چگونه در تابستان پوستی زیبا و شاداب داشته باشیم؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
تابستان که از راه برسد، همه افراد دوست دارند تا با پوشیدن لباس‌های نازک و خنک، از آب و هوای تابستانی لذت ببرند. اما همان طور که می‌دانید، آفتاب در روزهای تابستانی به تندی می‌تابد و ممکن است به پوست آسیب وارد نماید. از این رو خوب است تا با دانستن نکاتی، از پوست خود در این روزها محافظت نماییم. با ما در این مطلب همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی راه‌های درخشان کردن پوست در تابستان بپردازیم.

درخشان کردن پوست در تابستان

هنگامی که در تابستان در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم، ممکن است پوست ما دچار سوختگی شود و تغییر رنگ پیدا کند که برخی‌ها با این تغییر رنگ چندان موافق نیستند. حتی گاهی ممکن است که پوست کدر شود و شادابی خود را از دست دهد. اما نگران نباشید چرا که راه هایی وجود دارد که شما به کمک آن‌ها می‌توانید به درخشان کردن پوست در تابستان کمک نمایید. اما این راه کدامند؟

آب زیاد بنوشید

یکی از موثرترین کارهای برای درخشان کردن پوست در تابستان، نوشیدن آب زیاد است. آب نه تنها برای سلامتی بدن مفید است، بلکه می‌تواند به داشتن پوستی نرم و شاداب کمک کند. از سویی با توجه به تعریق زیاد در تابستان، شما با نوشیدن آب زیاد می‌توانید بدن خود را به مقدار کافی هیدراته نمایید و درخشش را به پوست خود بازگردانید. از سوی دیگر آب زیاد به شما کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست خود را از دست دهید و از سوی دیگر اب اختلالات پوستی نیز مبارزه نمایید.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

راه دیگر برای درخشان کردن پوست در تابستان، داشتن رژیم غذایی مناسب است. مسلما هر آنچه که میل می‌کنید، به طور موثر و مستقیمی روی سلامت پوست شما تاثیر می‌گذارد. مثلا اگر نمک زیادی بنوشید، پوست شما پف می‌کند، اگر شیرینی جات زیاد مصرف کنید، جوش روی پوست شما ظاهر می‌شود. برای آنکه بتوانید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید، حتما در رژیم غذایی خود، گیاهان و سبزیجات قرار دهید. با این کار علاوه بر سلامت پوست، به سیستم ایمنی بدن خود نیز کمک شایانی خواهید نمود.

حتما کرم ضد آفتاب بزنید

بهترین راه مبارزه با اشعه‌های مضر خورشید، استفاده از کرم ضد آفتاب است. البته شما باید کرم ضدآفتابی را خریداری کنید که ضمن داشتن کیفیتی بالا،SPF بالایی نیز داشته باشد. با این کار از رسیدن آسیب‌های جدی به پوست خود جلوگیری می‌کنید و آن را در برای اشعه‌های مضر خورشید، بیمه خواهید نمود. توجه داشته باشید که می‌بایست حدود 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

درخشان کردن پوست در تابستان ؛ پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری پوست نیز می‌تواند به شما در داشتن پوست درخشان کمک کند. برای رسیدن به این هدف، به طور منظم لایه برداری را انجام دهید تا سلول‌های مرده از روی پوست شما جدا شوند. شما می‌توانید از لایه بردارهای طبیعی و یا شیمیایی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست خود استفاده نمایید و سپس به کمک یک لیف نرم آن‌ها را از پوست خود جدا نمایید.

پوست خود را مرطوب کنید

علاوه بر هیدراته کردن پوست به کمک آب، می‌بایست برای درخشان کردن پوست، از مرطوب کننده‌ها نیز استفاده نمایید. مرطوب کننده‌ها به طور مستقیم به پوست شما نفوذ می‌کنند و سبب آبرسانی به آن می‌شود. کرم‌های مرطوب کننده کامان یکی از بهترین مرطوب کننده هایی است که می‌توانید خریداری نمایید.

برای درخشان کردن پوست در تابستان ، بخار درمانی نمایید

برای درخشان شدن پوست در تابستان، می‌توانید در هفته به طور منظم بخار درمانی کنید. بخار می‌تواند منافذ پوست را باز کند و سپس گرد و غبار موجود درون پوست را بیرون کشیده و پوست را پاکسازی کند. البته توجه داشته باشید که بخار به گونه ای روی صورت شما بتابد که پوست شما دچار سوختگی نشود.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، راه‌های مختلفی برای درخشان کردن پوست در تابستان وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این راه‌ها را به خاطر بسپارید و از آن‌ها برای زیبا کردن پوست خود در این فصل داغ استفاده نمایید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت