اسکراب‌های خانگی پوست خشک

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
قبل از اینکه به دنبال لایه بردارها و اسکراب‌های تجاری بروید، در اینجا چند اسکراب‌های خانگی پوست خشک آورده شده است که می‌توانید در خانه امتحان کنید. این لایه بردارها که  با استفاده از مواد طبیعی تهیه شده‌اند ، برای پوست لطیف بوده و همچنین ایمن و به صرفه هستند.

اسکراب‌های خانگی پوست خشک

برای رفع فوری پوست خسته، از این اسکراب‌های صورت آسان برای  احیا ، جوان سازی و طراوت صورت استفاده کنید. دکتر رینکی کاپور ، متخصص زیبایی پوست و جراح ، متخصص کلینیک زیبایی معتقد است که قهوه برای پوست بسیار مناسب است. “فواید قهوه فقط به عنوان یک نوشیدنی محدود نمی شود. قهوه همچنین از بسیاری جهات یک ماده مهم در مراقبت از پوست است. این ماده آکنه را کاهش می‌دهد ، با افزایش سطح کلاژن با علائم پیری مقابله می‌کند ، از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند ، آسیب خورشید به پوست را کاهش می‌دهد ، سلولیت را کاهش می‌دهد ، تیرگی زیر چشم را کاهش می‌دهد ، التهاب را کاهش می‌دهد ، جریان خون را برای پوست روشن و سفت بهبود می‌بخشد ، قدرت مو را بهبود می‌بخشد. “
.

چطور اسکراب خانگی قهوه درست کنیم؟

کافئین موجود در قهوه گردش خون را بهبود می‌بخشد و پوست را تحریک می‌کند تا به درخشندگی و جوانی بیشتری ببخشد. علاوه بر این ، این ماده حاوی آنتی اکسیدان است ، از آسیب UV جلوگیری کرده و از کاهش رطوبت جلوگیری می‌کند.
1٫ سه قاشق چای خوری قهوه تازه آسیاب شده را به همراه نصف فنجان ماست مخلوط کنید.
2٫ اگر پوست شما خشک است ، ماست را با شیر پرچرب جایگزین کنید.
3٫ این مواد در مخلوط کن مخلوط کنید و بگذارید پنج دقیقه کنار بماند.
4٫ هنگامی که مخلوط غلیظ شد ، یک قاشق چای خوری عسل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
5- این ترکیب را حدود 8 تا 10 دقیقه با حرکات دایره ای به بالا به صورت و صورت بمالید.
6٫ با آب سرد بشویید. برای داشتن بهترین نتیجه هفته ای دو بار از این اسکراب استفاده کنید.
.

چطور اسکراب شکلات تهیه کنیم؟

شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد پیری دارد. همچنین باعث افزایش تولید کلاژن ، هیدراته شدن پوست و درخشش صورت می‌شود و آن را نرم و ابریشمی می‌کند.
1٫ دو تا سه قاشق غذاخوری شکلات تلخ ذوب شده ، یک فنجان شکر دانه ریز ، دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده و نیم فنجان روغن نارگیل میل کنید.
2٫ تمام این مواد را مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه ای با درب بسته قرار دهید.
3٫ وقتی می‌خواهید از آن استفاده کنید ، چند قاشق در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید و آن را به مدت 6 تا 8 ثانیه گرم کنید. با استفاده از اسکراب پوست نرم و لطیف را نشان دهید.
.

چطور اسکراب شیر نارگیل و بادام از اسکراب‌های خانگی پوست خشک تهیه کنیم؟

این اسکراب صورت باعث لایه برداری پوست شده و به کاهش سلولیت کمک می‌کند.
1٫ دو فنجان رس سفید ، یک فنجان جو دوسر آسیاب شده ، چهار قاشق غذاخوری بادام زمینی و دو قاشق غذاخوری گل رز ریز خرد شده را با هم ترکیب کنید.
2٫ شیر نارگیل را به اندازه کافی اضافه کنید تا یک خمیر صاف ایجاد شود.
3٫ از این به عنوان یک اسکراب ملایم برای پوست نرم و لطیف استفاده کنید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت