ال ای دی تراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
جوانسازی و حفظ زیبایی پوست برای همه افراد مهم است چرا که پیر و چروکیده شدن‌پوست است که جوانی را از چهره می‌گیرد. از این رو افراد برای دستیابی و حفظ زیبایی پوست خود به روش‌های مختلفی روی می‌آورند که یکی از این روش‌ها ال ای دی تراپی است. اما آیا می‌دانید ال ای دی تراپی چیست؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا با این روش جوانسازی پوست آشنا شوید.

ال ای دی تراپی

برای آنکه بتوانید پوستی جوان، شاداب و باطراوات داشته باشید، می‌توانید از روش‌های مختلف درمانی استفاده نمایید که یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، ال ای دی تراپی است.
ال ای دی تراپی یکی از روش‌های نوین برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود. این روش طرفداران زیادی دارد و برای زیبایی پوست صورت و سایر نواحی بدن کاربرد دارد. در این روش با تقویت عضلات پوست، طراوت و نشاط به پوست بازگردانده شده و آثار پیری از پوست دور می‌شود.
در ال ای دی تراپی یا دیود درمانی که از تابش نور که یک روش درمانی برای پوست است، از طول موج‌های مختلفی از نور، از جمله قرمز و آبی استفاده می‌کنند.
.

کارکرد ال ای دی تراپی

کلاژن هایی که درون پوست قرار دارد، از پیر و چروکیده شدن پوست حلوگیری می‌کند. قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید، مواد آرایشی و … همگی سبب آسیب رسیدن به کلاژن‌های پوست می‌شوند. اما LED تراپی روشی است که به افزایش میزان کلاژن پوست می‌انجامد. در این روش دیودها، امواج نور کم انرژی را به پوست می‌تابانند تا به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کنند. این انواج تابیده شده پوست را تحریک کرده و واکنش هایی در آن رخ می‌دهد تا روند طبیعی خود را برای زیباسازی پوست از سرگیرد. در این روش گرمای مطلوبی روی پوست احساس می‌شود و کمترین آسیبی به پوست نمی رساند.
.

مزایای استفاده ال ای دی تراپی چیست؟

برخلاف سایر انواع نور درمانی، LED تراپی حاوی اشعه ماوراء بنفش نیستند. بنابراین، این روش درمانی برای استفاده منظم و مداوم بی‌خطر محسوب می‌شوند.
نور درمانی یا ال ای دی تراپی در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی و جلوگیری از پیری مانند روش‌های شیمیایی، درم ابریژن و لیزر درمانی باعث سوختگی نمی شود و همچنین می‌تواند برای همه رنگ‌ها و انواع پوست بی‌خطر باشد.
اگر پوست شما دارای آکنه است و یا دچار بثورات پوستی هستید، نباید از نور درمانی استفاده کنید.
عوارض جانبی استفاده از این روش بسیار نادر است، اما ممکن است ال ای دی تراپی شامل التهاب، قرمزی و بثورات می‌شود.
.

ال ای در تراپی برای چه مواردی کاربرد دارد؟

از این روش که یکی از روش‌های غیرتهاجمی جوانسازی پوست است، می‌توان برای درمان تعدادی از مشکلات پوستی استفاده نمود. به عنوان مثال اگر نشانه‌های پیری و چروکیده شدن روی پوست شما نشسته است، می‌توانید با خیالی آسوده این روش را برگزینید تا با تحریک پوست، سبب رشد مجدد سلول‌های سالم در پوست خود شوید.
از سوی دیگر خوب است بدانید که ان روش می‌تواند برای درمان جوش‌ها نیز بسیار کارآمد باشند. در این روش با تحریک پوست، جریان خون در پوست افزایش یافته و کلاژن سازی صورت می‌گیرد.
LED تراپی می‌تواند کک و مک‌ها و لک‌های روی پوست را درمان کند. همچنین خوب است بدانید که در این روش شما می‌توانید نواحی تیره پوست را نیز روشن کنید.
.

مراحل درمانی

LED تراپی در هر جلسه چیزی حدود 20 دقیقه به طول می‌انجامد و شما می‌بایست هر هفته به مدت 10 هفته مدوم این کار را انجام دهید. بعد از این 10 هفته سپس تنها هر چند ماه یک بار نیاز به استفاده از این روش خواهید داشت.
دستگاه‌های خانگی ال ای دی تراپی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید، اما باید بدانید که نتیجه این دستگاه‌ها ممکن است چندان چشمگیر نباشد.

اثرات

طی استفاده از این روش، شما شاهد بهبود وضعیت پوست خود خواهید بود و رفته رفته پوستی جوانان و شاداب خواهید داشت. البته برای حفظ نتایج درمانی بهتر است روش‌های دیگر مراقبت از پوست را نیز به کار بگیرید. همان طور که گفته شد استفاده از دستگاه‌های خانگی کمی موثر خواهد بود اما از آنجایی که در این دستگاه‌ها از فرکانس‌های پایین تری استفاده می‌شود، آن نتیجه ای که مد نظر دارید را کسب نخواهید کرد.
.

سخن پایانی

با توجه به آنچه که در بالا گفتیم، در ال ای دی تراپی شما می‌توانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید. البته بهتر است برای بهره گیری فوق العاده از این روش، سایر راه‌های درمانی و مراقبت از پوست را نیر به کارگیرید تا بتوانید شاهد نتایج بسیار خوبی از این روش درمانی باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت