بهترین اسکراب‌های بدن خانگی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
اهمیت به سلامت پوست می‌تواند فواید بسیاری را به همراه داشته باشد، به غیر از یحث زیبایی پوست، شما می‌توانید سلامتی کلی خود را تضمین نمایید. این لایه سراسری که روی تمام قسمت‌های بدن ما پوشیده شده است، نیاز به رسیدگی دارد که باید به طور منظم و به شکل روزانه آن را مورد توجه قرار دهیم. پاکسازی پوست و آبرسانی به آن از جمله مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهیم. در این مطلب ما قصد داریم شما را با چند نمونه از بهترین اسکراب‌های بدن خانگی آشنا کنیم که می‌توانید به راحتی از آن‌ها در منطل استفاده کرده و پوستی زیبا و شاداب داشته باشید. با ما همراه شوید.

اسکراب‌های بدن خانگی

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از شست و شوهای بسیار درون حمام، باز هم احساس کرده باشید که لایه ای ضخیم و مرده ای روی پوست شما نشسته است. در این حالت احتمالا چندان حال خوشی نخواهید داشت چرا که علی رغم شست و شو، پوست شما شاداب نیست. خوشبختانه جای نگرانی از این بابت وجود ندارد، چرا که شما می‌توانید با استفاده از اسکراب‌های بدن خانگی تمامی این سلول‌های مرده روی پوست خود را از بین ببرید. کاری که باید انجام دهید این است که این مطلب را مطالعه کرده تا با بهترین اسکراب‌های بدن خانگی آشنا شوید:

اسکراب روغن نارگیل

بدون تردید یکی از بهترین اسکراب‌های بدن خانگی، اسکراب روغن نارگیل است. روغن نارگیل مزایای بسیاری را برای سلامتی به همراه دارد که اسکراب آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آنکه بتوانید این اسکراب را درست کنید، به شیوه زیر عمل نمایید:
نصف فنجان شکر را با نصف فنجان روغن نارگیل، با یکدیگر مخلوط نمایید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید تا ترکیبی خمیری شکل به دست آید. البته برای رسیدن به این ترکیب نباید این مخلوط را روی حرارت قرار دهید. پس از آنکه ترکیب این دو به حالت خمیر درآمد، آن را به شکل دورانی روی پوست خود بزنید و برای مدت 15 دقیقه صبر کنید. سپس بدن خود را با آب ولرم بشویید. این کار را دو الی سه بار در طول هفته انجام دهید تا سلول‌های مرده روی پوست خود را از بین برده و به پوستی درخشان و شاداب برسید.

اسکراب‌های بدن خانگی ؛ اوتمیل

اوتمیل ترکیب از شیر و جو پرک شده است که شما می‌توانید به کمک آن، یک اسکراب خانگی فوق العاده درست کنید. برای تهیه این اسکراب، به شیوه زیر عمل کنید:
نصف فنجان اوتمیل را با نصف فنجان، شکر قهوه ای، عسل، دوقاشق غذاخوری روغن جوجوبا، عصاره وانیل یا اسطوخودوس با یکدیگر مخلوط نمایید. ترکیب این مواد تبدیل به خمیری یک دست خواهد شد. پس از آنکه خمیر را تهیه کردید، آن را به شکل دورانی روی پوست خود بزنید. سپس 10 دقیقه صبر کنید و بعد از آن، پوست خود را با آب ولرم بشویید. مانند همه اسکراب ها، این اسکراب فوق العاده می‌تواند سلول‌های مرده روی پوست شما را از بین برده و پوستی زیبا و لطیف را به شما هدیه دهد.

اسکراب ماست

ماست یکی از آبرسان‌های طبیعی است و می‌تواند پوست را جوان و شاداب کند. جالب است بدانید که از ماست می‌توانید یکی از بهتری اسکراب‌های بدن خانگی درست کنید. برای درست کردن اسکراب ماست، به این شیوه عمل نمایید:
3 قاشق روغن زیتون را به همراه یک قاشق ماست، 3 قاشق شکر و 1 قاشق عسل را درون ظرفی ریخته و خوب را هم مخلوط نمایید. سپس این ترکیب را برای مدت 5 دقیقه روی پوست خود بزنید و ماساژ دهید. بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید و دوباره این فرایند را تکرار کنید. سپس مجدد پوست را شسته و خشک کنید. از این اسکراب هفته ای سه بار به پوست خود بزنید تا شاهد تاثیرات بی‌نظیر آن باشید.

اسکراب بدن خانگی لیمو و شکر

لیمو شادابی و طراوت به پوست می‌بخشد و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین اسکراب‌های خانگی آن هم در فصل تابستان، بسیار موثر عمل کند. برای آنکه بتوانید با لیمو یک اسکراب خوب درست کنید، کافی است از دستورالعمل زیر پیروی نمایید:
یک عدد لیمو را با یک قاشق عسل و 2 قاشق شکر خوب با هم مخلوط نمایید. ترکیب این مواد را برای مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و به شکل دورانی ماساژ دهید. این ترکیب پوست شما را شاداب، خنک و با طراوت می‌کند و در نهایت با از بین بردن سلول‌های مرده، پوستی جوان برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اسکراب‌های بدن خانگی ؛ اسکراب وانیل و شکر

یکی از ساده ترین اسکراب‌های بدن خانگی می‌توانید به راحتی در منزل درست کنید، اسکراب وانیل و شکر است. برای درست کرد این اسکراب، می‌بایست یک فنجان شکر رابا یک فنجان و نیم شکر قهوه ای و یک فجان روغن زیتون ترکیب کرده و یک قاشق عصاره وانیل به آن بیفزایید. این ترکیب را به آرامی روی پوست خود بزنید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس پوستتان را با آب ولرم شسته و خشک کنید. از این اسکراب می‌توانید هفته ای دوبار استفاده نمایید تا لایه‌های مرده پوست را از بین برده و شادابی آن را شاهد باشید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، اسکراب‌های بدن خانگی را می‌توانید به راحتی در منزل درست کنید و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید. با استفاده منظم از این اسکراب ها، شما می‌توانید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید و جوان بمانید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت