لایه بردارهای خانگی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
برای داشتن پوستی زیبا و جذاب می‌توانید به روش‌های مختلفی روی آورید که یکی از آن‌ها استفاده از لایه بردارها است. اگر نمی خواهید از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید، ما در اینمطلب روش هایی برای تهیه لایه بردارهای خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.
.

تهیه لایه بردارهای خانگی

احتمالا فکر می‌کنید تهیه لایه بردار خانگی کار وقت گیریست، اما درواقع کار نسبتا آسانی‌ست و روش موثری برای تقویت پوستتان است.
به‌ جای استفاده از محصولات گران‌قیمت مراقبت از پوست، بهره گیری ازلایه خانگی هم به همان اندازه برای پوستتان زیبایی می‌ آورد.
با این‌‌ حال که لایه بردارهای شیمیایی زیادی برای انتخاب وجود دارد، در این ‌جا دستورعمل تهیه بعضی از بهترین لایه بردارهای خانگی را به اشتراک می‌ گذاریم.
.

لایه بردارها چگونه عمل می‌‌کنند؟

لایه بردارهای شیمیایی با ورقه ورقه کردن سلول‌های مرده پوست و بیرون آوردن لایه پوستی دیگر، در نهایت پوستی سالم را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین منافذ پوست را پاکسازی می‌‌کنند و پوست را مرطوب می‌سازند. لایه ‌بردارهای شیمیایی روشی سریع و نسبتا آرام برای کمک به تغذیه پوست است.
هرچند که عبارت ” لایه‌ بردار” ممکن است زننده به ‌نظر برسد، اما این لایه ‌بردارهای صورت عموما فقط از مواد شیمیایی طبیعی، اسیدهای گرفته‌شده طبیعی، آنتی اکسیدان‌ها و مرطوب کننده‌های طبیعی برای جوان سازی پوست ساخته می‌شوند.
آن‌ها به طور همزمان در کاهش دیده ‌شدن خطوط ریز، چین و چروک، لکه‌های پوستی، جای زخم‌های آکنه و منافذ بزرگ شده کمک می‌کنند و سطح پوست را هموار کرده و لکه‌های تیره را درمان می‌نمایند.
این مقاله به شما در استفاده از بهترین لایه‌ بردار خانگی برای مشکلات پوستی مختص به خودتان کمک کند، چه برای دست یابی به صورتی جوان با پوستی زیبا با لایه برداری دست ساز و یا اصلاح چین ‌وچروک‌‌های ناهموار پوست.
بسته به نوع پوست و ترکیباتی که برای افزودن انتخاب کردید، می‌توانید لایه برداری متناسب با پوست خود تنظیم کنید. بیشتر لایه بردارهای دست ساز برای زخم‌‌های آکنه مناسبند تا با ترکیبات فعال خود، لایه پوست را تازه‌سازی کنند و جای زخم را کمتر نشان دهند.
همچنین می‌ توانید با اضافه کردن ترکیبات کلیدی مثل گلیکول اسید به لایه بردارهای شیمیایی خانگی، از آن روی نقاط تیره استفاده کنید. این مواد همچنین به صافی و شفافیت پوست کمک می‌‌کنند. دستور العمل ‌های دیگر برای زدودن پوست مرده پا، زانو و پاها مناسب اند.
.
برای تهیه لایه بردار مناسب برای پوست شما، بیایید به برخی ترکیبات عمومی که به لایه‌بردارها اضافه می‌‌شوند، نگاهی بیاندازیم:

گلیکول اسید

همه‌جا یافت می‌‌شوند، از نیشکر تا خامه ترش؛ گلیکول اسید عنصری کلیدی در لایه‌ بردارهای بسیاریست، خصوصا لایه بردارهای مخصوص لایه لایه‌ کردن پوست. این اسید بالاترین لایه پوستی را برای تازه سازی از بین می‌‌برد و نتیجه آن، جوان ‌سازی پوست است. گلیکول اسید همچنین در ماست، سرکه، سیب، تمشک ، لیمو، مرکبات و میوه‌های دیگری پیدا می‌‌شود. دسترسی آسان به آن، باعث شده تا انتخابی راحت برای تهیه لایه ‌بردار خانگی باشد.

آنتی‌اکسیدان‌ ها

آنتی‌اکسیدان‌‌ها فواید زیادی برای پوست دارند و همچنین در لایه ‌بردارهای خانگی استفاده می‌ شوند. می‌‌توانید لایه بردارهایی از میوه و آب مرکبات و توت‌ها درست کنید تا به تقویت پوست کمک نمایید. به عنوان لایه بردار خانگی، آب لیمو یا مرکبات حاوی آنتی‌اکسیدان می‌ تواند به پاک‌سازی و جوان‌سازی کمک کند. برای ملاسما، اکنه یا پوست ‌های ناهموار می‌ توانید آنتی‌اکسیدان‌‌های بیشتری اضافه کنید.

مرطوب‌ کننده‌‌های طبیعی

ترکیبات طبیعی متنوعی برای آب‌رسانی وجود دارند که می‌‌توانید به لایه ‌بردارخانگی‌تان اضافه کنید. ما آواکادو، عسل یا سفیده تخم مرغ را برای مرطوب‌سازی پیشنهاد می‌‌کنیم. مراقب باشید که برای از بین بردن پوست مرده، آب‌رسان زیاد استفاده نکنید.

آسپرین

از آسپرین برای تقویت سالیسیک اسید که به از بین رفتن آکنه ‌ها و سریاسیس کمک می‌‌کند، استفاده می‌ شود. می‌‌توانید قرص آسپرین‌ را در آب حل کرده و چند قاشق به لایه ‌بردارتان اضافه کنید.

لیمو

منبع طبیعی آنتی بیوتیک؛ آب‌ لیمو در بسیاری از لایه‌ بردارهای خانگی استفاده می‌ شود. همان طور که می‌‌دانید، لیمو خاصیت براق کنندگی دارد که آن ‌را به عنصری محبوب در ماسک‌‌های لایه‌ بردار تبدیل کرده که به درمان نقاط پیر پوست کمک می‌‌کند. لیمو و دیگر مرکبات PH بالایی دارند.

جوش شیرین

با توجه به ماهیت قلیایی آن جوش شیرین می‌تواند به عنوان خنثی کننده در لایه ‌بردار خانگی شما استفاده شود. توجه داشته باشید که اسیدهای موجود در مواد دیگر، به ویژه آب مرکبات، باعث خشک شدن یا آسیب دیدن پوست شما نمی شوند.
.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، شما به راحتی می‌توانید از مواد طبیعی اطراف خود، بهترین لایه بردارهای طبیعی را درست کنید و از آن‌ها برای داشتن پوستی زیبا و شفاف استفاده نمایید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت