پوست خشک، چرب و مختلط برای پاکسازی چه روغنی بزنند؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
همان طور که در مقالات پیشین نیز دکر شد پاکسازی پوست یکی از روش‌های مهم در سالم نگهداشتن پوست می‌باشد زیرا همواره پوست در معرض آلودگی مختلف قرار داشته و نیاز به مراقبت دارد. از این رو روش‌های مختلفی برای پاک کردن صورت وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به انواع ژل ها، دستمال‌های مرطوب آماده و کرم‌های پاک کننده اشاره کرد. به طور کلی هر ماده ای که خاصیت کف کنندگی داشته باشد قادر است پوست را تمیز کرده و مواد آرایشی و آلوده کننده را از آن بزداید. در این میان روغن برای پاکسازی پوست یکی از جدیدترین روش‌های پاکسازی به شمار می‌رود که اخیرا مورد توجه زیادی قرار گرفته است.
.

روغن برای پاکسازی پوست

علت این محبوبیت مزایایی است که روغن برای پاکسازی پوست نسبت به سایر روش‌ها دارد. افرادی که از پاک کننده‌های کفی استفاده می‌کنند بعد از مدتی متوجه می‌شوند که پس از شستن پوست، پوست آنها حالت خشکی پیدا کرده و به مرطوب کننده نیاز دارد.
روغن برای پاکسازی پوست حالت چرب مانندی داشته و فرمول آن برپایه روغن می‌باشد که این امر باعث می‌شود روزنه‌های پوستی را به طور عمیق پاکسازی کند بدون آن که پس از استفاده اثر خشک کنندگی بر روی پوست باقی بماند.
.

تفاوت روغن پاکسازی با شوینده ها

از طرفی روغن پاکسازی برخلاف دیگر پاک کننده ها، را می‌توان در اطرف چشم نیز مورد استفاده قرار داد زیرا حاوی روغن‌های مفید و ترکیبات طبیعی می‌باشد که قادر است بدون ایجاد واکنش آلرژیک آرایش چشم را نیز پاک کند.
بر اساس اصول اولیه علم شیمی چربی می‌تواند به راحتی در چربی حل شود به همین دلیل کلیه آلودگی‌های موجود روی پوست که از نوع چربی باشند به راحتی در روغن پوست حل شده و به راحتی می‌توان آلودگی‌های موجود روی پوست را به بهترین شکل پاک کرد.
استفاده از روغن برای پاکسازی پوست علاوه جلوگیری از خشک شدن پوست خاصیت دیگری نیز دارد و آن این است که چون از روغن تولید می‌شود قادر است مواد آرایشی ضد آب را نیز از روی پوست پاک کند. عده ای از افراد فکر میکنند چون از روغن برای پاکسازی پوست استفاده شده است این روش صرفا برای افرادی که پوست خشک دارند می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد در حالی که این فرض کاملا اشتباه است و برای تمامی پوست‌ها این روش سودمند می‌باشد.
.

بالم پاک کننده چیست؟

بالم پاک کننده با هر نوع پوستی سازگاری می‌باشد و فرقی ندارد که پوست شما خشک باشد یا چرب یا حساس، در هر صورت شما قادر هستید از این روغن‌ها برای پاکسازی کامل پوست خود استفاده کرده و از معایب پاک کننده‌های دیگر که در بلندمدت به خشکی شدن پوست کمک می‌کنند، در امان باشید. روغن پاکسازی برای انواع پوست متفاوت بوده و در ادامه به بررسی روغن‌های مناسب  می‌پردازیم.
.

روغن مخصوص پوست چرب

در صورتی که پوست شما چرب می‌باشد می‌توانید از روغنی که دارای ترکیبات قابض هستند استفاده کنید. بر این اساس شما قادر هستنید از روغن فندق، سبوس برنج و یا روغن دانه انگور برای پاکسازی پوست صورت استفاده نمایید. البته برای این نوع از پوست‌ها تمیز کردن کامل روغن بعد از استفاده امری مهم می‌باشد زیرا در صورت باقی ماندن آن بر روی پوست احتمال دارد پوست زودتر آلوده شده و مجبور شوید دوباره پوست را پاکسازی کنید.
.

کدام روغن برای پوست خشک مناسب است؟

نوع دیگری از پوست‌ها شامل پوست خشک می‌باشد. پوست خشک به صورت ذاتی از پوست چرب و عادی خشک تر می‌باشد و استفاده از موادی مانند کف‌ها و مواد دیگر برای پاکسازی آن در نهایت منجر به بیشتر شدن درجه خشکی آن خواهد شد. از این رو استفاده از روغن پاکسازی این نوع از پوست‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد زیرا علاوه بر پاکسازی خوب پوست خود، می‌توانید با این روش از خشک تر شدن پوست به دلیل استفاده از مواد پاکسازی دیگر جلوگیری نمایید.
از جمله روغن‌های مناسب پاکسازی پوست خشک می‌توان به روغن بادام شیرین، روغن زیتون، جوانه گندم، آوکادو، کنجد، آفتابگردان اشاره کرد. همچنین ماساژ پوست با روغن‌های گفته شده باعث خواهد شد مقداری از روغن در پوست شما نفوذ کرده و از خشکی پوست شما بکاهد.
.

چطور پوست حساس را با روغن درمان کنیم؟

نوع سوم پوست که برخی از افراد را در انتخاب مواد مناسب برای پاکسازی پوست با مشکل مواجه کرده است پوست حساس می‌باشد. برخی از افراد پوست  بسیار حساس دارند از این رو باید در انتخاب روغن پوست دقت نمایند. از این رو روغن دانه انگور به دلیل اینکه روغنی غیر آلرژی زا می‌باشد، برای این نوع از پوست‌ها بسیار مفید بوده و از طرفی به خوبی به پوست نفوذ می‌کند. روغن‌های دیگر مانند سبوس برنج، آفتابگردان، بادام شیرین و هندوانه نیز تا حدود زیادی برای این نوع از پوست‌ها مناسب می‌باشد ولی بهترین کار انتخاب روغن دانه انگور می‌باشد. همواره دقت داشته باشید که استفاده از روغن پوست همراه با کمی ماساژ باشد تا پاکسازی پوست توسط روغن به صورت کامل انجام شود.
در حالت کلی می‌توان روش استفاده از روغن برای پاکسازی پوست را به این شکل بیان کرد که در ابتدا مقداری از روغن  را روی کف دست خود بریزید و با حرکات دورانی به آرامی روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید و در انتها آن را با آب گرم بشویید.
.

انواع پوست‌ها از  چه روغنی استفاده کنند؟

  • اگر پوست شما خشک می‌باشد  بهتر است از یک دستمال ساده مرطوب به جای شستشو برای پاک کردن روغن استفاده نمایید.
  • اگر پوست شما بسیار حساس بوده و مستعد آکنه باشد نگران نباشید، برخی از بالم‌های پاک کننده استاندارد از برندهای معتبر حاوی ترکیباتی می‌باشند که علاوه بر پاکسازی آرایش و مواد زائد از صورت شما خاصیت نرم کنندگی و ضدجوش نیز دارند و بر همین اساس لازم نیست از مواد دیگر استفاده نمایید.

بر اساس مطالب بیان شده و نظرات کارشناسان پوست می‌توان گفت که با توجه به وجود مواد مختلف برای پاکسازی پوست، استفاده از روغن به خصوص در افراد دارای پوست خشک و حساس نسبت به سایر روش‌ها جز بهترین گزینه‌ها بوده و علاوه بر پاکسازی بهتر، به مرطوب شدن پوست نیز کمک می‌کنند.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت