اهمیت استفاده از مرطوب کننده ها

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مهم ترین کاری که شما هر روز صبح باید انجام دهید، مرطوب کردن پوستتان است. با مرطوب کردن پوست، احساس خوبی به شما دست می‌دهد، اما آیا این تنها مزیت مرطوب کردن پوست است؟ مرطوب کننده‌ها می‌توانند در آینده پوست شما را شفاف، صاف و بدون چروک کند. اما اگر قانع نشدید، با ما در این مطلب همراه باشید تا با اهمیت استفاده از مرطوب کننده‌ها آشنا شوید.
.

اهمیت استفاده از مرطوب کننده‌ها در چیست؟

شاید شما هربار که خشکی در پوست خود احساس می‌کنید، به یاد استفاده از مرطوب کننده‌ها می‌افتید. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با اهمیت استفاده از مرطوب کننده‌ها به طور کامل آشنا شوید:

اهمیت استفاده از مرطوب کننده‌ها | مرطوب کننده‌ها احتمال بروز مشکلات پوستی را کاهش می‌دهند

استفاده از نوع مرطوب کننده منتاسب برای پوست شما می‌تواند به حفظ تعادل رطوبت آن کمک کند. هنگامی که پوست خیلی خشک یا خیلی چرب است، بسیاری از مشکلات پوستی شایع مانند آکنه شروع به بروز می‌کنند. به گفته متخصص پوست، دکتر تد لاین، اگر پوست شما چرب است، بهتر است به جای کرم‌ها به دنبال لوسیون باشید و سعی کنید یک مرطوب کننده با مواد لایه بردار استفاده نمایید. اما اگر پوست شما خشک است، بهتر است به سراغ مرطوب کننده‌های چرب بروید تا بتوانید چربی و رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین نمایید.

مرطوب کننده‌ها می‌توانند جای لک‌ها را کم کنند

شاید برایتان عجیب باشد اما اگر از لک‌های پوستی در عذاب هستید، می‌بایست اهمیت استفاده از مرطوب کننده‌ها را دریابید، چرا که مرطوب کننده‌ها می‌توانند جای لکه‌های پوستی را کمرنگ کنند. پوست تازه و مرطوب دارای درخشش سالم است که حتی می‌تواند هر گونه لکه‌های موجود را از بین ببرد. حتی جالب است بدانید که برخی از مرطوب کننده‌ها رنگی هستند و این یعنی شما می‌توانید مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما سازگار است. در کل باید بدانید پوست هایی که دارای رطوبت مناسب هستند، سالم تر بوده و کمتر لک و تیرگی روی آن‌ها پدیدار می‌شود.

مرطوب کننده به جوان ماندن پوست شما کمک می‌کند

حساس ترین مناطق پوست شما – صورت، گوش، گردن و قفسه سینه – خود را بیشتر از هر ناحیه دیگری ترمیم کرده و سلول‌های خود را جایگزین می‌کند. این ریزش روزانه سلول‌های پوستی باعث می‌شود که این مناطق در برابر خشکی و عناصر آسیب پذیرتر از سایر نقاط بدن باشند- در واقع، این مناطق بیشتر در معرض بروز خطرات سرطان پوست خواهند بود. لذا اهمیت استفاده از مرطوب کننده‌ها در این مناطق به گونه ای است که می‌تواند این نواحی از بدن را مرطوب کرده و از خشکی‌های بیش از اندازه جلوگیری نماید؛ در نهایت خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی کاهش میابد. کرم آبرسان کامان سری واتربمب COLLAGEN حجم 200 میلی لیتر یکی از بهترین انواع کرم‌های مرطوب کننده است که خاصیت کلاژن سازی نیز دارد. برای خرید این کرم می‌توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:

مرطوب کننده باعث رفع چین و چروک می‌شود

احساس رفع چین و چروک‌های پوستی پس از استفاده از مرطوب کننده‌ها توهم نیست. مطالعاتی که در زمینه بیماری‌های پوستی انجام شده، ناشن داده کسانی که دارای پوست مرطوب هستند، کمتر و دیرتر در معرض بروز چین و چروک پوست قرار می‌گیرند. چرا که مرطوب کننده ها، رطوبت لازم را به پوست می‌رسانند و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند. خشکی پوست حالت شکنندگی بیشتری برای پوست به همراه دارند و سبب به وجود آمدن خطوط زیادی خواهند شد.

تکمیل کننده یک حمام گرم است

بیایید واقع بین باشیم؛ یک حمام گرم بسیار عالی و لذت بخش است، اما رطوبت را از پوست شما خارج می‌کند. تنها یک دقیقه استفاده از مرطوب کننده‌ها بعد از یک حمام آب گرم، می‌تواند رطوبت از دست رفته پوست را به شما برگرداند و پوست شما را از آسیب هایی که می‌تواند طی روز متحمل شود، محافظت نماید.
.

سخن پایانی

اگر به نکاتی که در بالا گفتیم توجه نماییم، می‌توانید به راحتی لزوم و اهمیت استفاده از مرطوب کننده‌ها را دریابید. مرطوب کننده‌ها پوست را هیدراته می‌کنند و از خشکی آن‌ها جلوگیری خواهند نمود. به همین دلیل شما می‌بایست هر روز صبح پس به پوست خود مرطوب کننده بزنید و آب مورد نیاز را به آن برسانید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت