فواید ماسک زغال برای پوست چیست؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
یکی از بهترین ماسک هایی که می‌توان از آن برای پاکسازی صورت و جوانسازی پوست استفاده کرد، ماسک زغال است. اگر نگاهی به محصولات بهداشتی و زیبایی پوست بیندازید، می‌توانید رد پای این ماسک را به راحتی در بازار مشاهده نمایید. در این مطلب ما قصد داریم شما را با فواید ماسک زغال برای پوست آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

فواید ماسک زغال

ماسک زغال یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی است که در ترکیبات آن زغال فعال وجود دارد. خوب است بدانید که از زغال فعال در بسیاری از محصولات مانند صابون، شامپو و اسکراب‌ها می‌شود که یکی از همین محصولات محبوب، ماسک هایزغال است.
یکی از باورهایی که سبب محبوب شدن ماسک‌های زغال شده، این است که زغال فعال می‌تواند ناخالصی‌های زیرپوستی و باکتری‌ها را از بین ببرد. در نتیجه با استفاده از این محصول می‌توان به راحتی از شر جوش‌های سرسیاه خلاصی یافت.
این کربن فعال، پدر سیاه رنگی است که از در معرض حرارت قرار گرفتن تکه ای از زغال به وجود می‌آید. این پودر ماده ای جاذب است و می‌تواند سموم و مواد شیمیایی را به خود جذب کرده و به دام بیندازد. درست به همین دلیل است که این ماسک می‌تواند در صورت استفاده روزانه، تمامی سموم و آلودگی‌های نفوذ پیدا کرده در لایه‌های مرده و لایه‌های خارجی پوست را جذب کرده و از بین ببرد.
لازم به ذکر است که هنوز شواهد علمی نتوانسته فواید ماسک زغال برای پوست را اثبات کند، اما تجربه‌های عملی و عینی نشان داده است که این ماسک می‌تواند در از بین بردن جوش‌های سر سیاه به خوبی عمل کند.

پاک کردن منافذ پوست

بسیاری معتقدند که این ماسک می‌توانند سموم و باکتری‌های به دام افتاده را بیرون بکشند به گونه ای که هیچ کثیفی و باکتری درون حفره‌ها و منافذ صورت باقی نماند.

بهبود آکنه

یکی دیگر از فواید ماسک زغال برای پوست، بهبود آکنه‌های پوستی است. از آن جایی که آکنه به سبب انباشت سلول‌های مرده پوستی، چربی و همچنین باکتری به وجود می‌آید، استفاده از این ماسک، منافذ پوستی را باز کرده و تمامی این موارد را از بین می‌برد. در نتیجه دیگر روی پوست خبری از التهابات، قرمزی و تورم وجود نخواهد داشت.

کاهش چربی پوست از فواید ماسک زغال

این ماسک سبب کنترل نمودن چربی پوست می‌شود. همان طور که می‌دانید چربی پوست در طولانی مدت می‌تواند جوش‌های مختلفی را روی پوست ایجاد کند. از این رو، این ماسک چربی پوست را کاهش داده و در نتیجه از بروز جوش‌های سر سیاه روی پوست جلوگیری خواهد شد.

ترمیم کردن پوست

این ماسک می‌تواند بالایه برداری و دفع سموم، پوست را لایه برداری کند. یعنی پس از استفاده منظم از این ماسک، دیگر جای نیش حشرات و خراشیدگی‌ها و … روی پوست باقی نمی ماند.
.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، ماسک زغال یکی از بهترین ماسک‌های پوستی است که می‌توانید از آن برای بهبود کیفیت و وضعیت پوست خود استفاده نمایید. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر دارای پوست حساسی هستید، پیش از مصرف، با پزشک مشورت نمایید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت