مراقبت از پوست مستعد جوش و آکنه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مراقبت از پوست مستعد جوش و آکنه چیزی فراتر از دنبال کردن به تنهایی محصولات ضدجوش است. شما باید روتین‌های پوستی خاصی را دنبال کرده و به طور کلی این مشکلات پوستی را ریشه کن کنید. همین طور این می‌تواند شامل تغییر در سبک زندگی نیز باشد.
.

مراقبت از پوست مستعد جوش

بستگی به نوع جوش آکنه دارد: ساده ترین راه برای تقسیم جوش و  آکنه، انواع غیر التهابی و التهابی است.
غیر التهابی: آکنه غیر التهابی به منافذ مسدود شده ای گفته می‌شود که به صورت جوش‌های سرسیاه یا جوش‌های سفید ظاهر می‌شوند.
این نوع ملایم ترین نوع بوده و به راحتی قابل تشخیص است. جوش‌های سرسیاه ظاهری تیره دارند و می‌توانند تا حدودی صاف در برابر پوست ظاهر شوند. جوش‌های سر سفید برجستگی‌های کوچکی به رنگ پوست است.
التهابی: هر چیزی که ظاهر قرمز یا قوی تری داشته باشد اساساً در رده جوش و آکنه‌های التهابی قرار می‌گیرد. این می‌تواند از پاپول‌ها و چرکها گرفته تا گره‌های شدیدتر و کیست‌ها باشد. پاپول‌ها برجستگی‌های کوچک قرمز رنگی هستند، در حالی که جوش‌های چرکی برجستگی‌های ریزی بوده که حاوی چرک هستند. پاپول‌ها اغلب به چرک تبدیل می‌شوند.
سپس آکنه‌های عمیق تر و دردناک تر وجود دارد. این برجستگی‌های ملتهب معمولاً بزرگتر از جوش معمول شما هستند و احساس می‌کنید زیر پوست قرار گرفته اند.
.

این نیز به نوع پوست شما نیز بستگی دارد.

پیوند پوست چرب و آکنه معمول است. اما به دلایل مختلف، خشکی پوست ممکن است آکنه را تجربه کند، چه به دلیل عوامل محیطی باشد یا به دلیل روال ضعیف مراقبت از پوست، پوست را تحریک کرده و منافذ پوست را مسدود کرده باشد. به هر ترتیب دانستن اینکه کدام نوع پوست دارید می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین وجه ممکن از آکنه خود مراقبت کنید.
دکتر یورام هارت، متخصص پوست و مدیر پزشکی MDacne، می‌گوید که روشی آسان برای بررسی نوع پوست شما وجود دارد.
ابتدا صورت خود را با یک صابون ملایم “کودک” بشویید. به آرامی آن را خشک کنید. از هیچ محصول مراقبت از پوست استفاده نکنید.
چند ساعت بعد، پوست خود را معاینه کنید. اگر براق باشد، پوست چربی دارید. اگر پوسته پوسته، خشن یا قرمز به نظر برسد، پوستی خشک دارید.
پوست ترکیبی روی گونه‌ها خشک و بر روی پیشانی، بینی و چانه (منطقه T) براق به نظر می‌رسد. در همین حال، پوست “معمولی” درخششی سالم و بدون هیچ مشکلی خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که ممکن است مستعد آکنه باشید بدون داشتن پوستی خشک و چرب.
درمان آکنه فقط شامل آزمایش محصول پس از محصول نیست. این شامل پاکسازی دقیق و برخی تغییرات ساده در سبک زندگی است.
برای درمان و مراقبت از پوست مستعد جوش و آکنه نکات زیر را در نظر داشته باشید:
دو بار در روز و بعد از تعریق صورت خود را بشویید. شستن صورت هنگام بیدار شدن و قبل از خواب توصیه می‌شود. انجام آن بیش از دو بار در روز، مگر اینکه به خصوص عرق کرده باشید، می‌تواند پوست را تحریک کند.
ملایم باشید از مواد لایه بردار خشن استفاده نکنید. این بهترین توصیه پزشکان متخصص زیبایی و پوست است. “آكنه مشكل” كثیفی “ندارد ، بنابراین سخت تر تمیز كردن و استفاده از لایه بردارهای سخت كمك نمی كند و فقط می‌تواند منجر به قرمزی و تحریک بیشتر شود.”
جوش‌های پوستی خود را دست نزنید. این کار ممکن است فوق العاده وسوسه انگیز باشد، اما بدتر موجب گسترش جوش و آکنه و احتمالا زخم شدن خواهد شد.
همچنین می‌تواند باکتری‌ها را به منافذ دیگر منتقل کند و باعث شود جوش‌های کوچک به آکنه‌های ملتهب و عمیق تبدیل شوند.
اما اگر مجبور هستید، یک روش ظاهر مناسب وجود دارد که آسیب کمتری به پوست شما خواهد رساند. برای این منظور، از کمپرس گرم برای باز کردن منافذ استفاده کنید و به آرامی دو طرف جوش سرسیاه یا جوش سفید را به سمت پایین فشار دهید. بهتر است این کار را با انواع عمیق تر آکنه مانند جوش‌های چرکی انجام ندهید.
هیدراته بمانید
مرطوب نگه داشتن پوست ممکن است به مقابله با چربی اضافی منجر به آکنه کمک کند. با این وجود پایبندی به قانون 8 × 8 (نوشیدن هشت لیوان در روز) ضرری ندارد.
.

روال اساسی مراقبت از پوست

یک روال مراقبت از پوست که برای نوع پوست یا نگرانی شما مناسب نباشد ، می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.
در اینجا هر مرحله ای است که شما باید هنگام برخورد با پوست مستعد آکنه در نظر بگیرید.
اسید سالیسیلیک برای از بین بردن منافذ پوست و کاهش التهاب عمل می‌کند. برای جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سر سفید ایده آل است اما همچنین می‌تواند به زودتر از بین رفتن جوش‌ها کمک کند. بنزوئیل پراکسید باکتری‌های آکنه را از بین می‌برد و بنابراین در آکنه‌های التهابی بهترین عملکرد را دارد. رتینوئیدها سطح پوست را لایه برداری می‌کنند و سلول‌های مرده پوست را که منافذ پوست را مسدود می‌کنند ، از بین می‌برند. آنها همچنین به جلوگیری از التهاب منبع مطمئن کمک می‌کنند و برای همه انواع رژیم‌های آکنه اساسی هستند. پاکسازی پوست در صبح می‌تواند یکی از اجزای خوب رژیم آکنه باشد. برای خلاص شدن از شر روغن اضافی که ممکن است منجر به شکستگی شود ، از یک تونر استفاده کنید. چه پوست شما خشک باشد و چه چرب ، یک مرطوب کننده باعث مرطوب شدن پوست می‌شود.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت