گیاهانی برای مراقبت از پوست و مو

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
از زمان‌های بسیار قدیم ، گیاهان برای مو و پوست مفید بوده اند. بسیاری از آن‌ها سرشار از ویتامین و اسیدهای چرب هستند که مسائل سلامتی روزمره را هدف قرار می‌دهند. اما فقط به این دلیل که گیاهان جادو می‌کنند، به این معنی نیست که باید در معرض رمز و راز قرار بگیرند. مواردی را که به شما کمک می‌کنند تا بهترین حالت را داشته باشید و احساس کنید، بشناسید. در ادامه بهترین گیاهان برای مراقبت از پوست و مو را دنبال می‌کنیم.
.

بهترین گیاهان برای مراقبت از پوست و مو

1٫ آفتابگردان از بهترین گیاهان برای مراقبت از پوست و مو
ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن دانه آفتابگردان با هم همکاری می‌کنند تا طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی را هدف قرار دهند – آن‌ها محافظ خوبی در برابر چین و چروک و اشعه شدید آفتاب هستند و دارای خواص ضد التهابی برای مقابله با آکنه و بثورات هستند. به همین ترتیب ، هنگامی که روی پوست سر قرار می‌گیرد ، روغن دانه آفتابگردان می‌تواند با تحریکات رایج مانند خشکی و شکنندگی مو مقابله کند. بر روی برچسب‌های مراقبت از پوست به دنبال کلمات کلیدی مانند “اولئیک بالا” و “فشار سرد” باشید. آنها فرمول‌های خالص تر و بنابراین قوی تر را نشان می‌دهند.
2٫ کاملینا از بهترین گیاهان برای مراقبت از پوست و مو
روغن کاملینا که به صورت سرم و پاک کننده عرضه می‌شود، به عنوان نرم کننده بسیار قوی پوست عمل خواهد کرد. کاملینا مملو از امگا 3‌های مشابه ماهی قزل آلا است که تنها اسیدهای چرب بدن شما قادر به تولید به تنهایی نیست. مدتهاست که مبتلایان به اگزما و پسوریازیس از روغن گیاه کاملینا برای مرطوب سازی استفاده می‌کنند و اخیراً این ماده به عنوان یک ماده اصلی در محصولات ضد پیری تبدیل شده است.
3٫ نعناع
اگر تا به حال چیزی با اسید سالیسیلیک خریداری کرده اید – که معمولاً در درمان موضعی و لکه دار وجود دارد – با قدرت ضد آکنه نعناع آشنا هستید. این درس علمی است: نعنا به خصوص قابض است ، یعنی به اندازه کافی قدرتمند است که باعث می‌شود منافذ پوست شما منقبض شده و چربی اضافی آن خارج شود.
4٫ خلیج برگ
شما می‌توانید کارهای بسیار بیشتری را با برگ بو انجام دهید تا اینکه چند مورد را برای تهیه طعم در گلدان مخلوط بریزید. آیورودا ، یک روش پزشکی شرقی با ریشه در هند ، برگهای غنی از آنتی اکسیدان را برای درمان موهای زائد پوست و مو فرا می‌خواند. دم کرده برگ بو – یک چای قوی – می‌تواند به از بین بردن شوره سر از پوست سر کمک کند و در عین حال فولیکول‌های مو را برای رشد مجدد در آینده تقویت کند. اگر روی پوست قرار داده شود ، نه تنها ناخالصی‌ها را هدف قرار می‌دهد ، که برای درمان آکنه مفید است.
5٫ آلوئه ورا از بهترین گیاهان برای مراقبت از پوست و مو
آلوئه ورا ده‌ها سال است که بر راهرو زیبایی تسلط دارد. ژل شفاف موجود در برگهای ساکولنت برای معالجه زخم‌ها ، گزش‌ها و سوختگی‌ها مشهور است. محققان توانایی این گیاه را برای تسریع در بازسازی پوست به این قدرت شفابخشی می‌دانند. اما فراتر از آن ، این مورد در فرمول‌های ضد پیری نیز مورد علاقه است ، زیرا حاوی ویتامین‌های A ، C و E است که هر سه پوست را مرطوب نگه می‌دارند.
6٫ ریشه بیدمشک
از آنجا که بیدمشک در بسیاری از فرهنگ‌ها نفوذ عمده ای دارد ، با تعدادی نام شناخته می‌شود: قوس قوس ، خاردار خاردار ، دکمه‌های کاکلی. روغنی که از ریشه به دست می‌آید، پوست سر را با اسیدهای چرب تغذیه می‌کند و گردش خون را تقویت می‌کند و به نوبه خود رشد مو را تقویت می‌کند.
7٫ گل سرخ از بهترین گیاهان برای مراقبت از پوست و مو
وقتی صحبت از مزایای روغن گل سرخ می‌شود ، سه As را بخاطر بسپارید: ضد باکتری ، ضد التهاب و آنتی اکسیدان ها. اولین مورد آن را به عنوان ماده خوبی در شستشوی صورت ایجاد می‌کند ، زیرا در پاک سازی پوست و مقابله با آکنه موثر است. و گرچه بیشتر افراد گل رز را با رنگ سرمه ای عمیق مرتبط می‌دانند ، اما خاصیت ضدالتهابی گلها باعث می‌شود که پوست شما برعکس باشد. روغن گل سرخ می‌تواند قرمزی را تسکین داده و روزاسه را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌ها ، یعنی ویتامین C ، آسیب آینده در اثر آفتاب و سایر رادیکال‌های آزاد را هدف قرار می‌دهند.
8٫ عصاره فندق
عصاره فندق جادوگر را به عنوان یک جادوی سیاه در نظر بگیرید: این ماده از درختچه ای به همین نام می‌آید و صاحبان زیبایی آن را به دلیل توانایی در کاهش دایره‌های زیر چشم دوست دارند. از آنجا که این مایع به عنوان یک قابض ملایم عمل می‌کند، رگ‌های خونی زیر چشم شما را منقبض کرده، که باعث کاهش پف و تغییر رنگ می‌شود. همچنین به عنوان یک تونر و پاک کننده آرایش نیز رونق دارد.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت