همه چیز درباره ماسک طبیعی نرم کننده پوست

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
خشکی پوست همواره یکی از مشکلات اساسی به خصوص برای خانم‌ها می‌باشد که باعث می‌شود تا پوست از حالت نرم خود خارج شده و تا حدودی حالتی فر ایجاد کند زیرا خشکی پوست باعث می‌شود که فرد چهره درخشان و پوست نرمی را که حالت خوشایندی دارد از دست بدهد. طی سال‌های اخیر با ورود ماسک‌های طبیعی و گیاهی و نیز برخی ماسک‌های دارویی تا حدود زیادی مشکل نرم نبودن پوست توسط این ماسک‌ها حل شده است و امروزه شما قادر هستید با استفاده از مواد طبیعی و بسیار ساده، ماسک طبیعی نرم کننده پوست تهیه کنید که علاوه بر نرم کردن پوست می‌تواند به داشتن پوستی سالم کمک کند. استفاده از ماسک نرم کننده گیاهی نیز باعث می‌شود دیگر مشکلات استفاده از مواد شیمیایی را نداشته باشید.
.

آشنایی با ماسک طبیعی نرم کننده پوست

برای مراقبت از پوست باید در ابتدا نوع پوست خوبد را تشخیص دهیم و در ادامه بر اساس نوع آن که به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند از ماسک نرم کننده مخصوص به نوع پوست استفاده نماییم.

  1. خشک
  2. معمولی
  3. چرب

بر اساس نظر پزشکان برخلاف پوست چرب، پوست خشک برای تقویت بیشتر، به رطوبت بالا نیاز دارد. اگر پوست تان خشک باشد، باید به صورت روزانه پوست خود را تمیز، تقویت و مرطوب کنید تا وضعیت بافت آن بهبود یافته و دچار خشکی و به دنبال آن سایر مشکلات پوستی نشوید.
البته لازم به ذکر است که ماسک‌های صورت با آبرسانی به پوست، علاوه بر تمیزی پوست می‌توانند به بهبود وضعیت پوست خشک کمک کنند. پوست خشک به دلیل نداشتن رطوبت کافی حالت شفافیت و درخشندگی خود را از دست داده و در صورت عدم درمان می‌تواند مشکلات حادتری را برای پوست به خصوص در نواحی حساس مانند صورت ایجاد نماید.
.

عواقب عدم درمان پوست خشک

در صورتی که خشکی پوست به موقع درمان نشود در طولانی مدت باعث می‌شود که پوست در سنین پایین تر از حالت عادی دچار چین و چروک شده و فرد در عین کم سن و سال بودن، مسن به نظر برسد. علاوه براین از نظر پزشکی نیز پوست خشک و ترک خورده به عنوان پناهگاه میکروب‌ها مطرح می‌باشد که عفونت‌های بسیاری از جمله عفونت‌های قارچی را به وجود خواهد آورد و در صورت حاد شدن خشکی پوست می‌تواند باعث ایجاد اگزما گردد.
غدد چربی در زیر پوست قرار دارند و موجب نرمی و رطوبت پوست می‌شوند. وقتی این غدد قادر به تولید چربی کافی برای نرم و صاف کردن پوست نباشند، در این حالت به اصطلاح پوست رطوبت خود را از دست داده و خشک می‌شود.
.

عوامل ایجاد خشکی پوست

عوامل متعددی وجود دارند که باعث خشکی پوست می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به هوای سرد زمستان، کمبودهای غذایی، فاکتورهای ژنتیکی، استفاده از صابون‌های نامناسب، شنا در آب کلر دار، دوش گرفتن‌های طولانی با آب گرم، استفاده از مواد آرایشی نامناسب، مواد شیمیایی و … اشاره کرد.
از این رو برای حفظ سطح رطوبت، باید از پوست مراقبت کرد که این مراقبت هم باید علمی بوده و در عین حال به عامل ایجاد آن نیز بستگی داشته باشد. استفاده از ماسک برای نرمی پوست به شما اجازه خواهد داد تا ظاهری سالم و جوان داشته باشید. در ادامه برخی نرم کننده‌های طبیعی را برای شما معرفی می‌نماییم که برای داشتن پوستی نرم و زیبا به شما کمک خواهند کرد.

1- ماسک مرطوب کننده طبیعی نارگیل

نارگیل به عنوان یک نرم کننده طبیعی از گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. برای تهیه ماسک نرم کننده طبیعی کافی است گرد نارگیل را در شیر حل کرده چند دقیقه هم بزنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد سپس آن را بر روی صورت مالیده و چند دقیقه صبر کنید تا کامل خشک شود و بعد از خشک شدن به آرامی با آب ولرم ماسک را از روی صورت بشویید.

2- ماسک خیار آبرسان قوی

ماسک دیگری که برای نرم کردن پوست بسیار کاربرد دارد ماسک خیار و خامه است. برای تهیه این ماسک نرم کننده طبیعی کافی است آب خیار را با خامه مخلوط کرده مدت نیم ساعت این مخلوط را بر روی صورت بمالید و پس از حدود 10 الی 15 دقیقه به آرامی از صورت خود بشویید، البته نکته مهم در مورد این ماسک نرم کننده خاصیت آبرسانی است که دارد.

3- ماسک عسلی صورت

به عنوان سومین ماسک بسیار کاربردی برای نرم کردن پوست می‌توان به ماسک عسل و زرده تخم مرغ اشاره نمود. این ماسک نیز به دلیل نتایج شگفت انگیزی که بر روی پوست افراد داشته است همواره پرطرفدار بوده است. برای تهیه ماسک عسل و زرده تخم مرغ کافی است 1 قاشق سوپخوری عسل را به عنوان تحریک کننده و نرم کننده پوست با یک عدد زرده تخم مرغ  که وظیفه آبرسانی به پوست را بر عهده دارد، با یک دوم قاشق چایخوری روغن بادام  و یک قاشق سوپخوری ماست  که پوست را نرم و لطیف کرده می‌کند، مخلوط کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود مالیده و نگه دارید و بعد از گذشت این زمان به آرامی با آب ولرم بشویید.

4- ماسک عسل و روغن زیتون برای صورت

البته در میان ماسک‌های طبیعی نرم کننده پوست ماسک عسل و روغن زیتون نیز به دلیل خاصیت دوگانه آن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماسک علاوه بر اینکه باعث نرم و شفاف شدن پوست می‌شود دارای خاصیت روشن کنندگی نیز می‌باشد.
برای تهیه این ماسک نرم کننده طبیعی کافی است  دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چایخوری دارچین و مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و به خوبی مخلوط نمایید. مخلوط به دست آمده را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید تا به مدت 10 دقیقه روی پوست نگه داشته سپس به آرامی با آب ولرم شستشو دهید. بعد از شستن مخلوط از روی پوست صورت دوباره مقداری روغن زیتون به صورت خود مالیده و دوباره با آب صورت خود را بشویید. این ماسک نیز می‌تواند علاوه بر نر کردن پوست باعث روشن تر شدن آن نیز شود که به همین علت مورد استفاده بسیاری از افراد واقع می‌شود.
در کنار این ماسک‌های طبیعی نرم کننده پوست، ماسک‌های بهداشتی وجود دارد که برای تهیه آنها نیز از مواد کاملا بهداشتی در کارخانه‌های دارویی استفاده شده است که این ماسک‌ها نیز در عین تاثیر بیشتر به دلیل رعایت بهداشت و نیز تولید توسط متخصصین دارویی همواره طرفداران بسیاری دارد.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت