با انواع روش‌های رفع موقت موهای زائد آشنا شوید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
موهای زائد بدن برای هر فردی آزاردهنده است. به همین دلیل بسیاری از افراد برآنند تا از شر این موها خلاص شوند. برای رفع موهای زائد راه‌های مختلفی پیش رو است که برخی از آن‌ها دائمی و برخی دیگر موقتی هستند. در این مطلب ما به بررسی روش‌های رفع موقت موهای زائد خواهیم پرداخت.

روش‌های رفع موقت موهای زائد

اپیلاسیون

نحوه کار: با استفاده از دستگاه دستی که دارای موچین چرخشی صورت می‌گیرد، آن را در سطح پوست حرکت دهید و موهای زائد از بین می‌رود.
مناسب برای: تمام قسمت‌های بدن، پاها، زیربغل، ناحیه بیکینی و صورت
مزایا: فوق العاده صاف، تا چهار هفته به طول می‌انجامد، این روش بدون اضافه کاریست. روش‌های جدید برای از بین بردن موهای ناخواسته نواحی خاص مانند صورت، وسایل اضافی نیاز دارند.
معایب: ممکن برای نواحی با حساسیت بیشتر نامناسب باشد.
رتبه بندی زیبایی: اپیلاتورها می‌توانند موهای کوتاه 0٫5 میلی متر را بر خلاف موم که برای رسیدن به نتایج مناسب به موهای 2 میلی متر نیاز دارند ، از بین ببرند . بنابراین نیازی به انتظار برای رشد مجدد موهای زائد نیست.
یادداشت متخصص پوست: از آنجایی که با اپیلاسیون موها از ریشه زده می‌شوند، زمان رشد، نوک آن‌ها تمیز می‌شود که نتیجه آن ظاهری ظریف تر است. بعلاوه، اپیلاسیون منظم می‌تواند تعداد موهای در حال رشد را کاهش دهد.
.

وکس کردن از روش‌های رفع موقت موهای زائد

نحوه کار: از موم گرم یا سرد بر روی پوست (در جهت رشد مو) استفاده می‌کنند. پس از آنکه جامد شد، نوارهای پارچه ای صاف شده را به سرعت موها در جهت رشد مو بیرون می‌کشند. روشی جایگزین، استفاده از نوارهای مومی از پیش ساخته شده است.
مناسب برای: پاها، بیکینی، ابروها، زیربغل و پشت لب.
مزایا: موم می‌تواند موها را برای هفته‌ها کوتاه نگه دارد ، بنابراین لازم نیست تا مدتی در مورد رفع موهای زائد فکر کنید.
معایب: این روش دردناک است. به علاوه باید صبر کنید تا موهای شما به اندازه کافی بلند شود تا دوباره وکس بزنید. اگر می‌خواهید پاهای خود را برهنه بگذارید یا از احساس ریزش موها متنفر هستید، موم ممکن است برایتان مشکل ایجاد کند. اگر خودتان این کار را انجام دهید ، می‌تواند کثیف باشد و اگر به سالن بروید ، هزینه بالایی داشته دارد. موم، موهای کوچک را نمی گیرد.
رتبه بندی زیبایی: اگررفع موهای زائد را به طور روزانه “پر زحمت” می‌دانید، این روش مناسب است. همچنین اگر با هزینه‌ها مشکلی نداشته باشید.
یادداشت متخصص پوست: بعد از وکس، پوست ممکن است خشک شود. از لوسیون حاوی آلوئه ورا بعد از آن استفاده کنید.
.

بند انداختن

نحوه کار: چند نخ کتان باهم برداشته شده، به دور موها چرخانده، سپس نخ‌ها را ازهم جدا می‌کنند و موها به سرعت به آن جدا می‌شود.
مناسب برای: نقاط حساس و ظریف، مثل ابرو یا پشت لب
مزایا: موها از ریشه خارج می‌شوند ، بنابراین رشد مجدد کند است ، و موها، زبر رشد نمی کنند.
معایب: پروسه انجام آن نسبتاً کند است زیرا موها باید یکی یکی بیرون کشیده شوند. این یک روش کاملاً تخصصی نیز هست ، بنابراین باید به یک متخصص باتجربه بروید.
رتبه بندی زیبایی: برای ابرو عالی است.
یادداشت متخصص پوست: بند انداختن برای پوست آسیب زا نیست، بنابراین استفاده از آن در مناطق حساس مانند لب بالا یا ابرو مناسب است.
.

اصلاح الکتریکی

نحوه کار: یک ماشین الکتریکی کوچک با یک صفحه نمایش خوب را در یک انتهای سطح پوست عبور می‌دهد و مو را به دام می‌اندازد. تیغه‌ها به صورت جانبی حرکت می‌کنند و موها را در لبه صفحه نشان می‌دهند.
مناسب برای: پاها، ناحیه بیکینی، زیر بغل
مزایا: سریع و ایمن است وچون این کار خشک انجام می‌شود ، انجام راحت است. همچنین برای افرادی که پوست بسیار حساسی دارند گزینه خوبیست.
معایب: اثر بی‌مویی آن به اندازه اصلاح نمی ماند. همچنین تیغ نیاز به مراقبت صحیح دارد و باید مرتب آن را تغییر دهید.
رتبه بندی زیبایی: به عنوان یک روش ساده و سریع برای از بین بردن مو عالیست.
یادداشت متخصص پوست: این گزینه مناسب برای رفع مو است. به اندازه کافی ملایم است و برای بیشتر افراد مناسب است. اگر پوست شما از بریدگی تحریک شده، از آن استفاده نکنید.
.

تراشیدن مرطوب

نحوه کار: تیغه‌های نرم بر روی پوست مرطوب، مو را در سطح پوست برش می‌دهند.
مناسب برای: زیربغل، ساعد ، ناحیه بیکینی
مزایا: سریع ، مؤثر ، بدون درد و همچنین به آرامی پوست خشک و پوسته پوسته شده را بر روی پاها از بین می‌برد تا ظاهر آن صاف به نظر برسد.
معایب:در حالی که پوست را صاف و زیبایی نشان می‌دهد، برای حفظ آن باید مرتباً این کاررا انجام دهید.
رتبه بندی زیبایی: گزینه ای عالی برای افراد شاغل است.
یادداشت متخصص پوست: تراشیدن گزینه مناسبی است ، اما انجام صحیح آن مهم است. فقط استفاده از صابون و آب ایده آل نیست زیرا اغلب پوست را خشک و پوسته پوسته می‌کند. بهتر است از ژل اصلاح کننده مرطوب کننده استفاده کنید.
.

کرم رفع موهای زائد (واجبی) از روش‌های رفع موقت موهای زائد

نحوه کار: با مواد شیمیایی موها را در سطح پوست از بین می‌برد. پس از اعمال، کرم تا ده دقیقه روی پوست باقی می‌ماند و سپس با مالش به آرامی در موها برداشته می‌شود.
مناسب برای: پشت لب، ناحیه بیکینی و زیر بغل
مزایا: بدون درد و ارزان است.
معایب: گاهی اوقات می‌تواند کثیف و سخت باشد. به طور سنتی، این محصولات دارای بوی نامطبوع بوده اند، هرچند محصولات بهتری هم آمده اند. سوزش پوستی همراه با آن نیزمی تواند یک مشکل باشد، بنابراین بهتر است 24 ساعت قبل از درخواست اقدام به انجام آزمایش پچ کنید.
رتبه بندی زیبایی: برای مناطق کوچک مانند صورت و زیر بغل مناسب است.
یادداشت متخصص پوست: اگر پوستی حساس دارید ، ممکن است این کرم‌ها گزینه مناسبی نباشند، زیرا مواد شیمیایی موجود در آنها می‌تواند باعث ایجاد تحریک و آلرژی شود. همیشه قبل از استفاده از آن روی یک پا یا صورت، تست انجام دهید.
.

پالس نوری قوی(لیزر)

نحوه کار: روش آن، تمرکز یک پرتوی نور باریک روی پوست است. نور توسط رنگدانه موجود در فولیکول مو در زیر سطح پوست جذب می‌شود ، بنابراین باعث گرم شدن فولیکول مو و غیرفعال کردن چرخه رشد مو می‌شود. هرچه پوست شما ضخیم تر و موهای شما تیره تر باشد ، بهتر عمل می‌کند.
مناسب برای: بیکینی، زیربغل و پشت لب.
مزایا: بسیار سریعتراز گذشته و درد کمتری دارد، زیرا بخش‌های بزرگتری از پوست می‌توانند با این روش درمان شوند. در بسیاری از وقتها، موها از رشد پشت سر خودداری می‌کنند ، یا اگر رشد کنند، بسیارریزونازک هستند.
معایب: قبل از هر دفعه نیاز به تراشیدن پوست دارد. نتایج دائمی نیستند، بنابراین به چندین جلسه نیاز دارید که می‌توانند بسیار گران تمام شوند. همچنین باید مراقب باشید تا شش هفته زیر آفتاب نروید ، زیرا تغییر رنگدانه در پوست شما می‌تواند خطر آفتاب سوختگی را افزایش دهد. تغییرات هورمونی مانند بارداری یا یائسگی همچنین می‌توانند باعث رشد مجدد مو شوند.
رتبه بندی زیبایی: برای بعضی نقاط باعث ایجاد مشکل و التهاب می‌شوند مانند پشت لب، اما به عنوان یک گزینه معمولی برای برداشتن مو بسیار عالی است.
یادداشت متخصص پوست: لیزر با قرار گرفتن در روی رنگدانه موها کار می‌کند – بنابراین هرچه رنگ موهای شما به رنگ پوست شما نزدیک تر باشد ، خطر سوختگی و جای زخم بیشتر است. از این رو ترکیب ایده آل موهای تیره بر روی پوست کم رنگ است. اگر پوست تیره دارید ، قبل از شروع به کار با این تکنیک باید مراقب باشید.
.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، روش‌های رفع موقت موهای زائد متنوع هستند که شما می‌توانید براساس محل مورد نظر خود، یکی را برای خلاصی از موهای زائد بدن خود انتخاب نمایید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت