بهترین و سریع ترین روش پاک کردن آرایش

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
همه یک شروع تازه را دوست دارند. اگر می‌خواهید با پوست تمیز و درخشان از خواب بیدار شوید، باید هر شب پیش از رفتن به تخت خواب کاملا آرایش خود را پاک کنید. شما با پاک کردن آرایش شب هنگام، پوست خود را برای بازسازی و تجدید آماده می‌کنید. خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به خشکی پوست، آکنه و حتی چین و چروک ناشی از شکستگی کلاژن شود – و این کاری است که جامانده مواد آرایشی روی صورت شما انجام می‌دهند. پاک نکردن آرایش چشم باعث ایجاد مشکلات خاص خود از جمله عفونت چشم، سوزش چشم ، ریزش مژه و مژه‌های شکسته می‌شود. پاک کردن آرایش هر شب یکی از ضرورت‌های مراقبت از پوست محسوب می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش پاک کردن آرایش آشنا شوید.

پاک کردن آرایش

خانم‌ها آرایش می‌کنند تا زیبایی‌های چهره خود را دوچندان کنند. اما باقی گذاشتن مواد آرایشی روی صورت می‌تواند اثرات مخربی روی پوست و چهره آن‌ها داشته باشد. درست به همین دلیل است که باید نکات مهم پاک کردن آرایش را بدانیم تا بتوانیم به خوبی تمامی آثار مواد شیمیایی روی پوست را از بین ببریم:

کار خود را با استفاده از پاک کننده‌های آرایش شروع کنید

پاک کننده روزانه می‌توانند کرم پودرها و رژ گونه شما را پاک کنند. آن را به صورت خود زده و ماساژ دهید و 15 ثانیه صبر کنید. خط مو را زیر چانه و اطراف گوش خود فراموش نکنید. سپس با یک دستمال پنبه ای مرطوب و سفید آن را از روی صورت خود پاک کنید. به پاک کردن صورت خود تا زمانی ادامه دهید که روی پنبه‌های سفید، هیچ گونه ردی از کرم پودر و رژ گونه رنگی نباشد.

با پوست خود با ملایمت رفتار کنید

روند پاک کردن آرایش شما باید ملایم باشد و هرگز نباید پوست خود را دچار کمبود آب یا تحریک کنید. استفاده از روغن‌های تمیز کننده که پوست را خشک نمی کنند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک کردن آرایش است. به کمک انگشات دست، مقدار كمی روغن را روی حاشیه صورت، ابروها و لب‌های خود بزنید و سپس آن را به آرامی در تمام صورت خود رسانده و ماساژ دهید. این روغن‌ها پوست شما را نرم کرده و به آرامی مواد آرایشی روی پوست را سست می‌کنند. بنابراین مجبور نخواهید بود با فشارهای سخت روی پوست، آرایش را از صورت خود پاک کنید. یک پنبه مسطح و نرم بردارید و کمی روغن تمیز کننده روی آن بریزید و مجدد پوست خود را به آرامی به کمک آن تمیز کنید. توجه داشته باشید که پنبه را تنها در یک جهت بکشید تا رنگ‌ها به این طرف و آن طرف پخش نشوند و در نهایت فرایند تمیز کردن آرایش به خوبی صورت گیرد.

برای پاک کردن آرایش از بخار آب استفاده کنید

قبل از شست و شو و تمیز کردن آرایش، می‌توانید از مزیت بخار آب استفاده نمایید. ظرفی را از آب داغ پر کنید و صورت خود را به مدت 2 دقیقه در بخار ساطع شده از آن قرار دهید. بخار آب منافذ پوست شما را باز کرده و آرایش را سست می‌کند و در این حالت شما می‌توانید به آسان ترین شکل ممکن مواد آرایشی را از روی صورت خود پاک کنید. شما حتی می‌توانید یک قطره از روغن اسانس اسطوخودوس برای آرامش بخش اضافی به آب اضافه کرده تا به این صورت به درمان جوش‌های روی صورت خود نیز کمک شایانی نمایید.

به چشم هایتان توجه زیادی داشته باشید

ریمل و خط چشم از جمله لوازم آرایشی هستند که معمولا به سختی پاک می‌شوند. مسلما شما دوست ندارید حین پاک کردن آن ها، دور چشم حساس خود را سیاه کنید. برای پاک کردن این مواد از روغن‌های مخصوص استفاده نمایید. پنبه‌های آرایشی تمیز و لطیف را به روغن آغشته کنید و به آهستگی دور چشم و روی مژه‌های خود بزنید. پنبه‌ها را روی چشم‌های خود قرار داده و چشم هایتان را برای مدت 10 ثانیه ببندید. با این کار ریمل و خط چشم به راحتی سست شده و از چشم شما جدا می‌شوند.

روغن‌های اضافی روی صورت خود را تمیز کنید

بعد از اینکه آرایش چشم خود را پاک کردید، یک پنبه خشک دیگر برداشته و چشم‌های خود را تمیز کنید تا مطمئن شوید که هیچ ردپایی از محصولات شیمیایی روی چشم شما باقی نمانده و توانسته اید آرایش را به طور کامل پاک کنید. این کار باعث می‌شود شما در روز بعد چشم هایی شاداب داشته باشید و زیر چشم هایتان گود نشود.

برای از بین بردن رژ لب‌های طولانی و استفاده از یک پاک کننده آرایشی بر پایه روغن استفاده کنید

یک پد پنبه خیس شده در مایع پاک کننده می‌تواند اکثر رژلب‌ها را از بین ببرد. شما به فرمول روغنی فقط در صورتی نیاز دارید که رژ لب با ماندگاری بالا بوده یا پر رنگ باشد.

از دستمال مرطوب کودک استفاده نکنید

برخی از خانم‌ها برای پاک کردن آرایش از دستمال مرطوب کودک استفاده می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که دستمال مرطوب برای پوست حساس کودک ساخته شده و در نتیجه می‌تواند برای پوست آن‌ها نیز موثر باشد. اما حقیقت این است که روی پوست کودک هیچ گونه مواد آرایشی وجود ندارد؛ درواقع این دستمال‌ها نمی توانند پوست را از مواد آرایشی پاک کنند، چرا که برای زدودن آرایش از روی صورت، به مواد خاصی نیاز است.
.

بعد از پاک کردن آرایش چه کنیم؟

اکنون که آرایش خود را به آرامی از بین برده اید و پوست خود را تمیز کرده اید، می‌توانید از هر نوع تونر، مرطوب کننده یا سرمی که دوست دارید، استفاده نمایید. در این حالت هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، پوستی آماده و شاداب خواهید داشت.
.

سخن پایانی

پوست شما از هر نوعی که باشد، باید شب پیش از رفتن به تخت خواب، تمامی مواد آرایشی را از روی آن پاک کرده باشید. تنها در این صورت است که شما می‌توانید صورتی زیبا و شاداب داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت