درمان‌های طبیعی برای رفع خشکی پوست

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
پوست شما به طور طبیعی چربی تولید می‌کند که سبوم نامیده می‌شود. این چربی از پوست در مقابل از دست دادن رطوبت محافظت می‌کند، اما اقدامات روزمره – مانند فراموش کردن استفاده از مرطوب کننده یا شستن دست‌ها با صابون خشک کننده – می‌تواند روغن‌های طبیعی پوست شما را به حداقل مقدار خود برساند. افرادی که به دلایل مختلف چربی و روغن طبیعی پوست خود را از دست می‌دهند، می‌توانند از درمان‌های طبیعی رفع خشکی پوست استفاده کرده و به این شکل پوست خود را به شرایط طبیعی بازگردانند.
.

رفع خشکی پوست

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از مزایای مرطوب کننده روغن‌های مختلف، به تنهایی یا با سایر مواد، برای تهیه ماسک مغذی استفاده کنید. روغن کرچک، روغن اسطوخودوس و آووکادو می‌توانند از داروهای طبیعی خوب برای خشکی پوست باشند، البته تا زمانی که آکنه نداشته باشید.
روغن نارگیل، روغن دیگری است که ممکن است در کابینت آشپزخانه داشته باشید و همچنین برای افرادی که مستعد آکنه نیستند نیز انتخاب خوبی باشد. بر اساس مطالعه ای که در ژانویه 2014 در مجله بین المللی پوست منتشر شد، افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک – نوعی اگزما و یک بیماری پوستی آلرژیک که با خشکی و خارش شناخته می‌شود – نتایج عالی را هنگام استفاده از روغن نارگیل بکر بر روی پوست خود مشاهده کردند.
آلوئه ورا نیز اثری عالی دارد و در رفع خشکی پوست بسیار موثر عمل می‌کند.
در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های رفع خشکی پوست را دوره کنیم:

1٫ استفاده از آلوئه ورا

برندی کرومپتون ، زیبایی شناس و مدیر مجوز LeBliss Salon and Spa در لوئیزویل ، کنتاکی ، می‌گوید: یک روغن طبیعی عالی برای استفاده روغن زیتون است که به عنوان یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند. کرومپتون می‌گوید: “فقط روغن را به پوست خود بمالید و یک پارچه گرم و مرطوب را روی صورت خود بکشید تا خنک شود” ، سپس روغن اضافی را پاک کنید. وی می‌افزاید: روغن زیتون به عنوان پاک کننده انتخاب خوبی است زیرا روغن طبیعی پوست شما را از بین نمی برد ، اما پوست شما را تمیز می‌کند.

2٫ آووکادو

ماسک خانگی از آووکادو یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای تسکین خشکی پوست است. کرومپتون پیشنهاد می‌کند نصف آووکادو را پوره کرده و با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری (قاشق غذاخوری) عسل برای پوست خیلی خشک اضافه کنید. ماسک را به صورت خود بمالید ، بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را بشویید. پوست شما باید احساس رطوبت کند ، اما با استفاده از مرطوب کننده معمولی نیز می‌توانید اثرات آبرسانی را دو برابر کنید.

3٫ روغن زیتون و شکر

با استفاده از ترکیبی از روغن زیتون و شکر یک اسکراب لایه بردار و مرطوب کننده ایجاد کنید. کرومپتون می‌گوید، یک فنجان شکر را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک روغن ضروری مانند اسطوخودوس نیز اضافه کنید که رایحه ای طبیعی به آن می‌افزاید و باعث آرامش می‌شود. اسکراب را به آرامی به پوست خود بمالید و سپس آن را بشویید. در آخر، از یک مرطوب کننده تسکین دهنده استفاده کنید تا مزایای به دست آمده را به خوبی روی پوست خود حفظ کنید.

4٫ بخور جو دوسر

لوپز می‌گوید، افزودن یک فنجان بلغور جو دوسر به یک حمام گرم می‌تواند به طور طبیعی باعث مرطوب شدن پوست خشک شود. لوپز توضیح می‌دهد: “محصول جو دوسر خود آرامش بخش است” و به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت خود را به دست بیاورد.

5٫ عسل و جو دوسر

بلغور جو دوسر همچنین یک لایه بردار یا ماسک عالی ایجاد می‌کند. 2 قاشق غذاخوری جو دوسر را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قطره آب مخلوط کنید. کرومپتون پیشنهاد می‌کند که مخلوط را گرم کنید و سپس آن را به پوست بمالید. می‌توانید فقط برای لایه برداری و شستشو بلافاصله از آن استفاده کنید یا به مدت 15 تا 20 دقیقه به عنوان ماسک آرامش بخش و آبرسان، این ماسک را مورد استفاده قرار دهید.

6٫ روغن نارگیل

Tsippora Shainhouse، MD ، متخصص پوست در لس آنجلس، توصیه می‌کند: “روغن نارگیل در دمای اتاق جامد می‌شود، بنابراین از آن به عنوان کرم مرطوب کننده هنگام خواب یا هر زمان استفاده کنید.” “روی پاشنه‌های پا و دست ها، روغن را بمالید و سپس با جوراب‌های ضخیم یا دستکش‌های ناتلاکس آن‌ها را بپوشانید.”

7٫ کمپرس شیر

شین هاوس می‌گوید: “شیر دارای خواص ضد التهابی طبیعی است.” “همچنین حاوی اسید لاکتیک، یک لایه بردار ملایم و طبیعی است.” شین هاوس توصیه می‌کند که از این کمپرس‌ها به مدت 5 تا 10 دقیقه برای پوست خود استفاده کنید. به خصوص برای پوست تحریک شده که خارش هم دارد بسیار مفید است. اسید لاکتیک می‌تواند باعث ترک پوست ترک شود و نباید این منبع عالی را از دست بدهید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت