بهترین ماسک‌های مخصوص پوست خشک

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
اگر از پوست خشک رنج می‌برید و می‌خواهید پوستی زیبا و جذاب داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به کمک ماسک‌های مخصوص پوست خشک، به این هدف برسید. با ما در این مطلب همراه باشید تا با این ماسک‌ها آشنا شوید.
.

ماسک‌های مخصوص پوست خشک

کسانی که پوست خشکی دارند، اغلب در جای جای بدن خود، احساس سوزش و خارش می‌کنند. چرا که پوست آن‌ها فاقد رطوبت لازم و کافی است و از این رو پوست آن‌ها دچار کشیدگی شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل باید از ماسک‌های مخصوص پوست خشک استفاده کرد تا بتوانید خاصیت ارتجاعی را به پوست خود باز گردانید. اما این ماسک‌ها کدامند؟

ماسک خیار

یکی از بهترین ماسک‌های آبرسان برای پوست‌های خشک، ماسک خیار است. خیار را می‌توانید به دو صورت استفاده کنید:
روش اول
پوست خیار را گرفته و پوست آن را روی صورت خود قرار دهید. آن‌ها را برای مدت 20 دقیقه روی صورت خود نگه دارید تا آب موجود در پوست خیار، به پوست صورت شما نفوذ کند.
روش دوم
آب خیار را با کمی خامه مخلوط نمایید و سپس این ترکیب را برای مدت 30 دقیقه روی پوست خود بزنید. سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید و خشک نمایید.
.

ماسک‌های مخصوص پوست خشک ؛ماسک عسل و دارچین

یکی دیگر از بهترین ماسک‌های مخصوص پوست خشک، ماسک عسل و دارچین است. این ماسک می‌تواند برای پوست‌های دارای جوش و آکنه نیز موثر باشد چراکه خاصیت التیام بخشی و ضدالتهابی دارد.
عسل را می‌توانیم یکی از بهترین آبرسان‌های طبیعی بنامیم که استفاده از آن می‌تواند طراوت و نشاط را به پوست بازگرداند. همچنین لازم به ذکر است که عسل ضدباکتری است و می‌تواند باکتری هایی که روی پوست سبب بروز آکنه و جوش می‌شوند را از بین ببرد. از طرفی دارچین نیزخاصیت ضد میکروبی داشته و پوست را منقبض می‌کند. لذا استفاده از آن می‌تواند منافذ باز روی پوست را ببندد و پوستی یکدست برای شما به ارمغان آورد.
از این رو است که ترکیب این دو با یکدیگر می‌تواند برای پوست بسیار موثر عمل کند.
برای استفاده از این ماسک، به این شیوه عمل نمایید:
2 قاشق غذاخوری عسل خام و نصف قاشق دارچین را درون ظرفی ریخته و آن‌ها را با هم مخلوط نمایید. سپس آن را به آرامی به صورت خود بزنید و ماساژ دهید. 20 الی 30 دقیقه صبر کنید تا این ترکیب جذب پوست شما شود. بعد پوست خود را بشویید و خشک کنید.
.

ماسک عسل و زرده تخم مرغ

ماسک عسل و زرده تخم مرغ نیز یکی از بهترین ماسک هایی است که می‌توانید از آن برای بهبود پوست خشک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، به شیوه زیر عمل نمایید:
به اندازه 1 قاشق سوپ خوری عسل را با یک عدد تخم مرغ و همچنین یک قاشق سوپ خوری ماست و نصف قاشق چای خوری روغن بادام با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس از این ترکیب استفاده کرده و آن را به صورت خود بزنید. 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی روی پوست شما نشسته و جذب شوند. بعد از این مدت، پوست خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.
عسل پوست را نرم می‌کند و تخم مرغ نیز می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را برایتان به ارمغان آورد. با استفاده از این ترکیب که یکی از ماسک‌های مخصوص پوست خشک است، می‌توانید به پوست خشک خود، به خوبی و به شکلی کاملا طبیعی آبرسانی نمایید.
.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، شما می‌توانید به کمک ماسک‌های مخصوص پوست خشک، رطوبت را به پوست خود بازگردانید و پوستی شاداب داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت