طرز تهیه و ساخت شامپو بدن خانگی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
برای حمام کردن و شستن بدن، شما گزینه‌های مختلفی را پیش روی خود خواهید داشت. اما شاید هیچ کدام از آن‌ها به اندازه شامپو بدن نتوانند پوست شما را تمیز کنند. از طرف دیگر یک شامپو بدن خوب می‌تواند پوست شما را شاداب و جوان نماید. در این مطلب ما به شما طرز تهیه و ساحت شامپو بدن خانگی را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ساخت شامپو بدن خانگی

برای ساخت شامپو بدن خانگی، شما می‌توانید از اسانس‌های درمانی بی‌ضرر استفاده کنید، اسانس هایی که می‌توانند پوستی نرم و لطیف به شما هدیه دهند. در این شامپو بدن‌های خانگی رد پای هیچ ترکیب شیمیایی را نخواهید دید و شما می‌توانید از بهترین ترکیبات برای درست کردن آن استفاده نمایید.
اسانس هایی که برای ساخت شامپو بدن خانگی به آن نیاز دارید و یا اینکه می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید، به شرح زیر هستند:

عصاره اسطوخودوس

یکی از بهترین عصاره هایی که می‌توانید برای ساخت این شامپو بدن در خانه از آن استفاده نمایید، اسطوخودوس است. این عصاره خواص بسیار زیادی دارد و می‌تواند در ترکیب شامپو بدن، پوستی شاداب به شما هدیه دهد. از طرفی دیگر اسطوخودوس خاصیت ضدباکتریایی داشته و می‌تواند با نفوذ به تمام منافذ بدن، آن‌ها را پاک کرده و باکتری‌ها را از پوست تن بزداید.

ساخت شامپو بدن خانگی با عصاره بابونه

این عصاره برای پوست بی‌ضرر است و می‌تواند تحریکات پوست را کاهش دهد. به علاوه، دارای برخی خواص درمانی منحصر به فرد است؛ برای مثال، بابونه خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد. علاوه بر این موارد، سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و همچنین عطر ملایم و دلنشینی دارد.

اسانس شمعدانی عطری

این اسانس، عالی ترین گزینه برای تهیه شامپوی دست ساز است. مصریان باستان برای براق شدن پوستشان از این اسانس استفاده می‌کردند. علاوه بر این، در درمان آکنه، کاهش التهاب، تسکین ضایعات و همچنین متعادل کردن سطح هورمون‌های بدن موثر است.

شامپو بدن خانگی با عسل خام

علاوه بر ضد باکتریایی بودنش می‌تواند درخششی مثل افراد جوان و شاداب به شما هدیه بدهد. افزودن این ماده به اجزای تشکیل دهنده، می‌تواند چهره شما را زیبا کند.( عسل خام منحصر به فرد ترین مایع شیرینی است که زنبورها از شهد فشرده گل‌ها تولید می‌کنند. عسل خام واقعی از کندو می‌آید و یک اَبَر خوراکی قدرتمند شیرین کننده است که توسط یکی از شگفت انگیزترین موجودات کره زمین یعنی زنبور عسل درست می‌شود. به هیچ وجه حرارت ندیده و پاستوریزه و فراوری نشده است.)

ویتامین E

این ویتامین از تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن ممانعت می‌کند. همچنین می‌تواند علایم پیری از جمله چروک‌های پوست را کاهش دهد.

اسانس جوجوبا

علاوه بر مقابله با آکنه، این ماده ارزشمند می‌تواند به کنترل التهاب و قرمزی پوست کمک کند.
برای تهیه این شامپو بدن به این طریق عمل نمایید:
کاسه ای بزرگ آورده و یک فنجان آب را با یک چهارم فنجان عسل، 30 قطره از اسانس‌های اسطوخودوس، عشاره شمعدانی عطریو بابونه، دو سو فنجام صابون روغن زیتون مایع، 2 قاشق چای خوری عصاره جوجوبا و یک قاشق چای خوری ویتامین e را درون آن ریخته و خود با هم ترکیب کنید. شما می‌توانید این مخلوط را درون ظرف و یا بطری مناسب ریخته و از آن استفاده نمایید.
.

سخن پایانی

تهیه یک شامپو بدن خانگی به شما کمک می‌کند تا ضمن شست و شوی پوست خود، عصاره‌ها و مواد مغذی به پوست خود برسانید و در نتیجه شاهد پوستی زیبا و شاداب باشید. همان طور که می‌دانید، شامپوهای بدن می‌توانند بهتر از صابون پوست را تمیز کرده و آلودگی را از آن بزدایند. درست به همین دلیل است که امروز بسیاری از افراد به استفاده از شامپوهای بدن روی آورده اند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و مایلید تا به جای استفاده از مواد شیمیایی، شامپوهای خانگی را امتحان نمایید، از این دستورالعمل‌ها استفاده کرده و خود در منزل، شامپو بدن مورد نیازتان را درست نمایید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت