همه چیزهایی که باید از کرم پودر دائم بدانید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
داشتن پوستی زیبا، شفاف و یکدست برای اکثر خانم‌ها دغدغه ای بزرگ است. چرا که پوست می‌تواند در شاداب و جوان نشان دادن چهره تاثیر زیادی داشته باشد. از این رو خانم‌ها برای رسیدن به این هدف خود، دست به کارهای مختلفی می‌زنند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای رسیدن به پوستی یکدست وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما پوشش‌های موقتی مانند استفاده از کرم پودرهای مرغوب، می‌تواند در لحظه خانم‌ها را به پوستی زیبا برساند. اما روشی جدید به نام کرم پودر دائم ظهور پیدا کرده است که به خانم‌ها کمک می‌کند تا کرم پودر دائمی داشته باشند. چگونه؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با روش کرم پودر دائم، مزایا و معایب آن آشنا شوید.
.

کرم پودر دائم چیست؟

استفاده از کرم پودر امری معقول و متداول است. بسیاری از خانم‌های برای زیرسازی آرایش خود به منظور داشتن پوستی صاف و یکدست، از کرم پودرها استفاده می‌کنند. اما روش نوظهوری به نام کرم پودر دائم شکل گرفته که هنوز برای بسیاری از افراد گنگ و نامفهوم است.
در این روش ادعا می‌شود که شما با استفاده از کرم پودر دائم، دیگر نیازی به تجدید کردن کرم پودر خود نخواهید داشت و با شست و شوی صورت، تغییری در پوست شما حاصل نمی شود. اما اینکه چگونه این روش روی صورت اعمال می‌شود، خود جای بحث خواهد داشت.
در این روش، از سوزن‌های بسیار کوچک که در میکرونیدلینگ کاربرد دارد، استفاده می‌کنند و رنگدانه‌ها را بدون درد به پوست تزریق می‌کنند. رنگدانه‌ها به لایه‌های سطحی پوست نفوذ می‌کنند و پوست را یکدست و یک رنگ خواهند کرد. گفته می‌شود که در این روش، شما 6 الی 8 ماه نیازی به استفاده از کرم پودر نخواهید داشت. همچنین ادعا شده است که در این روش می‌توانید 1 الی 3 درجه پوست خود را روشن نمایید.
.

چه موادی در کرم پودر دائم وجود دارد؟

مواد مختلفی کرم پودر دائم یا مزووایت را تشکیل می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
گلیسیرین، آب، سیکلو هگزاسیلوکسان، تالک، کلر فنسین، دی متیکون، سیلیکات آلومینیوم منیزیم، آلومینیوم هیدروکسید، الکل کتواستئاریل، استئاریک اسید، سدیم PCA، عصاره صبر زرد برگ، پروپیلن گلیکول، دی اکسید تیتانیوم (CI 77891)، سزکوئی اولئات سوربیتان، دایمتیکن، روغن معدنی، اتانول، پلی سوربات 80، موم میکرو کریستالی، تری گلیسیرید کاپریلیک / کاپریک، اکسید زرد آهن (CI 77492)، تریتوکسیکاپریلسیلسیلان، روغن کرچک هیدروژنه PEG-60 توکوفریل استات، EGF، پروپیل پارابن، فنوکسی اتانول، نیاسینامید، گلیسریل استئارات (se)، ستیل اتیل هگزانوات، قرمز اکسید آهن (CI 77491)، صمغ زانتان، دی سدیم EDTA، آلانتوین، متیل پارابن، موم، Persea Gratissima (آووکادو ) عصاره میوه و عطر.
.

مزووایت چگونه انجام می‌شود؟

  1. برای اعمال کرم پودر دائم، اول از همه پوست را تا لایه عمیقی تمیز می‌کنند. در واقع با توجه به نوع پوست، از پاک کننده هایی برای زدودن چربی از روی پوست شما استفاده می‌نمایند.
  2. سپس به کمک لایه بردارها، منافذ پوست را تمیز کرده و سلول‌های مرده را از روی آن جدا می‌کنند.
  3. بعد برای بازگرداندن pH صورت، از تونر استفاده می‌کنند تا حنثی سازی را روی پوست صورت داده و قرمزی را کاهش دهند.
  4. در مرحله بعدی، با توجه به نوع پوست صورت، از سرم‌های تقویت کننده و احیا کننده استفاده می‌کنند تا پوست شما بهبود یابد.
  5. بعد از این کارها، مزووایت آغاز می‌گردد. سرم BB Glow مطابق با پوست شما انتخاب شده و به روش میکرونیدلینگ به پوست تزریق خواهد شد.
  6. بعد از اتمام کار، روی صورت ماسک مرطوب کننده ای قرار می‌دهند تا پوست شما تسکین یافته و آبرسانی به آن انجام شود.
  7. به منظور تاثیر بهتر، ال ای دی تراپی نیز برای مدت 15 دقیقه انجام می‌شود.
  8. در نهایت کرم ترمیم کننده روی پوست زده می‌شود تا پوست صورت ترمیم و درمان شود.

.

مزایای استفاده از مزووایت چیست؟

بعد از استفاده از روش کرم پودر دائم، پوست شما درد و خونریزی نخواهد داشت و نیازی به استراحت نیست. در این روش رادیکال‌های آزاد پوست خنثی شده و میزان ملاتونین سازی در پوست کم می‌شود و در نهایت به رفع چین و چروک صورت، کمک شایانی می‌شود.
در مزووایت، منافذ پوستی بسته نمی شود و پوست روشن و شفاف خواهد شد. با کرم پودر دائم می‌توانید رنگ پوست خود را تعییر دهید، تیرگی زیر چشم را برطرف کنید، کک و مک را از بین ببرید و تیرگی‌های آرنج و زانو را برطرف سازید.
این روش برای کسانی که از سوختگی و جراحت رنج می‌برند و همچنین ورزشکاران بسیار مفید است.
.

عوارض کرم پودر دائم چیست؟

در کنار مزایایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌بایست عوارض جدی استفاده از کرم پودر دائم را نیز برشماریم؛ عوارضی که غیر قابل چشم پوشی هستند و می‌توانند آسیب‌های جدی وارد کنند:
با تزریق رنگدانه‌های کرم پودر به پوست، مشکلات عدیده ای برای پوست ایجاد می‌شود. چرا که در این کرم پودر، ترکیبات سنگین بسیاری مانند آهن، سرب، فلزات و … وجود دارند که همگی برای پوست مشکل سازی شده و سبب بروز بیماری‌های جدی خواهند شد.
از سوی دیگر لازم است بداید که این کرم پودرها برای پوست‌های مختلف تولید نمی شود، لذا ممکن است به دلیل ناسازگاری، پوست بسیاری از افراد به آن حساسیت نشان دهد. مزووایت ناحیه وسیعی از پوست را پوشش می‌دهد و این یعنی سطح زیادی از پوست با آن درگیر شده که در صورت بروز مشکل، می‌تواند هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد.
یکی از مشکلاتی که در این روش بروز می‌دهد، تغییر رنگ پوست است که معمولا دو هفته پس از تزریق رنگدانه‌ها رخ می‌دهد. در صورت عدم مراجعه به متخصص این حوزه در اسرع وقت، تغییر رنگ می‌تواند بسیار دردسرساز شود.
و اما از جمله مهم ترین عوارض استفاده از کرم پودر دائم، این است که در اغلب موارد، ممکن است پوست شما با این رنگدانه‌ها همانند جسم خارجی رفتار کند. در واقع پوست به آن‌ها واکنش نشان داده و به شکل خونریزی، تاول‌های بزرگ، قرمزی و … از خود واکنش نشان می‌دهد.
زخم، خونریزی، ایجاد گوشت اضافه و … از دیگر عوارض کرم پودر دائم هستند.
.

سخن پایانی

درست است که همه دوست دارند پوستی زیبا و شفاف داشته باشند، اما بهتر است از این روش‌های آزمایش نشده ای که آزمون خود را برای سال‌های طولانی پس نداده اند، استفاده نکنید. به جای استفاده از کرم پودر دائم، از روش‌های طبیعی برای جوان سازی پوست خود استفاده نمایید تا سلامتی را به پوست خود هدیه دهید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت