نکات مهم مراقبت از پوست در بهار

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
بهار زمان تجدید است: بیرون آمدن پرندگان، شکوفه دادن گل‌ها و پوست شما از یک پیله مرطوب شدید و زمستانی بیرون می‌آید. بعد از ماه‌ها تناوب هوای گرم و خشک و سرد، این بهار است که تغییراتی را برای پوشت شما به همراه خواهد داشت. اگر می‌خواهید در بهار پوستی یبا و شفاف داشته باشید، می‌توانید از این نکات مراقبت از پوست در بهار استفاده نمایید. با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

مراقبت از پوست در بهار

درست است که از فرارسیدن فصل بهار، مدتی گذشته است، اما هنوز هم فرصت برای استفاده از نکات مهم مراقبت از پوست در بهار باقی مانده است. در این فصل شما می‌توانید پوست خود را درخشان کرده و سبب شادابی آن شوید. اما چگونه؟

پوست خود را لایه برداری کنید

اولین قدم برای مراقبت از پوست در بهار، لایه برداری آن است. اگر شما مدت‌ها است این کار را نکرده اید و یا به دلیل خشکی هوا در زمستان، لایه برداری پوست را کنار گذاشته اید، اکنون نوبت آن است که به کمک یک لایه بردار خوب، این کار را انجام دهید. حتی اگر پوست صورت شما مدام در حال بازسازی خود باشد، اما یک لایه برداری خوب به شما کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوستتان را از بین ببرید و پوستی شاداب و جوان داشته باشید. بهترین راه لایه برداری پوست این است که یک دوش حمام آب گرم بگیرید و سپس از یک لایه بردار خوب استفاده نمایید. آن را به تمام نقاط پوست و بدن و به خصوص جاهایی که پوست‌های ضخیمی دارند، بزنید. البته توجه داشته باشید که اسکراب بدن با اسکراب صورت متفاوت است، به همین دلیل برای این دو ناحیه می‌بایست اسکراب‌های متفاوتی خریداری نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا پوستی صاف و جوان داشته باشید.
.

برای مراقبت از پوست در بهار ، بدنتان را هیدراته کنید

به نظر می‌رسد که نوشیدن آب به مقدار کافی، جز رژیم‌های غذایی باشد. اما حقیقت این است که هیدراته کردن بدن، نه تنها به رژیم غذایی شما کمک می‌کند، بلکه سبب شفاف شدن پوست شما نیز خواهد شد. هیدراته کردن بدن واقعا باعث شگفتی برای بدن شما می‌شود! اندام‌های شما برای عملکرد نیاز به هیدراتسیون دارند و پوست شما بزرگترین اندام بدن شما است. هرچه آب بیشتری بنوشید، خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست کمتر خواهد بود.
.

از کرم‌های ضد آفتاب حتی در روزهای ابری استفاده کنید

ضد آفتاب تنها مختص به روزهای آفتابی کنار ساحل نیست، بلکه شما می‌بایست برای مراقبت از پوست در بهار، حتی در روزهای ابری نیز کرم ضدآفتاب به پوست خود بزنید. چرا که در روزهای ابری هنوز هم اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید می‌توانند به پوست شما آسیب وارد کنند. کرم ضدآفتاب رنگی الارو یکی از بهترین انواع کرم‌های ضد آفتاب است که می‌توانید خریداری کنید. برای تهیه این کرم با قیمت مناسب روی لینک زیر کلیک نمایید:
.

میوه و سبزیجات تازه میل کنید

علاوه بر نوشیدن آب، یکی دیگر از بهترین کارهایی که می‌توانید برای هیدراته کردن بدن خود انجام دهید، خوردن میوه و سبزیجات تازه است. میوه و سبزیجات تازه می‌توانند یک میان وعده خوشمزه باشند ضمن آنکه ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را به بدن شما می‌رسانند. با این کار شما موادی را بدن خود می‌رسانید که پوست خاصیت ارتجاعی خود را حفظ نماید. به این معنی که می‌تواند به مبارزه با علائم پیری کمک کند. غذاهای عالی برای داشتن پوست سالم شامل کاهو، کلم بروکلی، گریپ فروت، هویج، سیب و هندوانه خواهند بود. مطالعات نشان داده‌اند که به ویژه مرکبات برای سلامتی پوست بسیار مفید است.
.

از مرطوب کننده‌ها استفاده نمایید

درست است که این کار را در زمستان نیز انجام می‌دادید، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از مرطوب کننده‌ها را در فصل بهار، با مرطوب کننده‌های سبک تر نیز ادامه دهید. با این کار شما می‌توانید ضمن حفظ چربی پوست، از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.
.

مراقبت از پوست در بهار | ورزش کنید

ورزش باعث افزایش جریان خون می‌شود که به حفظ سلول‌های سالم پوست کمک می‌کند. سلول‌های پوست شاداب، پوستی شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای انجام حرکات ورزشی، لازم نیست که حتما به باشگاه بروید. می‌توانید نیم ساعت در طول روز پیاده روی کنید و یا درون خانه، نیم ساعت از روز را به یوگا کردن اختصاص دهید.
.

ابزارهای آرایشی خود را تمیز کنید

این کار البته مختص مراقبت از پوست در بهار نیست، بلکه شما باید همواره ابزارهای آرایشی خود را تمیز نگه دارید. برس‌ها و اسفنج‌ها می‌توانند به راحتی باکتری‌ها و آلودگی‌ها را حتی بدون اینکه چشم قادر به دیدن آن‌ها باشد را درون خود نگه دارند. بعد شما با هربار استفاده از این ابزار، به پوست خود آسیب وارد می‌کنید. برس‌ها و ابزارهای آرایشی خود را به آرامی با پاک کننده‌های طبیعی بشویید و 24 ساعت صبر کنید تا کامل خشک شوند. این کار را هر از چندگاهی انجام دهید تا از پاکیزه بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.
.

مواد اولیه ابزارهای شوینده را بررسی کنید

شاید برایتان عجیب باشد، اما هر شوینده ای برای پوست شما مناسب نیست. البته این نکته را نباید تنها به نکات مهم مراقبت از پوست در بهار اختصاص دهیم، بلکه شما همواره باید از شوینده هایی که استفاده می‌کنید، اطمینان داشته باشید. محصولات تمیز کننده ای که در خانه خود استفاده می‌کنید، می‌توانند به هوا منتقل شده و از آنجا جذب پوست شما شوند. پوست شما در معرض هر یک از این مواد سمی، می‌تواند به سرعت آسیب هایی ببنید. به همین دلیل بهتر است تا جایی که امکان دارد، از شوینده‌های طبیعی و ارگانیک مانند سرکه و جوش شیرین استفاده نمایید تا کوچک ترین آسیبی به پوست خود وارد نسازید.
.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، مراقبت از پوست در بهار شامل نکات کوچک اما بسیار مهم است که گاهی اوقات به دست فراموشی سپرده می‌شوند. با به خاطر داشتن این نکات، سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ نمایید و در نهایت از پوست شفاف و جوان خود لذت ببرید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت