ترفندهای داشتن پوستی شاداب در رمضان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
با فرا رسیدن ماه رمضان و روزه گرفتن، مراقبت‌های پوستی نیز اهمیت میابند. چرا که در این دوران ممکن است برخی از مواد غذایی لازم به بدن نرسد و شادابی و طراوت از پوست گرفته شود. از این رو برای جلوگیری و یا رفع نگرانی آسیب‌های پوستی در ماه رمضان، قصد داریم شما را با ترفندهای داشتن پوستی شاداب در رمضان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

داشتن پوستی شاداب در رمضان

رمضان ماه برکت است و شما می‌توانید ضمن روزه گرفتن، سلامت پوست خود را نیز حفظ کنید. برخی از افراد به دلیل کمبود ویتامین هایی که دریافت می‌کنند، ممکن است شاهد پوستی گرفته باشند. اما نگران نباشید، چرا که می‌توانید با مصرف مواد مغذی در رمضان، در واقع در وعده‌های سحری افطار، درخشندگی و سلامت را به پوست خود بازگردانید. به همین دلیل است که شما باید در ماه رمضان، به رژیم غذایی خود توجه نمایید.
در واقع پیشنهاد می‌کنیم مواد غذایی مصرفی خود را به چند نمونه خاص محدود نکنید. یعنی بهتر است که انواع مختلفی از مواد غذایی را در رژیم خود بگنجانید تا بتوانید داشتن پوستی شاداب در رمضان را تجربه کنید. اما این مواد مغذی کدامند؟

داشتن پوستی شاداب در رمضان با ویتامین A

بدون تردید یکی از مهم ترین و مقوی ترین ویتامین هایی که برای سلامت پوست از اهمیت بالایی برخوردار بوده، ویتامین A است. این ویتامین می‌تواند پوست را از خشک شدن جلوگیری کرده و نرمی و لطافت را به آن ببخشد. برای آنکه بتوانید داشتن پوستی شاداب در رمضان را تجربه کنید، در رژیم غذایی خود هویج، زردآلود، اسفناج و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند را بگنجانید.

ویتامین B

گروه دیگر از ویتامین‌ها که به داشتن پوستی شاداب در رمضان به شما کمک می‌کند، ویتامین B است. کمبود این ویتامین در بدن، سبب کم شدن آب پوست می‌شود و همین امر چین و چروک هایی را روی صورت ایجاد می‌کند. برای آنکه در این ماه، ویتامین B به بدن خود برسانید، می‌توانید عدس، غلات سبوس دار و گوشت قرمز خریداری کنید. همچنین مرغ گریل شده و ماهی می‌توانند گزینه‌های خوبی برای رساندن ویتامین B به بدن باشند.

ویتامین E

ویتامین E نیز نقش بسیار مهمی را در سلامت پوست بازی می‌کند. این ویتامین ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و از طرفی نیز به از بین بردن چین و چروک‌ها کمک شایانی می‌کند. ویتامین E می‌تواند سلول‌های پوستی را سالم کند و در نهایت شما پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. به همین منظور خوب است تا شما در رژیم غذایی رمضان خود، آجیل‌ها و روغن سبزیجات را بگنجانید چرا سرشار از ویتامین E هستند.

ویتامین C

اگر می‌خواهید پوستی درخشان و صاف داشته باشید، حتما در ماه رمضان ویتامین C مصرف کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در ماه رمضان، هندوانه، توت فرنگی و پرتقال میل کنید.
.

داشتن پوستی شاداب در رمضان با آنتی اکسیدان‌ها

روی و سلنیوم نقش بسیار مهمی را در سلامت پوست و به خصوص حفاظت از سلول‌های پوستی بازی می‌کنند. برای رساندن این مواد به بدن، گوشت و غذاهای دریایی در ماه رمضان مصرف کنید.

اسیدهای چرب امگا3

حتما تا به امروز درباره مزایای اسیدهای چرب امگا 3 زیاد خوانده اید. این اسیدهای چرب علاوه بر سلامت بدن، می‌توانند از پوست شما محافظت کنند. به همین دلیل خوب است تا شما هفته ای دوبار ماهی میل کنید چرا که سرشار از اسیدهای چرب امکا 3 هستند.

آب

درست است که از سحر تا افطار به وقت روزه گرفتن، نمی توانید آب بنوشید، اما پس از اذان به مقدار کافی آب بنوشید. برای آنکه بتونید خاصیت و حالت ارتجاعی پوست خود را حفظ نمایید، از افطار تا سحر 8 لیوان آب بنوشید تا کمبود آب بدن خود را جبران نمایید.
.

سخن پایانی

برای داشتن پوستی شاداب در رمضان از خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه غافل نشوید. این‌ها بهترین مواردی هستند که شما می‌توانید برای رساندن ویتامین‌ها و مواد مغذی به پوست خود از آن‌ها بهره بگیرید. پس پیشنهاد می‌کنیم در سحر و افطار حتما میوه و سبزیجات میل کنید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت