حقایقی درباره اثربخشی خواب در زیبایی پوست

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
وقتی صحبت از روال و روتین زیبایی شما می‌شود، خواب ممکن است نزدیکترین چیزی باشد که به چشمه جوانی مرتبط است. بدن شما هنگام چرت زدن خود را ترمیم کرده و بهبود می‌یابد و این منجر به لیست طولانی از مزایای ظاهرتان می‌شود. نکته مهم این است که به اندازه کافی خواب – 7 تا 9 ساعت با کیفیت در هر شب داشته باشید. پس از آن حقایقی درباره اثربخشی خواب در زیبایی پوست را خواهید شناخت.
مایکل بروس، متخصص خواب، می‌گوید: اگر کمتر از 6 ساعت برای خواب شبانه روزی خود وقت دارید، احتمالاً روی ظاهر شما تأثیر می‌گذارد. برای جبران آن شروع به تجربه 1 تا 3 ساعت بیشتر از چرت روزانه یا شبانه کنید و در کمتر از یک روز متوجه پیشرفت وضعیت پوست خود خواهید شد. این وضعیت را ادامه دهید و “در عرض 2 تا 3 هفته ، متوجه وضعیت به مراتب بهتر خود خواهید شد.
.

اثربخشی خواب در زیبایی پوست

1٫ چین و چروک کمتر

پوست هنگام خواب کلاژن جدید ایجاد می‌کند که از افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک‌های جلوگیری می‌کند. پاتریشیا وکسلر ، دکتر ، متخصص پوست در نیویورک می‌گوید: “این بخشی از روند ترمیم است.” کلاژن بیشتر به معنای جلوگیری از لاغر شدن پوست و چروک شدن پوست است.
با این حساب خواب کافی و راحت می‌تواند از ایجاد چین و چروک‌های پوستی شما جلوگیری موثر به عمل بیاورد.

2٫ چهره درخشان

بدن شما در هنگام چرت زدن جریان خون به پوست را افزایش می‌دهد ، این بدان معناست که با یک درخشش سالم  و جذاب روی پوست خود از خواب، بیدار می‌شوید. کمبود خواب در چهره شما می‌تواند خسته کننده ، خاکستر یا بی‌روح به نظر برسد.
بروس می‌گوید: “کمبود خواب باعث کاهش جریان خون در پوست اطراف صورت شما می‌شود.” “پوست کدر می‌شود و شما دیگر آن گونه‌های گلگون را پیدا نمی کنید.”

3٫ اثربخشی خواب در زیبایی پوست : چشمان روشن تر و کمتر پف کرده

به احتمال زیاد ، شما بعد از یک شب کاهش بیش از حد خواب مناسب، سیاهی یا کیسه‌های زیر چشم خود را خواهید داشت.
دوریس دی ، MD ، دانشیار بالینی پوست در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک می‌گوید: “چشم‌های پف کرده یکی از اولین چیزهایی است که با داشتن خواب کامل در آینه نمی بینیم.” به اندازه کافی خواب کامل داشته باشید تا از شر پف زیر چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم خلاص شوید.
.

کلام آخر

شما چه چیزهایی در خصوص اثربخشی خواب در زیبایی پوست می‌دانید که در بالا به آن‌ها اشاره نشده باشد؟ در بخش نظرات به این موارد اشاره داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت