای آن از آب استفاده کنید.
.

طرز تهیه ماسک سفید کننده پوست در خانه با ماست و پوست پرتقال

برای درست کردن این ماسک می‌بایست به شیوه زیر عمل کنید:
پوست پرتقال را کنار گذاشته تا طی دو الی سه روز خشک شود. سپس آن‌ها را پودر کنید و به یک قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. در این حالت یک خمیر نرم به دست آید. بعد می‌توانید آن را به صورت خود بزنید و 15 الی 20 دقیقه صبر کنید. بعد صورتتان را با آب گرم بشویید. این ماسک را می‌توانید هر شب پیش از خواب به صورت خود بزنید تا پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.
.

ماسک آبلیمو و ماست

مواد اولیه برای تهیه این ماسک در دسترس همه است، اما اگر پوستی بسیار حساس دارید، بهتر است از این ماسک استفاده نکنید:
یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط نمایید و خوب با یکدیگر مخلوط کنید. ویتامین سی موجود در آبلیمو سبب تولید کمتر ملانین در پوست خواهد شد و در نتیجه پوست شما زیباتر نشان داده می‌شود.
از سوی دیگر شما می‌توانید از ترکیب یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شی و یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید و آن را برای مدت بیست دقیقه روی پوست خود بزنید.
.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید پوستی زیبا و یکدست داشته باشید، می‌توانید یکی از این کرم‌ها و ماسک‌های سفید کننده پوست خانگی را به سادگی درست کنید تا شاهد نتایج فوق العاده آن‌ها باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت