بهترین راه‌های از بین بردن جای آبله مرغان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
یکی از بیماری هایی که برخی از افراد به آن مبتلا می‌شوند، آبله مرغان است. این بیماری می‌تواند جاهایی را روی صورت باق بگذارد و روی پوست زخم‌ها و چاله‌های آبله ای ایجاد نماید. اگر شما نیز در کودکی به این بیماری مبتلا شده اید و اکنون روی صورت خود، چاله‌های آبله مرغانی دارید، این مطلب را مطالعه نمایید تا با روش‌های از بین بردن جای آبله مرغان آشنا شوید. با ما همراه باشید.

از بین بردن جای آبله مرغان

برای درمان جای آبله مرغان می‌توانید از روش‌های خانگی استفاده نمایید. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

ویتامین E

یکی از بهترین ویتامین هایی که می‌توانید برای درمان جای آبله مرغان از آن استفاده نمایید، ویتامین E است. ویتامین ای کلاژن ساز است و می‌تواند پوست را به نوعی درمان کند. برای رسیدن به این منظور، کافی است کپسول ویتامین e خریداری کرده و آن را بشکافید و سپس به کمک سر انگشتان خود، از این ویتامین، روی نواحی مورد نظر خود بزنید. تداوم این کار، پوستی شاداب و شفاف به شما هدیه می‌دهد.

از بین بردن جای آبله مرغان جو دو سر

برای درمان جای آبله مرغان، می‌توانید از ماده‌های طبیعی مانند جو دو سر خيلي استفاده نمایید چرا که این مواد خاصیت رطوب رسانی بسیار بالایی دارند و می‌توانند برای پوست بسیار مفید باشند. از طرف دیگر، جودوسر می‌تواند سلول‌های پوستی را بهبود بخشیده و زخم‌ها را به سرعت درمان نماید. برای آنکه بتوانید جای آبله مرغان را به سرعت درمان کنید، مقداری جو دو سر خریداری کرده و آن را به همراه آب، درون میکسر بریزید و خوب با هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید. بعد این خمیر را درون یخچال قرار دهید تا مقداری خنک شود. برای استفاده از آن به منظور درمان جای آبله مرغان، این خمیر را روی زخم‌ها و اسکارها قرار دهید و با سر انگشتان خود، محل مورد نظر را ماساژ دهید. بعد از گذشت 10 دقیقه، پوست را بشویید و خشک نمایید.

آب لیمو

یکی از بهترین راه‌های از بین بردن جای آبله، استفاده از آب لیمو است. آبلیموحاوی ویتامین c بوده و همچنین اسید سیتریک موجود در آن، سبب روشن شدن پوست فرد می‌شود. از طرف دیگر آب لیمو خاصیت لایه برداری دارد ومی تواند زخم‌های ایجاد شده روی لایه‌های خارجی پوست را از بین برده و پوست را شاداب نماید. از این رو برای استفاده از آب لیمو، پیشنهاد می‌شود که لیموی طبیعی خریداری کرده و آن را از وسط به دو نیم کنید. سپس آن را روی نواحی اسیب دیده روی پوست برای مدت 10 دقیقه قرار دهید. سپس این نواحی را با آب ولرم خوب بشویید.
البته اگر پوست شما حساس است، به شما پیشنهاد می‌کنیم از آب لیمو به تنهایی استفاده نکنید چرا که ممکن است حساسیت پوست شما بیشتر شده و دچار سوزش شوید. این دستورالمعل می‌تواند گزینه بهتری باشد:
نصف لیمو را با 2 قاشق چای خوری عسل ترکیب کرده و آن‌ها را خوب با هم مخلوط نمایید. سپس این ترکیب درست شده را روی نواحی مورد نظرتان بزنید. 15دقیقه صبر کنیدتا این مواد جذب پوست شما شوند. سپس پوست را بشویید و خشک نمایید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، روش‌های مختلفی برای از بین بردن جای آبله مرغان وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. برای کسب بهترین نتایج، این کارها را به طور مرتب و منظم انجام دهید تا زودتر از شر جای جوش‌های آبله مرغان خلاص شوید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت