تکنیک‌های مراقبت از پوست در زمستان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
اگر می‌خواهید تکنیک‌های مراقبت از پوست در زمستان را به درستی شناخته و از این تکنیک‌ها در جهت حفاظت از سلامت پوست خود استفاده کنید، این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.
.

مراقبت از پوست در زمستان

  1. پوست خود را در مجاورت مستقیم بادهای بسیار خنک و تند قرار ندهید. به این منظور حتما از شال گردن، ماسک و مانند آن‌ها استفاده کرده و زمانی که باد تند و خشک می‌وزد، پوست صورت خود را بپوشانید. این باعث می‌شود که از خشکی پوست شما جلوگیری موثری به عمل آورده و آسیب نبیند.
  2. از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید. اما این که چه کرم مرطوب کننده ای برای پوست شما مناسب است، پیش از هر چیزی به این بستگی خواهد داشت که پوست شما چه زمینه ای داشته، خشک، چرب یا مختلط باشد. به یاد داشته باشید که برای پوست‌های چرب، استفاده از کرم هایی که دارای چربی زیادی باشند، مضر خواهد بود و لازم است که حتما از کرم‌های فاقد چربی مرطوب کننده استفاده کنید.
  3. ضدآفتاب را فراموش نکنید. هرگز بر این تصور نباشید که چون در فصل زمستان به سر می‌بریم، نیازی به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نیست و اتفاقا میزان آسیب رسانی اشعه‌های مضر نور خورشید در این فصل از سال نیز کاملا قابل توجه بوده و نباید صرفا چون آفتاب را آن قدرها تند نمی بینیم، از استفاده ضدآفتاب‌ها چشم پوشی کنیم. تنها لازم است که ضدآفتاب انتخابی خود را از درجه SPF پایین تری انتخاب کنید.
  4. از بخور آب بهره مند شوید. در فصل زمستان و برای مراقبت از پوست در زمستان می‌توانید از بخور آب گرم استفاده کرده و خشکی پوست را به این شکل برطرف سازید. این برای آن دسته از افرادی که از خشکی پوست رنج برده یا پوست معمولی دارند، بسیار کمک کننده خواهد بود.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت