بهترین ضدآفتاب‌های بدون چربی را چطور انتخاب کنیم؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
اگر پوستی چرب دارید، باید در خصوص انتخاب و خرید ضدآفتاب، به سراغ ضدآفتاب‌های بدون چربی بروید تا پس از استفاده صورت شما چرب نشده و برق ناخوشایندی روی آن ایجاد نشود. در این صورت جوش‌های پوستی دغدغه‌ ای بزرگ برای شماست، پوست شما به کرم ضد آفتاب مناسبی احتیاج دارد که نه تنها در مقابل اشعه‌‌های مضر از پوستتان محافظت کند، بلکه از چربی آن نیز بکاهد.
در ادامه با آرایش یاب همراه باشید تا بهترین ضدآفتاب‌های بدون چربی را به شما معرفی کنیم.

ضدآفتاب‌های بدون چربی

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب در حقیقت ژل‌های ضد آفتاب هستند. این ضد آفتاب‌‌ها عموما دارای الکل هستند. اما باید به این مورد توجه داشته باشید که استفاده همزمان از داروهای ضد آکنه و کرم ضد آفتاب حاوی الکل پوست را به شدت خشک می‌ کنند.
از طرف دیگر، ضد آفتاب‌ هایی که حاوی زینک اکسید، ترکیبات معدنی و بر پایه آب هستند، در شمار بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب قرار خواهند داشت. این ضد آفتاب‌ها روی پوست ماندگار هستند و به دلیل این که کمتر جذب پوست می‌ شوند، واکنش کمتری با پوست نشان می‌دهند. در مقابل ضد آفتاب‌ هایی که حاوی اسیدهای چرب و یا روغن‌های گیاهی هستند، برای پوست چرب مناسب نیستند.
امروزه با توجه به شناسایی ضررهای غیرقابل جبران ناشی از اشعه مضر آفتاب، استفاده از کرم ضدآفتاب در انواع مختلف آن بسیار مهم و واجب است. اما انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب با توجه به نوع پوست حائز اهمیت زیادی است، زیرا در صورت استفاده نامناسب، پوست شما دچار خشکی بیش از حد و یا جوش و آکنه خواهد شد.
چند سالی است که کرم‌‌های ضدآفتاب فاقد چربی یا Oil Free در بازار کرم‌های ضدآفتاب گوناگون موجود شده‌اند که چربی بسیار کمی دارند و گزینه مناسبی برای افراد با پوست چرب یا مختلط هستند. هم‌چنین افراد با پوست خشک نیز باید حتما از کرم‌‌های مرطوب‌ کننده در زیر ضدآفتاب استفاده کنند و کرم مناسب صورت خود را انتخاب کنند.
کارخانه‌‌های تولید کننده کرم‌‌های ضد آفتاب تلاش می‌ کنند تا استفاده از تکنولوژی‌‌های پیشرفته و البته فرمولاسیونی بهتر کرم‌ هایی را تولید کنند که علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه UV و آفتاب سوختگی از پوست در برابر پیری زودرس، آکنه، چین و چروک، حساسیت و قرمزی نیز محافظت به عمل می‌آورند.
یکی دیگر از مواردی که در انتخاب کرم ضدآفتاب خود باید به آن توجه کنید میزان چربی آن است. در گذشته میزان چربی با SPF رابطه مستقیم داشت زیرا برای محافظت بیشتر نیاز به چربی بیشتر بوده است. اما امروزه در برخی از برند‌ها شاهد ضد آفتاب با SPF 100 و کاملا عاری از چربی هستیم.

بهترین ضدآفتاب بدون چربی روشن کننده پوست

داشتن پوست چرب و محافظت از آن کمی متفاوت از پوست خشک و معمولی است. فردی که پوست چرب دارد مستعد آکنه نیز خواهد بود. اما ایجاد چین و چروک زودهنگام برای پوست چرب احتمال کمی دارد. پوست چرب هم نیاز به شستشو دارد و هم نیاز از محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد چربی هستند.
در گذشته برای تهیه یک کرم ضد آفتاب فاقد چربی تنها راه انتخاب ضد آفتاب با SPF پایین بود. اما امروزه بیشتر کرم‌‌های ضد آفتاب حتی آن دسته که برای پوست‌های معمولی تولید شده‌اند فاقد چربی هستند. اگر پوست چربی دارید و به دنبال یک ضد آفتاب روشن کننده پوست هستید، تنها کافی است محصولی را انتخاب کنید که فاقد چربی است. تمامی ضد آفتاب‌های معرفی شده در بالا فاقد چربی هستند و افراد دارای پوست چرب نیز می‌ توانند از آن‌ها استفاده کنند.

کلام آخر

لازم به ذکر و یادآوری است که برای محافظت از پوست لازم است هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم و آن را هر 2 تا 4 ساعت یک بار نیز تمدید کنیم. امروزه کرم ضد آفتاب با خاصیت روشن کنندگی نیز تولید می‌ شود که برای فصل تابستان یک انتخاب مناسب و خوب است. کرم ضد آفتاب انتخابی شما باید با پوست شما سازگار باشد و هنگام استفاده احساس سبکی و راحتی داشته باشید. پس ضد آفتابی را انتخاب کنید که هم کیفیت مناسبی دارد و هم با آن احساس خوشایندی را تجربه می‌کنید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت