ساده ترین راه از بین بردن منافذ باز روی بینی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
هنگامی که افراد شروع به آرایش کردن می‌کنند، ممکن است با منافذ بازی روی پوست خود رو به رو شوند که کرم پودرها قادر به پوشاندن آن‌ها نباشند. همین منافذ باز آرایش را تحت تاثیر قرار داده و سبب می‌شود تا آرایش روی صورت به زیبایی دیده نشود. بسیاری از افراد نمی دانند با این منافذ باز چه کنند. ما قصد داریم در این مطلب شما را با راه‌های از بین بردن منافذ باز روی بینی آشنا نماییم. با ما همراه باشید.
.

راه‌های از بین بردن منافذ باز روی بینی

اکثر افراد روی بینی خود دارای منافذ باز هستند که حین آرایش کردن و استفاده از کرم پودر، این منافذ بیشتر نمایان می‌شوند. از طرف دیگر منافذ باز روی بینی یکی از بهترین محل‌ها برای جمع شدن گرد و غبار و همچنین چربی‌ها هستند. از این رو رفته رفته این مناقذ تبدیل به آکنه‌های پوستی شده و در این محل‌ها جوش‌های سر سیاه ایجاد می‌شود.
به همین دلیل باید همواره این منافذ باز را تمیز نگه دارید تا آکنه ایجاد نشده و جوش‌های سر سیاه روی پوست شکل نگیرد. از طرف دیگر تمیز نگه داشتن آن‌ها رفته رفته این حفره‌ها را کوچک تر کرده و سبب از بین رفتن آن‌ها می‌شود.
-یکی از راه‌های از بین بردن منافذ باز روی بینی این است که از نوک انگشتان خود کمک بگیرید و در حالت کاملا دورانی، پوست خود را تمیز نمایید.
-از طرف دیگر شست و شوی پوست با آب گرم و یا استفاده از بخور آب گرم می‌تواند شما را در تمیز کردن منافذ باز، بسیار کمک کند. بعد از انجام این مراحل، منافذ کاملا باز و نرم شده و شما می‌توانید پوست خود را تمیز کنید. بعد از آب سرد استفاده کرده و پوست خود را شست و شو دهید.
-آب سرد از افتادگی پوست جلوگیری کرده و از طرفی هم این حفره‌های تمیز شده پوست را می‌بندد. توجه داشته باشید که ماساژ برای بیرون راندن چربی‌ها از منافذ به گونه ای باشد که پوست را خراشیده نکرده و از طرفی به پوست خود آسیب وارد نکنید.
-اگر از بخور آب گرم استفاده می‌کنید، کمی عصاره اسطوخودوس نیز به آن بیفزایید تا تاثیرات شگرف آن را روی شادابی و سلامتی پوست خود ببینید.
-از دیگر راه‌های از بین بردن منافذ باز بینیو همچنین تمیزکردن آن ها، می‌توانیم به استفاده از ترکیب ماست و فلفل سیاه اشاره نماییم. برای آنکه بتوانید این منافذ را از بین برده و سیاهی‌ها را تمیز نمایید به این شیوه عمل کنید:
درون ظرفی کوچک مقداری ماست ریخته و کمی فلفل سیاه درون آن بریزید و خوب هم بزنید. سپس از اگشات خود کمک گرفته و از این مخلوط روی بینی خود بزنید و دورانی ماساژ دهید. کمی صبر کنید تا ماست خشک شده و جذب پوست شود. بعد با آب سرد پوست خود را بشویید و خشک نمایید. به این صورت شما می‌توانید پوستی زیبا و شفاف و بدون سیاهی داشته باشید.
البته لازم است به این نکته توجه کنید که استفاده از این ترکیب می‌تواند با اندک سوزشی همراه باشد. اما اگر پوست بسیار حساسی ندارید، می‌توانید به راحتی از این روش برای تمیز کردن منافذ باز روی بینی خود استفاده نمایید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، شما می‌توانید به راحتی و به ساده ترین شکل ممکن، منافذ باز روی بینی خود را تمیز کرده و از شر جوش‌های سر سیاه خلاص شوید. این کار را به طور منظم انجام دهید تا شاهد از بین رفتن منافذ شوید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت