بهترین روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی کدامند؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
همه افراد دوست دارند پوستی زیبا و شاداب داشته باشند. با بالا رفتن سن متاسفانه شادابی و طراوت پوست از بین می‌رود و کم کم خط و خطوطی روی چهره پدیدار می‌شود. لذا بسیاری از افراد به راه هایی برای جوانسازی پوست روی می‌آورند که جراحی یکی از آن‌ها است. اما خیلی‌ها به دنبال استفاده از روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی هستند. این روش‌ها کدامند؟ با ما در این مطلب همراه شوید تا با روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی آشنا شوید.

روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی

برای جوانسازی پوست روش‌های مختلفی وجود دارند که البته برخی از آن‌ها کاملا برای این منظور پاسخگو هستند. اما اگر شما از عمل جراحی می‌ترسید و می‌خواهید بدون این روش پوستی جوان، زیبا و شاداب داشته باشید، می‌توانید از این روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی استفاده نمایید:

– استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های حاوی مواد مغذی

یکی از عواملی که شادابی و طراوت را از پوست انسان می‌گیرد، از دست دادن مواد مغذی توسط پوست است. هنگامی که پوست شما مواد مغذی دریافت نمی کند، چروکیده و خشک می‌شود و رفته رفته ردپای سن روی صورت می‌نشیند. برای جوانسازی پوست بدون جراحی، شما می‌توانید از لوسیون‌ها و کرم هایی که حوادی مواد مغذی و ویتامین هایی مانند ویتامین E، C و رتینوییدها هستند استفاده کنید. این کرم‌ها می‌توانند تا حد زیادی در جوانسازی و رفع عیوب پوست موثر واقع شوند.

– تغذیه صحیح

آیا می‌دانید که تغذیه بد و ناصحیح می‌تواند روی شادابی پوست شما تاثیر بگذارد؟ برای آنکه طراوت را به پوست خود بازگردانید حتما به یک مشاور تغذیه و یا دکتر پوست مراجعه کنید تا لیستی از خوراکی هایی که برای پوست مقوی هستند را به شما معرفی کنند. اما در کل برای شادابی بخشیدن به پوست، مقدار زیادی آب بنوشید، مصرف سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید، از خوردن بیش از اندازه فست فود خودداری کنید، مرکبات، ماهی تن، سیب زمینی شیرین، اسفناج، تخمه کدو تنبل و … همگی از مواد مغذی هستند که برای پوست شما مفید خواهند بود.

– تهیه ماسک‌های خانگی برای جوانسازی پوست بدون جراحی

یکی دیگر از کارهایی که برای جوانسازی پوست می‌توانید انجام دهید، تهیه ماسک‌های مغذی پوست است. ماسک خیار، ماسک آووکادو، ماسک تخم مرغ، ماسک ماست و … همگی از جمله ماسک هایی هستند که می‌توانند شادابی، جوانی و لطافت را به پوست شما بازگردانند. اگر از جراحی پوست می‌ترسید، به شما پیشنهاد می‌کنیم هفته ای چند بار این ماسک‌ها را درست کرده و روی صورت خود قرار دهید تا نتایج شگفت انگیز آن‌ها را مشاهده نمایید. بدون تردید این ماسک‌ها می‌توانند تاثیرات شگفت انگیزی روی پوست شما داشته باشند.

– ماساژ صورت موثر در جوانسازی پوست

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای جوانسازی پوست بدون جراحی انجام دهید، ماساژ صورت و ورزش دادن آن است. البته توجه داشته باشید که ماساژ صورت باید اصولی و قاعده مند باشد تا به درستی تاثیرات شگرف روی صورت شما بگذارد.

ورزش کردن موثر در جوانسازی پوست

علاوه بر ماساژ صورت، ورزش کردن به صورت منظم به شما کمک می‌کند تا پوستی شاداب، کشیده و جوان داشته باشید. علاوه بر این شما با ورزش کردن سلامتی بدن خود را نیز تضمین می‌کنید. برنامه‌های ورزشی رابه صورت منظم به عادات خود بیفزایید تا شاهد بهترین نتایج باشید.
علاوه بر موارد فوق، برای جوانسازی پوست بدون جراحی، روش‌های کم تهاجمی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها یز استفاده کنید:

– تزریق ژل یکی از روش‌های جوانسازی پوست

یکی از روش‌های کم تهاجمی جوانسازی پوست، تزریق ژل و چربی به پوست است. هنگامی که پوست شما چروکیده شده و شادابی خود را از دست می‌دهد، شما می‌توانید با تزریق ژل‌های باکیفیت و یا چربی که از بدن شما گرفته می‌شود، پوست خود را صاف و بدون چروک کنید. این کار به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیاز به بیهوشی ندارید.

– لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت را می‌توانیم از جدیدترین شیوه‌های کم تهاجمی جوانسازی پوست بنامیم. در این روش، متخصصین فیبرهای نازکی را وارد پوست می‌کنند تا درون لایه‌های عمیق پوست قرار گیرد. سپس لیزرهای مادون قرمز از طریق این فیبرها پوست را تحریک کرده تا کلاژن سازی کنند. از طرفی این کار چربی‌های اضافی را نیز ذوب می‌کند و در نتیجه افتادگی پوست کم شده و پوست جوان و سفت می‌شود.

– هایفوتراپی

در این روش به جای استفاده از اشعه‌های مادون قرمز، از امواج فراصوت استفاده می‌کنند. در هایفوگرافی، امواج را به شکلی متمرکز به سطح و لایه ای از پوست می‌فرستند تا تحریک شده و کلاژن سازی را آغاز نمایند. در نهایت اینکلاژن سازی سبب کاهش چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست می‌شود.

– کربوکسی تراپی برای جوانسازی پوست

همان طور که از نام آن پیداست، در این روش، گاز دی اکسید کربن را به زیر پوست تزریق می‌کنند. در این حالت غلظت گاز دی اکسید کربن در منطقه تزریق شده گاز، افزایش پیدا می‌کند و برای آنکه پوست و یا آن نقطه از بدن تجمع دی اکسید کردن جبران شود، بدن خونرسانی به آن نقطه را افزایش می‌دهد. خونرسانی سبب ترمیم سلول‌های بدن شده و پوست را جوان و شاداب می‌کند.
.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست بدون جراحی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. اگر پوست شما چروکیده شده و پای جوانی از صورت شما رفته است، می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید و شادابی را به پوست خود بازگردانید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت